Financial Controller
Job Description
Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.
Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.
Opdracht:
Binnen het domein Bedrijfsvoering, Informatie en Organisatie; Team Financiën 1
Wat ga je doen?
Jouw spilfunctie vereist dat je een verbinder bent, die in staat is om soms taaie financiële materie op een eenvoudige wijze bij anderen over te brengen en hen mee te nemen in de processen.
Je bent medeverantwoordelijk voor het uitvoeren van de planning en control cyclus binnen een organisatieonderdeel van provincie Utrecht. Je bent hier de essentiële schakel, die de P&C-cyclus binnen het organisatieonderdeel helpt coördineren, aan budgethouders en projectleiders financiële informatie en advies geeft en zorgt voor de complexere financiële mutaties.
Je werkt daarbij nauw samen met de business controller(s) voor je domein en met de financieel beleidsondersteuners.
Jouw belangrijkste werkzaamheden zijn:
- het coördineren en toetsen van de financiële bijdragen van jouw domein voor de planning en control producten (zoals de kadernota, begroting, voorjaarsnota, najaarsnota, slotwijziging en jaarrekening) en het verzorgen van complexe financiële mutaties;
- adviseren op financiële vraagstukken, zoals die o.a. verwoord worden in collegevoorstellen;
- ondersteunen van de budgethouders met financiële vraagstukken en hen helpen met de budgetbewaking, o.a. door het opstellen van managementrapportages op diverse thema’s, zoals de voortgang op financiën en personeel;
- het optimaliseren van het gebruik van de financiële systemen en een vertaling van financiële kaders naar concrete acties binnen het domein;
- begrotingswijzigingen uitvoeren en indien van toepassing zorgen voor een aansluiting met de projectadministratie in samenwerking met de projectcontrollers;
Je werkt nauw samen met de businesscontroller(s) van het domein en richt samen met hen de P&C-cyclus in.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als financieel controller/adviseur bij een gemeente of provincie in de afgelopen 6 jaar
Gunningscriteria
3. Een afgeronde financiële opleiding op minimaal hbo bachelor niveau (20 punten);
4. Meer dan 4 jaar aantoonbare werkervaring als financieel controller/adviseur bij een gemeentelijke of provinciale overheid met overheidsfinanciën(50 punten);
5. Aantoonbare kennis van SAP, LIAS en PowerBI (30 punten)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Persoonlijke eigenschappen
- Je hebt een flexibele, kritische en dienstverlenende houding, met oog voor details en een grote resultaatgerichtheid
- Je kunt goed zelfstandig en binnen tijdsplanning werken en bent daarbij stressbestendig
- Je bent een duidelijke senior, die het vakgebied beheerst en zeer goed kan communiceren met de lijnorganisatie en functionele aanwijzingen kan geven.
- Vaardigheden
- Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift
- Je bent nauwkeurig en zorgvuldig in het werk
- Kan goed schakelen tussen verschillende werkzaamheden en behoudt het overzicht
- Kennis
- Kennis van overheidsfinanciën en van de verschillende bestuurlijke besluitvormingsprocessen
- Je hebt kennis van en analytisch inzicht in de administratie en de vertaling daarvan in de verschillende P&C producten
- Je hebt kennis van en bent vaardig met de IT systemen: SAP 4Hana, LIAS en Excel.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling Offertes op minimumeisen
De Offertes worden eerst beoordeeld op de minimumeisen die in de Offerteaanvraag zijn vermeld. De controle van de Offerte vindt plaats op daadwerkelijke inhoud en naar waarheid, hierbij kan eventueel ook contact gezocht worden met derden. Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor Stap 2 in de beoordeling. De Offertes die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) Offertes die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden in onderlinge vergelijking op de in de Offerteaanvraag genoemde “selectiecriteria te beoordelen in Stap 2”. De tien (10) Offertes die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor Stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige Offertes worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de tien (10) offertes van in onderlinge vergelijking op de volgende gunningscriteria.
– Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
– Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De drie (3) Offertes die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria gaan door naar Stap 4 (Selectiegesprek). De kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de Opdrachtgever nader geverifieerd in hoeverre de betreffende Offertes voldoen aan de minimumeisen en criteria die genoemd zijn bij Stap 2 en Stap 3. Daarnaast wordt getoetst op de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal Stap 3 van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de Gegadigde die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Alle overige Inschrijvers worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
(schaal x 10 – 10 = indicatie uurtarief) schaal
Deze functie is ingedeeld in (schaal x 10 – 10 = indicatie uurtarief) schaal 11.
Fee Select&Admin (administratiekantoor)
Select&Admin (administratiekantoor) brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende partij.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 4 december tussen 09.00 uur en 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Select&Admin (administratiekantoor). Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 25 november 2024, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 26 november 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Select&Admin (administratiekantoor), via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Select&Admin (administratiekantoor) is bereikbaar op telefoonnummer info@verseopdrachten.nl.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 28 november 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.