Privacy Officer
Job Description
Uren per week
16-24
Opdracht (aanvullende eisen, wensen, en tarief ontvang je na reactie)-reageer binnen 5 dagen na publicatie datum
(aanvullende eisen, wensen, en tarief ontvang je na reactie)-reageer binnen 5 dagen na publicatie datum Beheer en Ontwikkeling IT
Waar loopt de grens tussen uw tuin en die van uw buurman? En welk vastgoed is van wie? Het Kadaster registreert van al het vastgoed (grond en gebouwen) in Nederland wie welke rechten heeft. We hebben heel veel data over alles onder, op en boven de grond en willen maximale waarde halen uit deze data. Naast onze wettelijke taak, beheert het Kadaster ook voorzieningen van andere organisaties, de Landelijke Voorzieningen. Zo beheren wij onder andere de WOZ Landelijke Voorziening en de Basisregistratie Adressen en gebouwen (BAG): alle adressen en gebouwen in Nederland, zoals bouwjaar, oppervlakte, gebruiksdoel en locatie op de kaart.
Binnen Beheer en Ontwikkeling IT werken we met DevOps en zijn de teams integraal verantwoordelijk voor de volledige technische dienstverlening, van idee tot productie. In deze directie zit ook het Risicio Management Team. In dit team zitten de Risk officers, Information Security Officers en de Privacy Officer en samen zorgen zij ervoor dat de directie het Huis op orde heeft m.b.t. riscio-, informatie- en privacy management.
Vanuit een dynamische omgeving bieden wij een informele werksfeer. Soms werkt het beter om even je zinnen te verzetten en kan je met je teamgenoten een potje tafeltennis spelen, gamen of met de 3D printer een ontwerp realiseren.
We werken minimaal twee dagen op kantoor en de overige dagen vanuit huis.
(aanvullende eisen, wensen, en tarief ontvang je na reactie)-reageer binnen 5 dagen na publicatie datum project waarbinnen de inhuurkracht te werk wordt gesteld
Het team Risico Management is op zoek naar een Privacy Officer.
Opdracht(aanvullende eisen, wensen, en tarief ontvang je na reactie)-reageer binnen 5 dagen na publicatie datum
Het is belangrijk dat de werkprocessen (1e lijn) ondersteuning krijgen van medewerkers met specifieke deskundigheid en kennis op het gebied van privacy. De Privacy Officer is het eerste aanspreekpunt binnen de directie voor privacy gerelateerde vragenstukken en de uitleg van de AVG, en heeft een monitorende en ondersteunende functie rondom het naleven en uitvoeren van het privacybeleid.
De Privacy Officer ondersteunt de FG en CPO bij de uitvoering van privacy op operationeel niveau. Daarbij informeert de Privacy Officer de CPO over de naleving en (mogelijke) knelpunten van de geldende privacywetgeving binnen de directie.
Verantwoordelijkheden
De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn
- Gevraagd en ongevraagd adviseren over privacy binnen de directie;
- Aanspreekpunt voor vragen vanuit de directie over privacy;
- Awareness: geven van presentaties en trainingen om de kennis van privacy van de directie te vergroten;
- Vertalen van het privacy beleid naar directie specifieke werkinstructies en werkwijzen;
- Binnen de directie toezien op besluitvorming over privacy risico’s en toezien op de voortgang van implementatie van afgesproken maatregelen;
- Adviseren, begeleiden en herijken van directie specifieke (pre)Data Protection Impact Assessments (DPIA’s) en er op toezien dat de daaruit voorvloeiende risico’s worden vastgelegd en mitigerende maatregelen binnen de directie worden geïmplementeerd;
- Bijdragen aan privacy rapportages ten opzichte van de afgesproken doelen;
- Het behandelen en analyseren van directie specifieke datalekken en het coördineren/monitoren van de daaruit voortvloeiende (herstel)maatregelen;
- Adviseren over (risico’s op gebied van) privacy bij projecten binnen directie;
- Teams ondersteunen met Privacy by Design;
- Adviseren bij inkooptrajecten, aanbestedingen en leveranciersselectie vanuit het perspectief van privacy, inclusief het opstellen van verwerkersovereenkomsten;
- Samenwerken met de AVG-ambassadeurs binnen de directie;
- Bijhouden van het register van verwerkingen.