Consulent Kinderopvang toeslagen affaire (KOTA)

7 november 2024
Reageer direct
Reageren tot:

Job Description

Let op: Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden.

Organisatie
Krimpen aan den IJssel is een ondernemende gemeente die graag vooruit denkt en doet. Met zo’n 180 medewerkers zorgen we voor een gemeente waar het fijn wonen, werken en leven is. Onze organisatie is continu in beweging. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd. De organisatie is verdeeld in 25 thuisteams die gevormd zijn rondom inhoudelijke thema’s. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd.

Opdracht

  • Je werkt onder de vlag van de KrimpenWijzer. De KrimpenWijzer is de toegang tot alle hulpvragen van de inwoners. Binnen de KrimpenWijzer werk je samen met onder andere je collega’s vanuit Algemeen Maatschappelijk Werk, Welzijn en stichting Mee;
  • Inzet is hoofdzakelijk gericht op het ondersteunen van slachtoffers van de kindertoeslagaffaire;
  • Je voert brede uitvraaggesprekken met inwoners die hulpvragen hebben;
  • Je geeft informatie en je adviseert voornamelijk over de gebieden zorg en welzijn;
  • Je indiceert maatwerkvoorzieningen zoals begeleiding;
  • Samen met de inwoner zorg je voor een passende oplossing.

Er kan ingeschreven worden om als projectleider aan de slag te gaan met één van de bovengenoemde projecten. Ook kan er bij inschrijving worden aangegeven als er mogelijkheid is tot het begeleiden van meerdere van de bovengenoemde projecten.

Vereisten / knock-outcriteria
1. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
2. Minimaal een afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau in de richting van Sociaal Juridische Dienstverlening of Maatschappelijk werk;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Wmo Consulent in de afgelopen 5 jaar;
4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met de kinderopvangtoeslag affaire in de afgelopen 4 jaar;
5. Aantoonbare werkervaring met Suite voor Sociale Regie;
6. Uiterlijk beschikbaar per 1 december 2024 voor 36 uur per week;
7. Uurtarief maximaal € 75,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werkverkeer en Fee extern bureau.

Gunningscriteria te beoordelen door extern bureau (weging, totaal 100 punten)
8. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als Wmo Consulent in de afgelopen 5 jaar (40 punten);
9. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de kinderopvangtoeslag affaire bij gemeente in de afgelopen 4 jaar (35 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met het afhandelen van aanvragen met betrekking tot begeleiding (Wmo) (25 punten).                                                                                              

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Je voelt je thuis bij de overheid en je bent betekenisvol voor onze inwoners;
  • Je hecht waarde aan goede relaties en maakt makkelijk contact;
  • Je bent iemand die zich goed kan bewegen tussen verschillende partijen en belangen.
  • Je hebt een proactieve houding vanwege het projectmatig karakter.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
extern bureau beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
extern bureau beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door extern bureau”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door extern bureau zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functie(schaal naar uurtarief= schaal x10, minus 10, voorbeeld schaal 9 wordt 90-10=80))
Deze functie is ingedeeld in functie(schaal naar uurtarief= schaal x10, minus 10, voorbeeld schaal 9 wordt 90-10=80)) 9. Deze functie(schaal naar uurtarief= schaal x10, minus 10, voorbeeld schaal 9 wordt 90-10=80)) is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee extern bureau
extern bureau brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
2

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 20 november 2024 van 09:00 uur tot 12:00 uur op locatie. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 18 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
  • De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt met ingang van 1 januari 2024 middels de facturatiemodule van extern bureau. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u hiervan een handleiding.
  • Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast voor 12 maanden. Daarna kan maximaal éénmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassing aan de Opdrachtgever plaatsvinden.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 11 november 2024. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 12 november 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij extern bureau, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. extern bureau is bereikbaar op telefoonnummer info@verseopdrachten.nl.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 14 november 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.