Information Security Officer (ISO)
Job Description
Organisatie
Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) geeft met ruim 900 medewerkers uitvoering aan de gemeentelijke taken en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee gemeenten. Dit maakt ons de op één na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. Daarnaast zijn wij een unieke organisatie door het werken voor 2 heel verschillende gemeenten.
We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer.
Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.werkenbijdeswo.nl
Opdracht
De opdracht richt zich vooral op de reguliere tactische werkzaamheden voor informatiebeveiliging, zoals:
- Ondersteunt het management met kennis over informatiebeveiliging, zodat zij hun verantwoordelijkheid voor de betrouwbaarheid en continuïteit van de informatievoorziening juist kunnen invullen;
- Compliancytoetsing op basis van de BIO;
- Ondersteunen bij en adviseren over risico-, GAP- en business impact analyses;
- Ondersteunen en adviseren bij DPIA’s;
- Aanspreekpunt voor medewerkers over het onderwerp informatiebeveiliging;
- Treedt op als ENSIA-coördinator en is in die rol verantwoordelijk voor de uitvoering van de zelfevaluatie ENSIA en is contactpersoon richting de ENSIA-uitvoeringsorganisatie;
- Onderhoudt contact met de Informatiebeveiligingsdienst (IBD);
- Adviseren op basis van security en privacy by default en privacy by design;
- Opstellen risicoanalyses en adviezen;
- (Laten) inrichten van veiligheidsprocessen en -procedures;
- (Mede) afhandelen van veiligheidsincidenten en adviseren over preventieve maatregelen ter voorkoming van dergelijke incidenten, in samenwerking met de Privacy Officer en Functionaris Gegevensbescherming;
- Vergroten bewustzijn ten aanzien van informatiebeveiliging binnen de organisatie;
- Deelname aan projecten en interne/externe overlegstructuren op het gebied van informatiebeveiliging en privacy;
- Advisering m.b.t. leveranciersmanagement (inkoopeisen, vormgeving SLA enz.);
- Overleggen met de I-adviseurs, team Automatisering, team web, team Inkoop en projectleiders.
Vereisten / knock-outcriteria
1.Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van informatiebeveiliging bij gemeentelijke organisaties;
2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Beschikbaar binnen een maand van aanbieden;
Gunningscriteria te beoordelen door Het Bureau (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als ISO bij gemeentelijke organisatie of samenwerkingsverband (25 punten);
5. Aantoonbare afgeronde opleiding Information Security Management en/of een afgeronde cursus CISA, CISSP en/of CISM (15 punten)
6. Aantoonbare kennis van Baseline Informatiebeveiliging Overheid, ISO27001/2, NTA 7516 én de Algemene Verordening Gegevensbescherming (15 punten)
7. Aantoonbare werkervaring met ENSIA-coördinatorschap (15 punten)
8. Een maximum uurtarief (-7,5% fee verse opdrachten en evt. admin kosten) van € 110,– exclusief BTW, inclusief reiskosten en fee Het Bureau (15 punten)
9. Een korte motivatie waarom deze opdracht je aanspreekt en waarom jij de geschikte kandidaat bent. De motivatie dient te zijn opgesteld door de kandidaat zelf (15 punten)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u/ de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Klantgericht, communicatief sterk, goed analytisch vermogen, samenwerken met diverse disciplines,
goed kunnen luisteren, omgevingsbewustzijn, proactief handelen.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Het Bureau beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Het Bureau beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Het Bureau”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief (-7,5% fee verse opdrachten en evt. admin kosten) doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Het Bureau zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Het Bureau
Het Bureau brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-wo-do-vr.
Een andere verdeling (bijv. 4*9) is mogelijk in overleg met opdrachtgever.
Is hybride werken mogelijk: ja.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 20 november 2024 tussen 09.30 uur en 12.15 uur. De kandidaten die hiervoor worden uitgenodigd ontvangen zo snel mogelijk bericht. Indien gewenst is het gesprek hybride ook mogelijk. De voorkeur is echter op locatie bij opdrachtgever.
Overige informatie
- De opdrachtgever kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- Bij de SWO De Wolden-Hoogeveen is er altijd de mogelijkheid om flexibel om te gaan met je werkdagen en zijn er mogelijkheden om thuis te werken. Je ontvangt van ons een laptop en indien gewenst een mobiele telefoon in bruikleen.
- Het overeengekomen tarief (-7,5% fee verse opdrachten en evt. admin kosten) is van toepassing voor de gehele duur van de inzet van Professional. Aanpassing van het tarief (-7,5% fee verse opdrachten en evt. admin kosten) is uitsluitend mogelijk na wederzijds overleg én mits er sprake is van detachering en kan slechts ingaan indien Inlener schriftelijk aan Opdrachtgever heeft bevestigd dat de tarief (-7,5% fee verse opdrachten en evt. admin kosten)saanpassing is goedgekeurd, met dien verstande dat verhogingen van het loon of andere arbeidsvoorwaarden, volgend uit de cao binnen de branche waarin Professional werkzaam is of bepaald door wetgeving, te allen tijde kunnen worden doorberekend. Andere verhogingen zijn niet mogelijk aangezien deze als een wezenlijke wijziging gezien worden waarmee de oorspronkelijke uitvraag onrechtmatig wordt (voor meer informatie: zie https://www.pianoo.nl/nl/regelgeving/jurisprudentie/jurisprudentieoverzicht/type-opdracht/wezenlijke-wijziging).
- Let op: Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden.
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 8 november 2024, 09.00 uur.
De vragen en bijbehorende antwoorden worden uiterlijk op maandag 11 november 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Het Bureau, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Het Bureau is bereikbaar op telefoonnummer info@verseopdrachten.nl.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 13 november 2024, 09.00 uur. Tot 2 dagen daarvóór, kunt u reageren.