Toezichthouder Natuur Agrarisch

10 januari 2025
Reageer direct
Reageren tot:

Job Description

Organisatie
Werken bij Overijssel
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.

Beschrijving Publieke Dienstverlening
De afdeling Publieke Dienstverlening houdt zich bezig met de uitvoering van het provinciaal grondbeleid, verstrekt subsidies en vergunningen en is verantwoordelijk voor toezicht en handhaving. Daarnaast ondersteunt zij het provinciaal beleid met beleidsonderzoeken, analyses en (GIS-) dataverwerking. De afdeling is een vliegwiel en verbinder als het gaat om het stimuleren van klantgerichte dienstverlening.
De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding, Vergunningverlening, Handhaving, Grondzaken, Subsidieverlening, DIGI (Data, Informatie, GIS & Innovatie) en Onderzoek & Advisering. Voor deze functie kom je te werken in het team Handhaving. Hier werken we aan de naleving van de natuur-, water-, ontgrondings- en overige omgevingsregelgeving.

Opdracht: Toezichthouder natuur agrarisch
Je controleert de natuurvergunning van agrarische bedrijven.
Het stikstofdossier is volop in beweging. In dit dossier hebben wij de afgelopen jaren de nodige handhavingsverzoeken ontvangen. De komende tijd verwachten wij nog meer handhavingsverzoeken. Ten aanzien van deze handhavingsverzoeken moeten controles op locatie uitgevoerd worden. Daarnaast zijn er in Overijssel zo’n 3.000 bedrijven met een natuurvergunning. Deze moeten ook gecontroleerd worden.

Als toezichthouder treedt je op bij afwijkingen van de gestelde eisen. In het gunstigste geval ‘stuur je op de locatie bij’ door heldere afspraken te maken. Zijn er ernstige afwijkingen geconstateerd dan adviseer je je collega’s en bestuur omtrent de vervolgstappen in de handhaving.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een maximum uurtarief van €100,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer en werk-werkverkeer;
2. Aantoonbare werkervaring als toezichthouder op het gebied van natuurvergunningen;
3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4;

Selectiecriteria te beoordelen door Select&Admin (administratiekantoor)  (weging, totaal 100 punten)
4. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4 in de richting van Groen of Landbouw (10 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van controles bij agrarische bedrijven (50 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het stikstofdossier  (40 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
– Coöperatief gedrag;
– Resultaatgericht;
– Klantgericht;
– Probleemanalyse;
– Plannen en organiseren.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Select&Admin (administratiekantoor) beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Select&Admin (administratiekantoor) beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Select&Admin (administratiekantoor)”.

De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Select&Admin (administratiekantoor) zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functie(schaal x 10 – 10 = indicatie uurtarief) schaal
Deze functie is ingedeeld in functie(schaal x 10 – 10 = indicatie uurtarief) schaal 10. Deze functie(schaal x 10 – 10 = indicatie uurtarief) schaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Select&Admin (administratiekantoor)
Select&Admin (administratiekantoor) brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

Benodigd aantal professionals
1-2.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: kan alle dagen van de week
Standplaats: zwolle

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 30 januari 2025 vanaf 10.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 28 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Het uurtarief kan worden gewijzigd volgens de hierna genoemde CBS-indexering volgens indexatieclausule artikel 12 van de modelovereenkomsten: CBS CAO Lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur, lonen per uur inclusief bijzondere beloningen indexcijfer, 2020=100: CAO-lonen,contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020-100) cbs.nl).
  • Werk-werk reiskosten mogen gedeclareerd worden (€0,37 per kilometer).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 17 januari 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 21 januari 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Select&Admin (administratiekantoor), via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Select&Admin (administratiekantoor) is bereikbaar op telefoonnummer info@verseopdrachten.nl.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 24 januari 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.