Beleidsadviseur Jeugd & Onderwijs (Passend Onderwijs)
Job Description
Organisatie
De Lokaleoverheid Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 60.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Onze cultuur is informeel, onze werkwijze integraal en interactief. Ontwikkeling is voortdurend vereist en belangrijk: als organisatie weten wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen.
Als medewerker van de Lokaleoverheid Zeist voel je je echt betrokken bij Zeist en haar inwoners. Er is veel te doen om onze Lokaleoverheid nu en in de toekomst voor iedereen aantrekkelijk te houden. Samen met je collega’s werk je er continu aan om dat voor elkaar te krijgen. We staan met onze organisatie voor de uitdaging om de dienstverlening aan de inwoners, bedrijven en instanties van Zeist te blijven verbeteren. Dat doen we samen en daarbij richten we ons op onze klant. Sterker nog, we vertrekken vanuit de klant. In onze organisatie vormen we op een eigentijdse manier de schakel tussen politiek en burger.
Team
Samen Leven
Opdracht
Het werkveld Jeugd en onderwijs is landelijk en lokaal sterk in beweging. Als Beleidsadviseur Sociaal Domein kijk en luister je goed naar wat er leeft in de samenleving. Je weet signalen om te zetten in daden die de zorg voor de jeugd verbeteren. Hierbij ligt je focus op passend onderwijs en de aansluiting met jeugd(hulp).
Samen met partners zoals samenwerkingsverbanden passend onderwijs, schoolbesturen en scholen ga je aan de slag met het (door)ontwikkelen van deze samenwerking. Dat doe je niet alleen voor vraagstukken binnen onze Lokaleoverheidgrenzen, maar juist op bovenregionaal en op regionaal niveau. Namens alle deelnemende Lokaleoverheidn voer je contractmanagementgesprekken met betrokken scholen en aanbieders van jeugdhulp over de collectieve financiering van ondersteuning en zorg in het onderwijs. En in het bijzonder het (voortgezet) speciaal onderwijs. Je schakelt daarbij gemakkelijk op bestuurlijk en beleidsniveau met onze (onderwijs)partners in het veld. Dit doe je op de verschillende niveaus tegelijkertijd. Je weet uitstekend je weg te vinden richting de verschillende besluitvormingsgremia.
Ontwikkelingen op het gebied van jeugd en onderwijs volg je op de voet en je bent goed op de hoogte van wat er op rijksniveau en breder in het sociaal domein speelt. Daarbij stem je steeds goed af met je collega’s van jeugdhulp.
De hectiek en afwisseling van veel onderwerpen past jou goed. Je houdt lokaal het Lokaleoverheidbestuur en de raad proactief aangesloten en je weet tijdig het juiste resultaat te behalen. Indien nodig vertaal je dit naar heldere college- en of raadsvoorstellen. Ook (boven)regionaal zorg je ervoor dat wethouders jeugd en onderwijs goed aangesloten blijven. Soms is er hernieuwde focus nodig om tot het juiste resultaat voor de langere termijn te komen. Je benut de denkkracht van de samenleving en creëert enthousiasme, begrip en draagvlak bij alle betrokkenen.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur in een Lokaleoverheidlijke organisatie;
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur op het gebied van onderwijs en jeugd;
4. Aantoonbare kennis van onderwijs en passend onderwijs (omschrijf duidelijk in het cv);
5. Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken;
Gunningscriteria te beoordelen door Select&Admin (weging, totaal 100 punten)
6. Aantoonbare werkervaring met werken in regionaal en bovenregionaal verband (omschrijf duidelijk in het cv); (20 punten)
7. Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken op het gebied van onderwijs en jeugdhulp; (15 punten)
8. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur op het gebied van onderwijs en jeugd; (35 punten)
9. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met onderwijs en passend Onderwijs. (30 punten)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- politiek bestuurlijke advisering, stevig in schoenen staan;
- Belangenbehartiging;
- Schrijfvaardigheid (kort en bondig);
- Samenwerking;
- Energie krijgen van projecten/taken die een lange adem vergen;
- Coachend richting andere collega’s;
- Netwerker;
- Aanjager van projecten en weet mensen te binden en motiveren.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Select&Admin beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Select&Admin beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Select&Admin”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Select&Admin zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties).
Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Select&Admin
Select&Admin brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende partij.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de Lokaleoverheid zijn gepland op dinsdag 27 augustus 2024 van 14.00 uur tot 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 26 augustus 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
- De Lokaleoverheid stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij Select&Admin.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 19 augustus 2024, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 20 augustus 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Select&Admin, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Select&Admin is bereikbaar op email adres info@verseopdrachten.nl.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 22 augustus 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.