Senior Projectleider Digitaal Politie Contact

5 februari 2025
Reageer direct
Reageren tot:

Job Description

Startdatum: 01-04-2025
Einddatum: 31-12-2025
Standplaats: Apeldoorn
Uren per week: 32

Optie tot verlenging : nee

Opdracht omschrijving

Opdracht omschrijving
Vanuit de portefeuille dienstverlening wordt gewerkt aan het programma ‘Digitaal Opdrachtgever Contact’ Vanuit dit programma werkt de Opdrachtgever aan het verbeteren van haar dienstverlening op betekenisvolle wijze. We scherpen daarnaast onze ambitie aan om mee te bewegen met sociale – & technologische ontwikkelingen en om een toekomstbestendige Opdrachtgever te zijn. Om onze hernieuwde ambitie ‘Digitaal intelligent & fysiek excellent’ te realiseren brengen we structuur aan, maar blijven we ook flexibel. Enerzijds formuleren we concrete doelstellingen en projecten en maken we aan de hand van duidelijke criteria weloverwogen keuzes over wat we wel en niet doen. Anderzijds vraagt de turbulente omgeving waarin de Opdrachtgever zich bevindt ook om flexibiliteit. Om bovenstaande te kunnen realiseren, zoeken wij een SENIOR PROJECTLEIDER DIGITAAL Opdrachtgever CONTACT

Doelstelling
De projectleider draagt zorg voor het behalen van de volgende concrete resultaten:1. Landelijke implementatie van videobellen op alle Regionale Service Centra t.b.v. aangifte via Innovatieve Opdrachtgeverloketten.Dit betreft de uitrol van de mogelijkheid voor burgers om middels videobellen in contact te treden met de Opdrachtgever, waaronder de mogelijkheid om via videobellen aangifte te doen. Onderdeel hiervan is het geven van landelijke gebruikersinstructies. Dit dient in afstemming met de regionale eenheden voor 31-12-2025 gereed te zijn inclusief Decharge van de opdracht.2. Implementatie ‘bieden van real-time inzicht in de status naar burgers’ binnen de klantreis meldingen doen binnen de mijnOpdrachtgever.nl omgeving.Dit betreft het op proactieve wijze terugkoppelen van statussen aan de burger als gevolg van een klantverzoek. Het bevat het hele traject van ideevorming tot en met uitvoering, inclusief onderzoek naar geldende wet- en regelgeving, startend met het klantverzoek meldingen binnen de mijnOpdrachtgever.nl omgeving. Dit dient in afstemming met de regionale eenheden voor 31-12-2025 gereed te zijn inclusief Decharge van de opdracht. Aanvullende afspraken: Voor de implementatie is de projectleider afhankelijk van de snelheid waarmee de regionale eenheden de opgaven volgens het Opdrachtgever portfolio proces kunnen oppakken. Beide opgave staan voor de eenheden op het portfolioprocesplan van 2025. Dit betekent voor einde 2025 moet er decharge zijn van de opdracht. 

Verantwoordelijkheden:
Specifieke deskundigheid en kennis van de professional: De combinatie van projectmanagement ervaring binnen de portefeuille Dienstverlening en Regionale Service Centra van de Nationale Opdrachtgever en Black belt lean six sigma in combinatie met kennis van het meten en ontwikkelen van customer journey mappings zijn niet voorhanden binnen de verandervoorziening Staf Korpsleiding van de NP waardoor wij genoodzaakt zijn om deze extern te betrekken. Kennis van relevante digitale wet- en regelgeving, zoals de Wet Digitale Overheid. Ook hier geldt de combinatie van wetgeving en toepassing op customer journey mappings in relatie tot het projectmatig vormgeven hiervan. De losse componenten zijn vindbaar binnen de NP als losse functies maar niet de combinatie hiervan.  

Planning
Start publicatie: 03-02-2025
Vragenstellen tot (NVI): 10-02-2025 17:00
Beantwoording vragen: 11-02-2025
Offertes indienen tot: 17-02-2025 08:00
Beoordeling offertes (vanaf): 17-02-2025
Verwachte terugkoppelingsdatum: 01-04-2025

Meer informatie en offerte uit brengen is mogelijk nadat u bent toegelaten als leverancier.
Om een verzoek tot toelating tot één of meerdere categorieën te kunnen indienen, moet u verplicht CV template gebruiken (deze is op te vragen in reactie op deze opdracht).
Registreren