Jurist Sociaal Domein
Job Description
Let op: Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden.
Gemeente Berkelland
Berkelland is groen. De grote en kleinere dorpskernen zijn omringd door een landelijke omgeving, veel buitengebieden en uitgestrekte weilanden. Hier kun je fijn wonen. Maar ook fijn werken! Je krijgt veel vrijheid, kan jezelf volop ontwikkelen, maakt maatschappelijke impact én werkt samen met nuchtere en gezellige collega’s. Natuurlijk, ook voor de innerlijke mens zorgen we goed; je kunt zo aanschuiven in ons bedrijfsrestaurant. Wat wil je nog meer?
Bij ons ervaar je ruimte
- Bij ons maak je maatschappelijke impact. Jouw werk doet ertoe. Je zorgt voor inwoners en ondernemers, voor de natuur, voor de omgeving.
- Je krijgt veel vrijheid. wij geloven er namelijk in dat je alleen het beste uit jezelf kunt halen als je privé- en werkleven in balans zijn.
- Wij geloven in eigenaarschap, hier heb je écht zelf de regie. Dat maakt iedere functie nog leuker!
- Even rustig bellen in een belcel of focusruimte, of juist samen met een team bij elkaar zitten: we zorgen voor een fijne werkplek.
- Betrokken, behulpzaam én bescheiden: dat zijn de mensen die bij ons werken. Je voelt meteen de informele werksfeer en er is altijd tijd voor gezelligheid.
Opdracht
De belangrijkste taak van een juridisch adviseur is het proactief en op verzoek adviseren van collega’s en bestuur. Jij maakt het verschil op het snijvlak van wetgeving en maatschappelijke belangen. Het bestuursrecht, wet- en regelgeving sociaal domein en het subsidierecht zijn juridische terreinen waarover jij als juridisch adviseur sociaal domein adviseert
Meer specifiek ligt jouw werk op één of meer van de volgende inhoudelijke terreinen:
- Wmo, Jeugdwet, Participatiewet en schuldhulpverlening
- Sociale basis, welzijn, sport, kunst, cultuur en musea
- Subsidies
- Energie en verduurzaming
- Onderwijs: leerplicht, leerlingenvervoer, onderwijshuisvesting
- Inburgering/nieuwkomers en Oekraïners
- Klachten (ondersteuning klachtencoördinator)
Jouw kennis, kunde en de prioriteit van liggende zaken zijn de leidraad voor de inhoud van jouw werk. Wij verwachten dus niet dat je op alle hierboven genoemde onderwerpen inzetbaar kunt zijn. Zou mooi zijn, maar het schaap met de 5 poten … Een schaap loopt beter op 4 poten, dus als je kennis en affiniteit hebt met enkele van deze terreinen nodigen we je van harte uit om te reageren op deze opdracht.
Thuiswerken is binnen ons team geen probleem. Graag zien we je gemiddeld de helft van je werktijd op kantoor. Donderdag is onze vaste kantoordag.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Beschikbaar voor 24 uur per week, gedurende gehele duur van de opdracht inclusief verlengingen;
2. Een afgeronde juridische opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Aantoonbare werkervaring met bestuursrecht binnen een gemeentelijke organisatie;
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen het sociaal domein.
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als jurist binnen het sociaal domein (25 punten);
6. Een afgeronde juridisch opleiding op wo bachelor niveau (25 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente (35 punten);
8. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met bestuursrecht binnen een gemeente (15 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
– Je bent oplossingsgericht en beschikt over uitstekende communicatieve adviesvaardigheden;
– Je kunt snel schakelen tussen verschillende onderwerpen en weet hoofd- van bijzaken te onderscheiden.;
– Je bent creatief en inventief in het bedenken van oplossingen en werkt graag samen met anderen om gezamenlijke doelen te bereiken.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: In overleg/ Onderlinge afstemming
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 21 december 2025, 09.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 17 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 9 januari 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 10 januari 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 14 januari 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.