Ondernemende beheerder functioneel managementsysteem infrastructuur

10 april 2025
Reageer direct
Reageren tot:

Job Description

tarief: €90,- I uren per week: 20-32 uur I

DEADLINE 14 April 2025 (reageer 2 dagen hiervoor)

ZZP directe inhuur of ZZP-detachering?  ZZP Detachering via Verse Opdrachten (i.v.m. DBA)

VO202520911 I 1e looptijd 6 maanden I HBO I categorie: Digital, ICT, IV & Data I type: Support

Ondernemende beheerder functioneel managementsysteem infrastructuur

Opdracht
Als functioneel beheerder heb je een zeer centrale rol in onze informatiehuishouding. Je basis opdracht is het functioneel beheer van Maximo. Maximo heeft geen geheimen voor jou. Binnen deze rol werk je mee aan de implementatie van een nieuw beheermanagementsysteem (BMS). Als functioneel beheerder ben je de verbinder tussen de business en het BMS. Jij hebt ervaring met het implementeren van een nieuw systeem, en denkt en werkt klantgericht , en kan goed kan luisteren en doorvragen.
Wat ga je doen?
De provincie Overijssel faciliteert de instandhouding en het gebruik van een infrastructureel netwerk, dat bestaat uit wegen, kanalen, bruggen, sluizen en andere constructies. De Eenheid Wegen en Kanalen (WK) is verantwoordelijk voor het beheer van deze assets en doet dit via de principes van Asset management (AM) met als doel de infrastructuur op de meest optimale en efficiënt mogelijke manier te laten functioneren.
Om dit goed te doen onderzoeken wij het verbterpotentieel van onsbeheermanagementsysteem (BMS) . Met behulp van onze externe partner wordt IBM Maximo ingericht als het centrale onderdeel van het BMS. Het BMS is echter breder: om een integrale informatievoorziening ter ondersteuning van het asset management bij WK te realiseren, is Maximo onderdeel van een applicatielandschap met onder andere ArcGIS, Microsoft365, en een zaaksysteem. Het beheren van de koppelingen met (relevante onderdelen van) deze systemen maken onderdeel uit van het takenpakket van de functioneel beheerder.
We zoeken nu naar een functioneel beheerder die verbinder is tussen de ‘business’ en het BMS. Als Functioneel Beheerder ben je verantwoordelijk voor het in stand houden en aansturen van de informatievoorziening. Jij bent degene die vraagstukken uit de dagelijkse praktijk (de ‘business’) samen met de leverancier vertaalt naar oplossingen binnen het BMS. Je overlegt met diverse stakeholder zoals key-users, de gegevenscoördinator, assetmanagers, databeheerders en technisch beheerders over oplossingsrichtingen.
Je werkt ook mee aan de doorontwikkeling van het BMS, stuurt en bewaakt de vastgestelde SLA en DAP, hebt kennis en ervaring van de Asset Management (AM) processen en kan deze toepassen in Maximo. Je onderhoudt contact met een diversiteit van leveranciers (waaronder het SSC-ICT) en specialisten.
Functioneel beheer is binnen de provincie Overijssel ingericht op basis van BiSL. Onderdelen zijn in ieder geval behoeftemanagement, beheer van gebruikers, autorisaties, bedrijfsinformatie, wijzigingen en contracten. Dit geeft aan dat je een zeer centrale rol in onze informatiehuishouding zult innemen.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een maximum uurtarief van € 125,00 exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer werk-werkverkeer;
2. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
3. Een aantoonbare afgeronde hbo-bachelor opleiding op gebied van ICT;
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als functioneel beheerder van Maximo (benoem dit expliciet in het cv);
Selectiecriteria te beoordelen door Administratief bureau Select en Admin (weging, totaal 100 punten)
5. Aantoonbare werkervaring met implementatie van systemen en kennis van testcycli (benoem dit expliciet in het cv) (25 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met infrastructuur betreffende wegen, vaarwegen en kunstwerken (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met beheer van PowerBI-rapporten of andere BI Tooling en databases in relatie tot de dashboards (beschrijf separaat en beknopt een voorbeeld in het cv) (25 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met methoden en technieken voor het analyseren en/of structureren van informatie (beschrijf separaat en beknopt een voorbeeld in het cv) (25 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
1. We zoeken een positief kritisch en proactieve collega die klantgericht werkt en denkt;
2. Je kunt goed luisteren en vraagt door;
3. Je hebt kwaliteit hoog in het vaandel;
4. Je krijgt energie van het beantwoorden van vragen en oplossen van problemen, door zowel naar de concrete vraag als naar de achterliggende concepten te kijken

REAGEER! Ben jij het ZZP-talent dat perfect geschikt is voor deze Verse Opdracht? Reageer dan direct: omschrijf in je reactie heel goed hoe jij denkt te voldoen aan de wensen en eisen van deze opdracht denkt te voldoen. Met name vergelijkbare werkervaring is erg belangrijk. Zorg er ook voor dat dit te verifiëren is, in jouw CV. Bij reactie ga je er mee akkoord dat wij je voorstellen bij de opdrachtgever en bij succes, onze fee’s (no cure no pay: 7,5% ZZP bemiddeling, 15% voor ZZP detachering). Als je wilt dat wij je ook voorstellen op soortgelijke opdrachten, zet dat er dan bij.