Parkeerregisseur

10 januari 2025
Reageer direct
Reageren tot:

Job Description

Organisatie
Bussum, Naarden en Muiden vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.

We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Als je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.

Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede eigenaar van de oplossing.

We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.

Opdracht
Als Parkeerregisseur krijg je de kans om echt je stempel drukken en deze nieuwe functie vorm te geven. Je hebt vele contacten dwars door de organisatie én daarbuiten met alle leveranciers uit de parkeerketen.

Jij zorgt ervoor dat we voldoen aan alle geldende wet- en regelgeving en dat ons contractbeheer op orde is. Jij overziet het werkveld snel en begrijpt welke (politieke) belangen en risico’s hierbij spelen. Of je nu met een handhaver om tafel zit, de wethouder of een distributeur van de parkeerautomaten, jij weet de juiste toon te zetten.

Doordat we een middelgrote organisatie zijn (500 medewerkers) leer je je collega’s snel kennen en kun jij een verschil maken voor onze inwoners. Dit is soms uitdagend gezien alle belangen die  er spelen, maar geeft bovenal een kick als je alle processen op de rit hebt en je resultaten boekt.

Jouw werk
Als Parkeerregisseur heb je een regiefunctie binnen de afdeling Beheer Openbare Ruimte en Gebouwen (BORG). Jij werkt nauw samen met onze beleidsadviseurs parkeren, de assetmanagers en de collega’s bij handhaving .
Extern onderhoud jij de contacten met de samenwerkingspartners op het gebied van parkeerapparatuur, automaten, leveranciers hekwerken  etc. Jij zorgt dat alle neuzen dezelfde kant op staan voor een goed resultaat. Een greep uit jouw takenpakket:

  • Jij brengt het parkeerbeleid en de parkeerorganisatie ten uitvoering voor de gemeente. Hierbij houd je de gestelde doelen en wet- en regelgeving scherp voor ogen.
  • Je doet aan risicobeheersing; zowel op financieel gebied als op de uitvoering.
  • Je bent verantwoordelijk voor een overzichtelijk en actueel contractbeheer en onderhandelt met leveranciers over (nieuwe) contracten.
  • Je geeft gevraagd en ongevraagd advies, met als doel ons parkeerbeleid en onze werkprocessen te verbeteren.
  • Je rapporteert periodiek over de uitvoering van ons parkeerbeleid en legt hier verantwoording over af. Je bent consequent en snel met de beantwoording van vragen van de raad.
  • Je maakt bindende afspraken (KPI’s) met de collega’s van de vakafdelingen en externe partijen over de te verrichten diensten, kwaliteit, kwantiteit en kosten daarvan.
  • Je neemt deel aan diverse participatiegroepen bij de ontwikkeling van nieuw parkeerbeleid en projecten voor parkeervoorzieningen.
  • Je onderhoudt de contacten met onze externe stakeholders, ondernemers, platforms en overige ketenpartners.

 Wie je bent

  • Je overziet snel het werkveld, luistert goed en vraagt kritisch door.
  • Je kunt op overtuigende en diplomatieke wijze communiceren op alle niveaus.
  • Je hebt gevoel voor politieke en maatschappelijke verhoudingen. Je begrijpt dat jouw werk direct invloed heeft op de buitenruimte en onze inwoners. Gaat er iets mis, dan kunnen de gevolgen groot zijn. Jij zorgt ervoor dat alles soepel verloopt en risico’s zijn afgedicht.
  • Je kunt goed zelfstandig werken en vindt het leuk om onderdeel uit te maken van een team.
  • Je bent altijd op zoek naar manieren om te vernieuwen/verbeteren.
  • Je houdt goed overzicht en werkt resultaatgericht.

 Jouw verantwoordelijkheden/werkzaamheden

Het eindproduct van de opdracht is dat het nieuwe parkeerbeleid is geïmplementeerd in contracten met diverse leveranciers en dat de regisseursrol bij de afdeling BORG is vormgegeven. Processen bijvoorbeeld rondom parkeervergunningen zijn vormgegeven en geïmplementeerd.

Minimumeisen / knock-outcriteria
1. Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
2. Aantoonbaar in het bezit van een geldig VCA-certificaat;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als assetmanager/beheerder;
4. De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf;
5. In het bezit van een geldig VOG.

Gunningscriteria (weging totaal 100 punten)
6. Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van verkeerskunde of planologie (35 punten);
7. Aantoonbare werkervaring in de parkeerketen/markt (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met projectmatig en integraal werken (benoem dit duidelijk in het cv) (15 punten);
9. Aantoonbare kennis van UAV (10 punten).Een maximum uurtarief van €95,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer werk-werkverkeer én parkeerkosten (10 punten);
10. Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na 36 maanden kosteloos bij opdrachtgever gebruik maken van de detachering van Verse Opdrachten (zie detachering pagina) te treden (minimaal 1040 uur) (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet. 

Competenties

  • Kwaliteitsgerichtheid;
  • Zelfstandig;
  • Communicatief vaardig;
  • Klantgericht;
  • Besluitvaardig;
  • Standvastig;
  • Oplossingsgericht.

Beoordelingssystematiek
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen.
Select&Admin (administratiekantoor) beoordeelt de CV’s op de minimumeisen/knock-outcriteria in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien 10 CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd.
Select&Admin (administratiekantoor) beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Select&Admin (administratiekantoor)”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Select&Admin (administratiekantoor) zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  •        Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  •        Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De beste 3 kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat (of kandidaten) die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet(of voldoen) aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn van 5 kalenderdagen gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functie(schaal x 10 – 10 = indicatie uurtarief) schaal
Deze functie is ingedeeld in functie(schaal x 10 – 10 = indicatie uurtarief) schaal 10A. Deze functie is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. 

Fee Select&Admin (administratiekantoor)
Select&Admin (administratiekantoor) brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen 
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in onderling overleg.

Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland van op woensdag 22 en donderdag 23 januari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn (standaard 3), ontvangen uiterlijk op maandag 20 januari 2025 bericht. De gesprekken vinden bij voorkeur fysiek/digitaal plaats. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de inhuuropdracht.

Overige informatie 
1.    Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor Opdrachtnemer.

2. De integriteitsverklaring dient binnen 24 uur na gunning ingevuld én ondertekend bij Select&Admin (administratiekantoor) te worden aangeleverd. Indien dit document niet tijdig wordt aangeleverd heeft dit consequenties voor de beoogde startdatum.

3. Opdrachtnemer zal maandelijks achteraf opgaaf doen van het daadwerkelijk aantal gewerkte uren.

4.    Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Select&Admin (administratiekantoor). Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

5.    We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Gooise Meren komt werken. In de marktuitvraag van Select&Admin (administratiekantoor) wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkwverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is. 

6.  Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast tot en met 31.12. 2025. Daarna kan er maximaal éénmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassingen aan de Opdrachtgever plaatsvinden van maximaal 2,5 %. 

7.    Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculptatie als gesteld in de wijziging leidraag invordering nr. BLKB2023/1062M.ind  
   o    U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op         deze rekening.

8.    ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. Ipad. 

9.    Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi). 

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 15 januari 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 16 januari 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Select&Admin (administratiekantoor), via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Select&Admin (administratiekantoor) is bereikbaar op telefoonnummer info@verseopdrachten.nl.

De (reageer 2 werkdagen hiervoor!) deadlinevan deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 17 januari 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.