Subsidiecoördinator

16 augustus 2024
Reageer direct
Reageren tot:

Job Description

Organisatie
Leidschendam-Voorburg is een sociale en ondernemende gemeente met circa 78.000 inwoners. We werken met zo’n 680 mensen aan de gezamenlijke ambitie om ons te ontwikkelen naar een wendbare en sensitieve organisatie. We stellen onze inwoners en maatschappelijke opgaven centraal en zijn een zelfbewuste samenwerkingspartner voor de lokale en regionale partners. We doen dat door verbinding te maken, vertrouwen te geven en verantwoordelijkheid te nemen.

De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. We werken informatie gestuurd, klantgericht en er is veel ruimte voor initiatief. We bieden onze medewerkers de faciliteiten om hybride te werken. Dit maakt het mogelijk om te werken waar en wanneer dat het beste past bij het type werk dat we doen.

Afdeling
De ontwikkelafdeling Maatschappelijke en Ruimtelijke Ontwikkeling (MRO) kent ongeveer 75 enthousiaste medewerkers verdeeld over 3 teams: Maatschappelijke Ontwikkeling, Locatieontwikkeling, en Ruimte. De ontwikkelafdeling is verantwoordelijk voor het realiseren en faciliteren van ruimtelijke- en maatschappelijke opgaven en draagt hiermee bij aan een duurzame leefomgeving. De teams doen dit integraal, samen met burgers, bedrijven, plaatselijke en regionale partners.

Het team Maatschappelijke Ontwikkeling (MO) bestaat uit ongeveer 50 medewerkers. Wij zijn de (beleids-)ontwikkelafdeling voor maatschappelijke vraagstukken. We voeren regie op strategische vraagstukken waarbij we onze klanten adviseren. Onze klanten bestaan uit het bestuur, onze partners, onze collega’s van de dienstverlening en onze inwoners. Wij realiseren opgavegericht de beste duurzame oplossingen en voorzieningen voor en met de inwoner. Wij werken aan de missie: Ontwikkelen doen we samen! Dit doen we door integraal samen te werken met diverse beleidsterreinen en binnen diverse samenwerkingsverbanden. Daarbij werken we vanuit de vier uitgangspunten van het Sociaal Kompas:

1. Inwoners groeien gezond en veilig op en kunnen zich maximaal ontwikkelen;
2. Inwoners kunnen zo lang mogelijk regie over hun eigen leven houden en zelfstandig functioneren;
3. Leidschendam-Voorburg is een solidaire en inclusieve gemeente;
4. Inwoners die hulp nodig hebben krijgen de juiste hulp op tijd.

Binnen ons team wordt een aantal leidende principes gehanteerd:
– Van zorgen voor naar helpen zorgen dat;
– Van hoe naar wat;
– Van curatief naar preventief;
– Van categoraal naar integraal.

Opdracht
Binnen de gemeente worden verschillende subsidieregelingen uitgevoerd, waaronder subsidies voor maatschappelijke organisaties, buurtinitiatieven, duurzame maatregelen, monumenten en collectieve woningaanpassingen voor eigenaren van woningen of Verenigingen van Eigenaren. Daarnaast is er een tijdelijke regeling op het gebied van duurzaamheid en energiearmoede.

Om deze regelingen effectief en rechtmatig te beheren, heeft de gemeente het afgelopen jaar alle huidige processen gedocumenteerd en een nieuwe subsidieapplicatie ontwikkeld. In deze vervolgfase is het cruciaal dat alle medewerkers worden opgeleid in het gebruik van de nieuwe applicatie. Tevens dienen de huidige processen geëvalueerd en verbeterd te worden om de dienstverlening aan bewoners en subsidierelaties verder te optimaliseren.

De subsidiecoördinator krijgt daarnaast de opdracht om de mogelijkheid van een centraal subsidiebureau te onderzoeken en om te bepalen waar het huidige team van subsidiemedewerkers het beste gepositioneerd kan worden. Samen met de teamleider speelt de subsidiecoördinator een sleutelrol in deze reorganisatie.

Vereisten / knock-outcriteria
1. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad;
2. Maximaal uurtarief van € 100,- exclusief btw, inclusief Fee Select&Admin en reiskosten woon-werkverkeer;
3. Uiterlijk beschikbaar per maandag 1 september 2024 voor 36 uur per week;
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring op subsidie vlak binnen een overheidsinstelling;
5. Een afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau;
6. Een afgeronde cursus subsidierecht op academisch niveau;

Gunningscriteria (weging)
7. Minimaal 1 jaar aantoonbare in de afgelopen 3 jaar werkervaring als subsidiecoördinator binnen een gemeente (40 punten);
8. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het beoordelen van subsidietrajecten bij een 50.000 tot 75.000 gemeente (35 punten);
9. Een afgeronde wo master opleiding Bestuurskunde (10 punten);
10. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring op subsidie vlak binnen een overheidsinstelling, licht dit duidelijk toe in het cv aan de hand van minimaal 2 voorbeelden (15 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
Ondernemingszin
Je pakt in het werk nieuwe zaken op en doet voorstellen voor verbeteringen of vernieuwingen waardoor nieuwe wegen kunnen worden ingeslagen en nieuwe werkterreinen kunnen worden ontwikkeld.

Creativiteit
Je bent in staat om met verschillende mogelijkheden te komen voor het oplossen van problemen en weet geheel nieuwe werkwijzen te bedenken ter vervanging van bestaande methoden en technieken.

Omgevingsbewustzijn
Je bent je bewust van maatschappelijke en politieke ontwikkelingen of andere omgevingsfactoren en speelt in op deze ontwikkelingen en vertaalt deze naar het eigen werkgebied.

Regisseren
Je bent in staat belangen, opinies en inbreng van diverse partijen samen te brengen en geeft vorm en richting aan (uiteenlopende) samenwerkingsverbanden en realiseert een gemeenschappelijk resultaat.

Beoordelingsprocedure
Stap 1: Beoordeling CV’s op knock-outcriteria 
Select&Admin beoordeelt de CV’s op de knock-outcriteria die in de marktplaatsuitvraag worden omgeschreven. Kandidaten die voldoen aan de knock-outcriteria worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld. 

Stap 2: Selectie CV’s 
Select&Admin beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de knockoutcriteria in onderlinge vergelijking op de gunningscriteria uit de marktplaatsuitvraag. De (maximaal) tien kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde gunningscriteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek 
Leidschendam-Voorburg beoordeelt de CV’s van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. 
1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die op basis van deze criteria als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek. 

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt nader getoetst in hoeverre de geselecteerde kandidaten voldoen aan de competenties uit de marktplaatsuitvraag. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort kan stap drie van de beoordeling worden herhaald. 

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar ons oordeel het beste voldoet aan het gevraagde profiel in de marktplaatsuitvraag. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund.

Leidschendam-Voorburg behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. 

Fee Select&Admin
Select&Admin brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende partij.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 26 augustus 2024 tussen 15:30 uur en 17:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 23 augustus 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 16 augustus 2024, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 19 augustus 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Select&Admin, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Select&Admin is bereikbaar op email adres info@verseopdrachten.nl.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 20 augustus 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u Reageer 2 werkdagen vóór deze datum zodat wij je goed voor kunnen stellen.