Teammanager RO
Job Description
Let op: Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden.
Organisatie
De gemeente Houten is onderdeel van de stadsregio Utrecht en de laatste decennia volop in ontwikkeling. Van een dorp van 7.000 inwoners in 1975 groeide Houten uit tot een middelgrote stad van bijna 50.000 inwoners. Stedelijk van karakter in het centrum en dorps in de mooie en rustige woonwijken en de drie kleine kernen ’t Goy, Schalkwijk en Tull en ’t Waal. Behalve dat Houten mooi, groen, veilig en landelijk gelegen is, kent de gemeente ook veel sociale, culturele en economische activiteit. Deze kenmerken vormen samen de kracht en de kwaliteit van Houten.
Dat maakt ook dat wij als organisatie goed zijn in het combineren van denken en doen. Schouders eronder en aan de slag is ons motto. In korte tijd kunnen we goede resultaten boeken. Landelijke en regionale ontwikkelingen en eigen ambities worden opgepakt door voortdurend op zoek te gaan naar nieuwe oplossingen en manieren van werken. Innoveren en experimenteren helpen ons in het realiseren van onze ambities. We zoeken hiervoor actief de samenwerking met elkaar, collega’s, inwoners, ondernemers en partners. Een setting waardoor het fijn werken is in Houten. De platte structuur van de organisatie, met 12 samenwerkende teams, geeft veel ruimte voor eigen initiatief, eigenaarschap en persoonlijke ontwikkeling.
Opdracht
Het zijn qua ambities en bestuurlijk-ambtelijke samenwerking roerige tijden geweest voor het team Ruimtelijke Ontwikkeling. Wij zijn daarom wegens ziekteverlof op zoek naar een tijdelijke teammanager die empathisch is en stevigheid meebrengt. Die medewerkers weet te enthousiasmeren en te ontwikkelen als individu en als team. Het team bestaat uit 33 medewerkers en levert inzet voor een leefbaar, duurzaam en veilig Houten. Het team is beleidsmatig georiënteerd en levert expertise op zeer uiteenlopende gebieden: ruimtelijke ordening, economische zaken, verkeer, wonen, duurzaamheid en milieu, landschap en ecologie, recreatie, cultuurhistorie en archeologie.
De teammanager die wij zoeken heeft visie, stuurt op hoofdlijnen, maar heeft voldoende affiniteit met de RO-thema’s. Is een uitstekende sparringpartner. Voelt zich als een vis in het water in een politiek-bestuurlijke omgeving. Is verbindend, resultaatgericht en koersvast.
Je coacht en faciliteert de medewerkers, zodat zij met hun kennis, kwaliteiten, ervaring en talenten het werk zo goed mogelijk kunnen doen; je ziet toe op een plezierige en professionele sfeer binnen het team.
Je bent integraal verantwoordelijk voor het behalen van de doelstellingen en de resultaten van het team; je stuurt op basis van de jaarplannen, die met actieve inbreng van de teamleden tot stand zijn gekomen. Je levert gegevens en rapportages aan ten behoeve van het management en rapporteert over de prestaties.
Je (her)kent de politiek-bestuurlijke wensen en besluiten. Je vertaalt die aan de ene kant naar adviezen voor portefeuillehouders en aan de andere kant naar taken en prioriteiten voor je medewerkers. Je ziet toe op het tijdig tot stand komen van kwalitatief goede college- en raadsvoorstellen. Je coacht en stuurt de medewerkers in dit proces.
Je bevordert de kwaliteit van de taken van het team en draagt met jouw mensen bij aan teamoverstijgende programma’s en projecten. Je voert daarbij overleg met de programmamanagers Duurzaamheid en Sociaal over wat zij van het team nodig hebben.
De bedoeling is dat we met deze opdracht uitfaseren naar concrete opgaves om het team verder te brengen. De huidige teammanager kan dan vanuit ziekteverlof geleidelijk weer ingroeien van concrete opgaves naar de rol van teammanager. Omdat dit team recent is afgesplitst van het onderdeel projectleiding, werk je in deze opdracht nauw samen met de nieuwe teammanager Ruimtelijke Projecten. Daarnaast maak je onderdeel uit van het teammanagersoverleg concernbreed en je neemt deel aan het tweewekelijks overleg met de teammanagers in het domein Fysieke Leefomgeving.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als teammanager bij een gemeente of andere overheid;
3. Afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau;
4. Aantoonbare werkervaring binnen het ruimtelijk domein bij een gemeente.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Een afgeronde opleiding op minimaal wo master niveau (20 punten);
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar gewerkt als leidinggevende in het RO-domein binnen een overheidsinstelling (25 punten);
7. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als manager RO binnen een gemeente (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring in de versterking/ontwikkeling van teams; (20 punten)
9. Aantoonbare kennis van de regionale ruimtelijke ontwikkelingen. Omschrijf duidelijk in het cv hoe deze kennis is opgedaan (5 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
– verbindend en empatisch
– communicatief sterk
– humor en lef
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Select&Admin (administratiekantoor) beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Select&Admin (administratiekantoor) beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Select&Admin (administratiekantoor)”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Select&Admin (administratiekantoor) zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functie(schaal x 10 – 10 = indicatie uurtarief) schaal
Deze functie is ingedeeld in functie(schaal x 10 – 10 = indicatie uurtarief) schaal 13. Deze functie(schaal x 10 – 10 = indicatie uurtarief) schaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Select&Admin (administratiekantoor)
Select&Admin (administratiekantoor) brengt voor deze opdracht € 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: nee. Voorkeur is aanwezig zijn op kantoor
Planning
De gesprekken zijn gepland op maandag 2 december 2024 van 09.00 uur tot 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 29 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
- De kandidaat dient over een geldige Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) te beschikken en het origineel te kunnen tonen, maximaal 6 maanden oud.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 26 november 2024, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 28 november 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Select&Admin (administratiekantoor), via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Select&Admin (administratiekantoor) is bereikbaar op telefoonnummer info@verseopdrachten.nl.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 29 november 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.