Beheerder groen

22 november 2024
Reageer direct
Reageren tot:

Job Description

Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.

Organisatie
Beleef de Gemeente Zwartewaterland
De gemeente Zwartewaterland bestaat uit 3 kernen en een mooi buitengebied. Genemuiden staat bekend om zijn grootschalige tapijtindustrie van internationale allure. Hanzestad Hasselt kent een rijke en eeuwenoude historie. Zwartsluis heeft veel watersport en scheepsbouw en fungeert als toegangspoort naar Nationaal Park Weerribben-Wieden. Zwartewaterland is dus een bedrijvige én een groene gemeente, prachtig gelegen aan het Zwartewater. Belangrijk daarbij is het behoud van evenwicht tussen economie en ecologie. Kenmerkend is verder het respect van de mensen naar elkaar en de betrokkenheid van de gemeenschappen bij onze samenleving.

Bij de gemeente Zwartewaterland werken we met ongeveer 170 mensen. Het is overzichtelijk, persoonlijk en collegiaal. Samen creëren we de beste ondersteuning voor onze inwoners, door breed te denken op een kleinschalige manier en altijd met een passende oplossing. Daarvoor maken wij ons hard. Onze kernwaarden zijn: participatief, integer, integraal en kwaliteitsgericht.

Onze organisatie kent weinig hiërarchie en veel korte lijnen. Als medewerker van Zwartewaterland draag je grote verantwoordelijkheden. Je wordt uitgedaagd om buiten vakspecialistische kaders te denken. Daarbij hanteren we vanzelfsprekend moderne arbeidsvoorwaarden.

Vanuit ons kantoor in Hasselt, aan de rand van de binnenstad, ben je binnen 10 minuten op de A28. Prima bereikbaar vanaf bijvoorbeeld Zwolle, Meppel en Kampen.

Opdracht
Binnen deze functie heb jij een heldere visie hoe je beheer van ons groen in de openbare ruimte kan vormgeven. Je bent een kei op het gebied van groen en je bent in staat op om samen met collega’s ervoor te zorgen dat het beheer van het openbaar groen tiptop is. Deze beheerder gaat, onder regie van de regisseur groen, aan de slag met:

  • Inwonersinitiatieven op het gebied van groen;
  • NEN normering groenvakken ten behoeve van het groenvervangingsplan ;
  • Het beheer van het groen areaal planmatig is geregeld;
  • Diverse projecten Advies geven bij projecten advies (i.s.m. de regisseur Groen);
  • Het advies geven tijdens diverse projecten (i.s.m. de regisseur Groen);
  • Plagen (eikenprocessierups, exoten ed.);
  • Bomen waar onder uitvoering van 1000 bomen plan,  vervangingsplan bomen en boominspecties. (i.s.m. de regisseur Groen);
  • De vragen en verzoeken van bewoners en ondernemers in de omgeving over groen zowel mondeling als schriftelijk goed onderbouwd beantwoorden. 

Voor de volledigheid voegen we hieraan toe dat je binnen het vakgebied groen nauw samenwerkt met verschillende afdelingen binnen Beheer. Daarnaast ben je een sparringpartner voor je collega’s en zorg je voor een goede interne integrale samenwerking. Je ziet op operationeel niveau toe op het dagelijks onderhoud, geeft advies over groot onderhoud en bent in staat om hiervoor input voor beleidskaders te leveren. Je werkt dus planmatig en bent verantwoordelijk voor de aanlevering van het meerjarig onderhoudsprogramma.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als beheerder groen binnen een gemeentelijke instantie;
2. Aantoonbare werkervaring met contractbeheer en inkoop binnen een gemeentelijke organisatie;
3. Aantoonbare opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in groen of cultuurtechnische richting.

Gunningscriteria te beoordelen door Het Bureau  (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als beheerder op het gebied van groen (30 punten);
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met prestatiecontracten (UAV-gc) en RAW (beeld)bestekken (25 punten);
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met aanbesteding- en contractmanagement (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring op het gebied van participatietrajecten (licht dit duidelijk toe aan de hand van 1 voorbeeld) (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.

Competenties
– Meerdere jaren relevante werkervaring;
– Werk- en denkniveau op hbo-niveau;
– Een groen- of cultuurtechnische opleiding;
– Ervaringen met beheersystemen;
– Communicatief sterk en tactisch;
– Zowel zelfstandig als in teamverband kunnen werken.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Het Bureau beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Het Bureau beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Het Bureau”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief (-7,5% fee verse opdrachten en evt. admin kosten) doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Het Bureau zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties).

Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Het Bureau
Het Bureau brengt voor deze opdracht geen fee in rekeninr.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg  
Is hybride werken mogelijk:  in overleg

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 5 december 2024 van 15:00 uur tot 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 3 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring / geheimhoudingsverklaring vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • De gemeente vraagt om een maandelijkse facturatie met prestatieverklaring.
  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. (eisen apparatuur) De laptop draait op Windows 10 of Windows 11 en heeft een USB-C aansluiting heeft die de Thunderbolt 4 standaard ondersteunt. De telefoon wordt door de fabrikant nog wordt ondersteund met updates en is voorzien van de laatste updates. Word niet op afstand beheerd door een andere organisatie (2 MDM beheer oplossingen op 1 toestel is niet mogelijk)

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 28 november 2024, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 29 november 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Het Bureau, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Het Bureau is bereikbaar op telefoonnummer info@verseopdrachten.nl.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot 0dinsdag 3 december 2024, 09:00 uur. Tot 2 dagen daarvóór, kunt u reageren.