Vergunningverlener (Omgevingswet)
Job Description
Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.
Over ons team
Het team Ruimte is onderdeel van de afdeling Ruimte, Belastingen en Gegevensbeheer. Het team bestaat uit ongeveer 20 collega’s: plantoetsers, planjuristen, een stedenbouwkundige, juridisch medewerkers en administratieve toppers. Het team heeft in samenwerking met de afdeling Beleid een belangrijke rol bij de uitvoering van de Omgevingswet en het tot stand komen van de Omgevingsvisie en het Omgevingsplan.
Opdracht
Als vergunningverlener behandel je aanvragen om een omgevingsvergunning. Je verzorgt en bewaakt het totale vergunningenproces tot en met besluitvorming. Daarnaast organiseer en begeleid je het (voor)overleg met de aanvrager. Je bent actief in contact met burgers en bedrijven over de voortgang van de aanvraag en het verstrekken van informatie. Je houdt je bezig met de volgende werkzaamheden:
- zelfstandig toetsen van ingediende aanvragen omgevingsvergunning aan de geldende wet- en regelgeving;
- om tot besluit te komen win je adviezen in bij in- en externe ketenpartners en draagt zorg voor een integrale eindconclusie;
- bewaken van de voortgang van het proces van vergunningverlening binnen de afgesproken en wettelijke termijnen;
- overzicht over de werkvoorraad en prioriteren;
- zelfstandig opstellen van omgevingsvergunningen;
- proactief bijdragen aan het oplossen van problemen.
Bij goed functioneren behoort in dienst treden bij de gemeente tot de mogelijkheden.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
2. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
3. De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en/of de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht.
4. Een afgeronde opleiding AWB 1;
5. Werkt minimaal 2 dagen per week ter plaatse bij de opdrachtgever (gemeentekantoor Pijnacker);
6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als vergunningverlener op het gebied van omgevingsrecht (Wabo, Omgevingswet) bij of in opdracht van een gemeentelijke instelling.
Gunningscriteria (weging)
7. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Bouwkunde, Ruimtelijk Ordening & Planologie of Ruimtelijk Bestuursrecht / Omgevingsrecht (20 punten);
8. Een afgeronde opleiding ABW 2 (10 punten);
9. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als vergunningverlener op het gebied van omgevingsrecht (Wabo, Omgevingswet) bij of in opdracht van een gemeentelijke instelling (35 punten);
10. Uurtarief tot € 105,- exclusief BTW / inclusief reiskostenvergoeding woon- en werk verkeer en Fee Select&Admin (administratiekantoor) (10 punten);
11. Beschikbaar per 16 december 2024 voor 24 tot 36 uur per week (15 punten);
12. Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na de duur van de opdracht maanden kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.
Competenties
- Klantgerichtheid;
- Creativiteit;
- Samenwerken / integraal werken;
- Omgevingsbewustzijn;
- Inlevingvermogen / politieke sensitiviteit;
- Initiatief/proactief.
Beoordelingsprocedure
Stap 1: Beoordeling CV’s op knock-outcriteria
Select&Admin (administratiekantoor) beoordeelt de CV’s op de knock-outcriteria die in de marktplaatsuitvraag worden omschreven. Kandidaten die voldoen aan de knock-outcriteria worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie CV’s
Select&Admin (administratiekantoor) beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de knockoutcriteria in onderlinge vergelijking op de gunningscriteria uit de marktplaatsuitvraag. De (maximaal) tien kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde gunningscriteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
Pijnacker-Nootdorp beoordeelt de CV’s van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De (minimaal 2) kandidaten die op basis van deze criteria als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt nader getoetst in hoeverre de geselecteerde kandidaten voldoen aan de competenties uit de marktplaatsuitvraag. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort kan stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar ons oordeel het beste voldoet aan het gevraagde profiel in de marktplaatsuitvraag. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De gemeente Pijnacker-Nootdorp behoudt zich het recht de opdracht niet te gunnen.
(schaal x 10 – 10 = indicatie uurtarief) schaal
Deze functie is ingedeeld in (schaal x 10 – 10 = indicatie uurtarief) schaal 10. Deze (schaal x 10 – 10 = indicatie uurtarief) schaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Select&Admin (administratiekantoor)
Select&Admin (administratiekantoor) brengt voor deze opdracht €2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende partij.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland in week 49. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 3 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
– De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
– Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Select&Admin (administratiekantoor). Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
– ‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 26 november 2024, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 28 november 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Select&Admin (administratiekantoor) via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen.
Select&Admin (administratiekantoor) is bereikbaar op telefoonnummer info@verseopdrachten.nl.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 2 december 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.