Expert en werkplekbegeleider Lerende organisatie
Job Description
Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.
Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.
Opdracht
Als Expert en werkplekbegeleider Lerende Organisatie binnen het programma Versterken Financiële Keten ben je (in eerste instantie) verantwoordelijk voor:
- Het initiëren en begeleiden van projecten die voortvloeien uit het programmaplan Versterken Financiële Keten van de provincie Utrecht met betrekking tot de houding en het gedrag van medewerkers;
- Signaleren en analyseren van knelpunten m.b.t. houding en gedrag in de financiële keten en met de teams te komen tot gedragen maatregelen;
- Invoeren van continue leer- en verbetercycli binnen de financiële keten;
- Ontwikkelen van een gezonde aanspreekcultuur binnen de financiële keten.
Te behalen resultaten:
Opgeleverd plan van aanpak voor houding en gedrag in de financiële keten
De kandidaat ontwikkelt, in overleg met de teams en conform de richtlijnen van het programmaplan, een concreet plan van aanpak voor het verbeteren van houding en gedrag binnen de keten.
Verbetertrajecten gestart binnen de financiële keten
De kandidaat initieert en begeleidt minimaal drie concrete verbeterprojecten binnen de operationele financiële teams, gericht op het versterken van samenwerking, houding en gedrag.
Continue leer- en verbetercycli geïmplementeerd
In lijn met het plan van aanpak zorgt de kandidaat ervoor dat binnen de financiële keten structurele leer- en verbetercycli worden ingevoerd en gebruikt.
Gezonde aanspreekcultuur bevorderd
De kandidaat organiseert minimaal vijf workshops of sessies gericht op het versterken van een gezonde aanspreekcultuur binnen de keten, met aantoonbare resultaten in houding en gedrag.
Rapportages en adviezen geleverd aan programmamanager
De kandidaat levert maandelijkse rapportages en adviezen aan de programmamanager over de voortgang van het Plan van Aanpak en de behaalde resultaten, zonder dat deze worden opgenomen in een gezagsverhouding.
Het programmaplan Versterken Financiële Keten is hiervoor richtinggevend. Je gaat als eerste aan de slag met het uitvoeren van het Plan van Aanpak dat binnen VFK is ontwikkeld om houding en gedrag binnen de keten te ontwikkelen.
- Je ben procesbegeleider in de operationele financiële teams.
- Je draagt zorg voor het (laten) werken van in het plan van aanpak voorgestelde werkwijzen.
- Je rapporteert rechtstreeks aan de programmamanager Versterken Financiële Keten.
Van de Expert en werkplekbegeleider Lerende Organisatie wordt senioriteit/overtuigingskracht, maar ook stimulerende collegialiteit verwacht. De Expert/werkplekbegeleider heeft ruime theoretische en praktische bagage op het vlak van het bouwen van een lerende en continu verbeterende organisatie. In deze rol zullen zowel de coachende kwaliteiten als het procesdenkende vermogen van de Expert worden uitgedaagd.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op WO niveau;
2. Afgelopen 12 jaar minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur en coach op het raakvlak van organisatie, bedrijfsvoering, kennisoverdracht en gedragsverandering in organisaties;
3. Aantoonbare werkervaring als trekker/projectleider bij ontwikkelen van een lerende en continu verbeterende organisatie in een complexe organisatieomgeving;
4. In de afgelopen 8 jaar minimaal twee projecten, gericht op verandering, uitgevoerd binnen een overheidsorganisatie als het Rijk, provincie of gemeente (100.000+) in de rol van projectleider, inhoudelijk expert, coach of adviseur;
Selectiecriteria te beoordelen door Select&Admin (administratiekantoor) (weging, totaal 100 punten)
5. Afgeronde opleiding op het gebied van menselijk gedrag; NLP Master, veranderkunde of organisatiepsychologie (40 punten);
6. In het bezit van een Black Belt Lean en Scrum Master (PSM1) certificaat (40 punten);
7. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar binnen een overheidsorganisatie als het Rijk, provincie of gemeente (100.000+) in de rol van projectleider, inhoudelijk expert, coach of adviseur (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
– Organisatiesensitiviteit;
– Samenwerkingsgericht;
– Coachen;
– Hands-on mentaliteit;
– Analytisch
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling Offertes op minimumeisen
De Offertes worden eerst beoordeeld op de minimumeisen die in de Offerteaanvraag zijn vermeld. De controle van de Offerte vindt plaats op daadwerkelijke inhoud en naar waarheid, hierbij kan eventueel ook contact gezocht worden met derden. Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor Stap 2 in de beoordeling. De Offertes die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) Offertes die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden in onderlinge vergelijking op de in de Offerteaanvraag genoemde “selectiecriteria te beoordelen in Stap 2”. De tien (10) Offertes die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor Stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige Offertes worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de tien (10) offertes van in onderlinge vergelijking op de volgende gunningscriteria.
– Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
– Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De drie (3) Offertes die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria gaan door naar Stap 4 (Selectiegesprek). De kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de Opdrachtgever nader geverifieerd in hoeverre de betreffende Offertes voldoen aan de minimumeisen en criteria die genoemd zijn bij Stap 2 en Stap 3. Daarnaast wordt getoetst op de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal Stap 3 van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de Gegadigde die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Alle overige Inschrijvers worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
(schaal x 10 – 10 = indicatie uurtarief) schaal
Deze functie is ingedeeld in (schaal x 10 – 10 = indicatie uurtarief) schaal 12.
Fee Select&Admin (administratiekantoor)
Select&Admin (administratiekantoor) brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende partij.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja, in overleg.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever via Teams zijn gepland op vrijdagochtend 6 december 2024, vanaf 9.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 4 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- Huidige/zittende partij is ook uitgenodigd om deel te nemen aan deze aanbesteding.
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Select&Admin (administratiekantoor). Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 26 november 2024, 9.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 27 november 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Select&Admin (administratiekantoor), via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Select&Admin (administratiekantoor) is bereikbaar op telefoonnummer info@verseopdrachten.nl.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 29 november 2024, 9.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.