Taxateur niet-woningen en WOZ taxateur woningen

22 november 2024
Reageer direct
Reageren tot:

Job Description

SVHW is volop in ontwikkeling
Als één van de grootste en leidende lokale belastingkantoren innoveert en moderniseert SVHW zijn dienstverlening continu. Wij vinden kwaliteit en klantgerichtheid belangrijk. Samenwerken, vertrouwen en gewoon doen zijn de kernwaarden voor onze organisatie. Zet jij hier graag met ongeveer 90 enthousiaste collega’s je schouders onder en wil je werken aan je eigen ontwikkeling? Dan zijn wij opzoek naar jou!

De organisatie
Samenwerkingsverband Vastgoedinformatie Heffing en Waardebepaling (SVHW) verzorgt het heffen en innen van lokale belastingen. Dit doen wij voor 13 gemeenten en waterschap Hollandse Delta. Wij zijn voor de deelnemende gemeenten verantwoordelijk voor de uitvoering van de WOZ, een range aan andere lokale belastingen en heffingen en voor een aantal gemeenten ook voor de uitvoering van de BAG.

Opdracht
Wat ga je doen?
Je houdt je vooral bezig met taxaties (in het veld en modelmatig) voor het bepalen van de WOZ-waarden.
Je bent verantwoordelijk voor:
– De juistheid van de (modelmatige) waardebepalingen;
– De kwaliteit van de bestandswerkzaamheden;
– De kwaliteit van de adviezen op bezwaarschriften;
– De inhoud van informatieverstrekking aan derden;
– Verzamelen en beoordelen van gegevens voor de kwaliteit en de onderbouwing van waarderingen;
– Adviseren over gebruikte methodieken van taxaties;
– Uitvoeren van marktanalyses;
– Uitvoeren en rapporteren van kwaliteitsanalyses;
– (Her)waarderen van objecten;
– Overleg met derden om overeenstemming over de WOZ-waarde te bereiken;
– Verwerken en invoeren van WOZ-mutaties;
– Verzamelen en verwerken (kadastrale) gegevens;
– Bestanden controleren en interpreteren op juistheid en volledigheid;
– Vraagbaak op het gebied van WOZ-waardering;
– Afhandelen van bezwaar- en beroepschriften;
– Optreden als WOZ-deskundige in procedures;
– Het inlichten en informeren van inwoners, bedrijven, deelnemers en overige externen;
– Coachen van medewerkers;
– Bijdragen aan open en plezierige werkrelaties.

Vereisten / knock-outcriteria te beoordelen door Select&Admin (administratiekantoor)
1. Aantoonbaar afgerond diploma WOZ-taxateur;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als WOZ-taxateur bij een gemeente of gemeentelijke samenwerking (licht duidelijk toe in het cv);
3. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad. 

Gunningscriteria te beoordelen door Select&Admin (administratiekantoor)  (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als WOZ-taxateur bij een gemeente of gemeentelijke samenwerking (licht duidelijk toe in het cv) (25 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met Ortax, APEX en Key2belastingen (25 punten);
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met de afhandeling van bezwaren voor niet-woningen (50 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre je / de aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Select&Admin (administratiekantoor) beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Select&Admin (administratiekantoor) beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Select&Admin (administratiekantoor)”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Select&Admin (administratiekantoor) zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

(schaal x 10 – 10 = indicatie uurtarief) schaal
Het bruto maandsalaris ligt tussen € 3.736 en € 5.092 per maand volgens cao Vereniging werken voor waterschappen per 1 juli 2023. De hoogte van inschaling is afhankelijk van je kennis en ervaring.

Fee Select&Admin (administratiekantoor)
Select&Admin (administratiekantoor) brengt voor deze opdracht 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende partij.

Benodigd aantal professionals
2.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland in overleg. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Select&Admin (administratiekantoor). Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 25 november 2024, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 26 november 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Select&Admin (administratiekantoor), via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Select&Admin (administratiekantoor) is bereikbaar op telefoonnummer info@verseopdrachten.nl.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 27 november 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.