Strategisch Communicatieadviseur
Job Description
Let op: Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden.
Organisatie
Algemene beschrijving:
Werken bij Overijssel
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.
Beschrijving Bestuurs-en Concerntaken
Je gaat aan de slag bij de eenheid Bestuurs- en Concernzaken (BC). één van de acht eenheden binnen provincie Overijssel. De afdeling is de verbindende schakel tussen bestuur, organisatie, partners en de inwoners van Overijssel. Samen met jouw collega’s draag je het profiel van de provincie Overijssel uit naar de buitenwereld. Een provincie met een eigentijds bestuur, die werkt aan een krachtige economie in een prettige en veilige leefomgeving.
De afdeling bestaat uit de volgende teams: Bestuur, Concerncontrol en advies, Communicatie, Kabinet, en Bestuurssecretariaat, Financieel Toezicht en Ondersteuning.
Opdracht
Als strategisch communicatieadviseur kom je te werken bij het team Communicatie binnen de eenheid Bestuurs- en concernzaken.
Je gaat aan de slag voor de afdeling Wegen en Kanalen en meer specifiek voor het programma Kanaal Almelo – De Haandrik. In dit complexe en bestuurlijk gevoelige dossier gebeurt veel. Terwijl er vanuit de provincie een schaderegeling loopt voor schade aan huizen in het gebied langs het kanaal wordt ook gekeken naar de toekomstfunctie van het kanaal. Daarnaast zijn er werkzaamheden aan de damwanden in voorbereiding en blijkt deze opgave groter te zijn dan verwacht. In dit speelveld bewaak je samen met een kernteam de integraliteit van deze projecten en zorg je voor goed afgestemde communicatie naar de buitenwereld. Nauwkeurige afstemming met onze stakeholders hoort daar vanzelfsprekend bij. Als strategisch communicatieadviseur ben jij niet alleen een adviseur, maar ook de cruciale schakel tussen strategische visie en praktische uitvoering. Je bent de schakel tussen communicatie en inhoud. Met jouw diepgaande expertise ontwikkel je communicatiestrategieën die bijdragen aan transparante, eerlijke en tijdige communicatie. Je stelt daarvoor bestuurlijke voorstellen op. Daarnaast werk je nauw samen met communicatiecollega’s van het communicatiecluster van de eenheid Wegen & Kanalen, woordvoering en management om de koers van de communicatie te bepalen en te waarborgen. Je scherpe analytische vermogen stelt je in staat om issues te signaleren en te managen, ook in bestuurlijk gevoelige situaties. Verder heb je:
- Aantoonbare ervaring op het gebied van (strategische)communicatie-advisering;
- Ervaring met crisiscommunicatie;
- Het vermogen on snel tot de kern van een complex vraagstuk te komen;
- De stevigheid om het dagelijks bestuur van de provincie Overijssel scherp te adviseren.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een maximum uurtarief (minus 7,5% fee en evt admin kn) van €110,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer en werk-werkverkeer;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Communicatie;
3. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Strategisch Communicatieadviseur binnen een overheidsinstelling;
4. Aantoonbare werkervaring met crisiscommunicatie (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld);
Selectiecriteria te beoordelen door Het Bureau (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Communicatieadviseur binnen het vakgebied Mobiliteit, beleid en/of Infrastructuur bij een overheidsinstelling (50 punten);
6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met maatschappelijk gevoelige dossiers (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met het beschrijven van 2 opdrachten (50 punten);
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
– Adviesvaardig;
– Stressbestendig;
– Flexibel;
– Omgevingsbewustzijn;
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Het Bureau beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Het Bureau beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Het Bureau”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief (minus 7,5% fee en evt admin kn) doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Het Bureau zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Fee Het Bureau
Het Bureau brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.
Is hybride werken mogelijk: ja
Standplaats: Zwolle
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 26 november 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 25 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen
- De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 15 november 2024, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 18 november 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Het Bureau, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Het Bureau is bereikbaar op telefoonnummer info@verseopdrachten.nl.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 22 november 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.