Interim Plaatsvervangend Griffier
Job Description
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en 1Stroom mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van 1Stroom. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Organisatie
1Stroom is de organisatie die werkt voor de gemeenten Duiven en Westervoort. De gemeenten zijn elk zelfstandig, met een eigen gemeenteraad en college van burgemeester en wethouders. Ze maken zelf keuzes in waar geld in wordt geïnvesteerd en ze stellen beleid op.
De ongeveer 300 medewerkers van 1Stroom werken op meerdere locaties. Om makkelijk te kunnen ‘flexen’ hebben we speciale werkruimtes ingericht en apparatuur ter beschikking. Samen hebben de gemeenten ongeveer 40.000 inwoners. Die kunnen bij hun eigen gemeente(-huis) terecht voor een paspoort, rijbewijs of uittreksel. Ook op het gebied van zorg en ondersteuning blijven inwoners in contact met hun ‘eigen’ gemeente. Dit geldt natuurlijk ook voor maatschappelijke organisaties en ondernemers die er zijn gevestigd.
Gemeente Duiven
De gemeente Duiven heeft bijna 25.000 inwoners en streeft naar het behouden en versterken van een gezonde, veilige, vitale, duurzame, leefbare en aantrekkelijke leefomgeving. Voor nu én voor de toekomst. Duiven bestaat uit de dorpen Duiven, Groessen en Loo. Duiven vormt samen met de gemeenten Zevenaar en Westervoort de streek De Liemers.
Waar staan wij voor?
Een veerkrachtige organisatie middenin een vitale samenleving is onze ambitie. En een goede dienstverlening aan inwoners, organisaties en bedrijven is waar we altijd naar streven. Door een betrouwbare en betrokken partner te zijn, willen we bijdragen aan een samenleving waar het goed wonen en werken is.
Bij ons werken mensen die collegiaal, dienstverlenend, ondernemend en open zijn. De kernwaarden die we met elkaar hebben afgesproken zijn voor ons belangrijk: vertrouwen, aandacht en verantwoordelijkheid. Met energie, kennis en plezier vinden we oplossingen voor uitdagende vraagstukken van de twee gemeentebesturen waar we voor werken.
Opdracht
Voor de gemeente Duiven zoeken wij een Interim plaatsvervangend Griffier/Raadsadviseur
– Agendacommissie voorbereiden (behandeladviezen schrijven n.a.v. raadsvoorstellen, politieke avond indelen, voorbespreking voorzitter Agendacommissie, etc.)
– Politieke Avond (voorzitters van de diverse onderwerpen ondersteunen tijdens avond/behandeling)
– Over en Weer (vast onderdeel raadsavond: vragen over niet geagendeerde onderwerpen beoordelen, ordenen, etc.)
– Plaatsvervanger van griffier (als ik uitval kan deze collega mij waarnemen om de raadsavond voor te bereiden en ondersteunen, annotatie, moties, etc.)
– Raadscommunicatie (weekmail, terugkoppeling raadsavond aan organisatie, etc.)
– Auditcommissie (aanbesteding accountant proces)
– Werkgroep Raad in de Samenleving zal minimale inzet verlangen (proberen we minimaliseren)
– Alle voorkomende algemene werkzaamheden (voorbereiding Voorjaarsnota, Lange Termijn Agenda overleg met de secretaris)
Periode en intensiteit
Mei t/m 1 november 2025
Mei: twee ochtenden en één avond meedraaien t.b.v. inwerk/overdracht.
Juni: ca. 20 uur/week
Juli: zomerreces!
Augustus 20 uur/week
September 20-24 uur/week
Oktober 20-24 uur/week
Mogelijk in de laatste periode (oktober/november) adaptief korter/langer, geheel/gedeeltelijke inzet afhankelijk van hoe onze vaste collega weer aansluit.
* Dinsdagavond is de vaste vergaderavond en voor de Agendacommissie is dat de donderdagavond
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;1
2. Aantoonbare werkervaring als griffier;
3. De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf;
4. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
5. Aantoonbare afgeronde relevante opleiding op wo niveau (25 punten);
6. Kandidaat is beschikbaar op dinsdag- en donderdagavond (Benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);
7. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als griffier (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met het schrijven van behandeladviezen n.a.v. raadsvoorstellen (15 punten)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
– Je hebt gevoel voor politiek- bestuurlijke en ambtelijke verhoudingen;
– Je hebt ervaring met bestuurlijke processen;
– Je toont eigenaarschap en bent resultaatgericht;
– Je bent een echte teamspeler: de griffie is een klein en hecht team;
– Je bent zelfstandig en zelfredzaam;
– Je bent omgevingsbewust en bent opmerkzaam.
Benodigd aantal professionals
1 (start in mei met minder uren ivm overdracht, vanaf juni 20-24 uur)
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 15 april 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 10 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 1 april 2025, 09.00 uur de vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 3 april 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 4 april 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.