Senior financieel administrateur
Job Description
Opdracht omschrijving
Werken bij een gemeente suf en saai? Vergeet het maar! De gemeente Weststellingwerf bemoeit zich met de hele lokale samenleving, van afvalcontainer tot zwembad, van thuishulp tot fietspad. Hierdoor werken bij ons veel verschillende mensen met allerlei opleidingen en deskundigheden.
Bij de gemeente Weststellingwerf werk je mét mensen vóór mensen. En kun je echt iets betekenen! De wensen en behoeften, maar ook de mogelijkheden van de inwoners van onze 26 dorpen nemen we graag mee in de plannen die we maken. Mits die passen bij de wetten en regels waar we mee te maken hebben. Dat is complex, enorm interessant en brengt verantwoordelijkheden met zich mee.
Voor het OWO cluster FA zijn wij op zoek naar een financieel adviseur
Je functie
Als financieel adviseur werk je binnen het gemeentelijk samenwerkingsverband tussen Ooststellingwerf, Weststellingwerf en Opsterland (OWO). Samen met je collega’s werk je aan de producten van de P&C-cyclus, zoals de jaarrekening, kadernota, begroting en programmarapportage. Je speelt een essentiële rol in het efficiënt en accuraat voeren van de financiële administratie binnen het samenwerkingsverband.
Je ondersteunt en adviseert het management en collega’s op financieel-administratief gebied. Dit omvat het onderzoeken en vertalen van ontwikkelingen, wetgeving en procedures op financieel beleidsterrein, en het geven van zowel gevraagd als ongevraagd advies aan bestuur, MT en collega’s. Indien nodig vertegenwoordig je de OWO gemeenten in diverse interne en externe werkgroepen, met bewustzijn van de politieke omgeving en dynamiek.
Werkzaamheden als financieel adviseur:
- Samenbrengen van financiële data en trends om inzicht te verkrijgen in de financiële prestaties van de gemeente.
- Opstellen van gedetailleerde financiële rapporten en adviezen voor het managementteam en andere belanghebbenden, gericht op diverse gemeentelijke programma’s.
- Geven van advies aan het management over budgettering, kostenbeheersing en financiële planning.
- Verstrekken van periodieke aangiften waaronder de aangifte omzetbelasting en Informatie voor Derden (Iv3) aan Rijksoverheid.
- Ondersteunen bij het opstellen, monitoren en naleven van de begroting en het meerjarenplan.
- Identificeren en implementeren van mogelijkheden voor procesverbetering en kostenbesparing binnen de organisatie.
- Samenwerken met verschillende afdelingen om financiële doelstellingen te behalen en risico’s effectief te beheersen.
Waar ga je werken?
Je komt te werken in het team Administratieve Ondersteuning en Verzekeringen. Dit team biedt ondersteuning op het gebied van personeels- en salarisadministratie, financiële administratie en verzekeringen. Het cluster bestaat uit vier collega’s. In onderling overleg worden de taken verdeeld en jij bent het aanspreekpunt van één van de drie OWO-gemeenten. De werkzaamheden kunnen plaatsvinden op alle locaties van de drie OWO-gemeenten, maar je standplaats is Wolvega.
Wat verwachten we van jou
Je hebt/bent:
- Een afgeronde hbo-diploma in een financiële richting zoals Bedrijfseconomie of Accountancy;
- We verwachten van jou dat je een hands-on mentaliteit hebt, zelfstandig en proactief kunt werken en resultaatgericht bent.
- Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden en je hebt een ondernemende instelling bij het verbeteren van processen.
- Ervaring met SAP (iFinancien), evenals kennis van BTW en wet- en regelgeving op het gebied van gemeentefinanciën. Denk hierbij aan de toepassing van het Besluit Begroten en Verantwoorden (BBV)
- Ervaring met het opstellen van een gemeentelijke jaarrekening.
- Ervaring met Office waaronder Excel.
Reageer 2 dagen voor sluiting publicatie (en ontvang meer details, wensen en eisen!)
Start publicatie | 29-10-2024 |
Einddatum vragen | 30-10-2024 |
Opvragen van tarief, wensen en eisen voor.. | 30-10-2024 |
Sluiting publicatie | 05-11-2024 23:59 |
Beoordeling offertes (vanaf) | 30-10-2024 |
Verwachte terugkoppelingsdatum | 30-10-2024 |