Projectleider ICT
Job Description
Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente. De komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.
Afdeling
De afdeling Interne Dienstverlening (IDV) staat grotendeels in het teken van interne bedrijfsondersteuning. Het taakveld Automatisering maakt onderdeel uit van het team Beheer & Ondersteuning.
Het taakveld Automatisering houdt zich bezig met het beheren van de ICT omgeving en is onderverdeeld in een eerste lijn (full skilled helpdesk) en tweede lijn. Het taakveld Automatisering bestaat uit vijf man. Hiervan bemannen twee medewerkers de helpdesk. De anderen zijn belast met systeem- en netwerkbeheer en technisch applicatiebeheer. De gemeente werkt op basis van een Citrix virtual desktop vanuit een dominant on-premisse infrastructuur. Ten aanzien van zowel de werkplek als het datacenter ontwikkelen we richting een hybride cloudarchitectuur. De nieuwe werkplek bestaat naast de Citrix thin client werkplek ook uit mobiele Windows11 devices en Ofice365 toepassingen. De organisatie gebruikt toenemend SaaS-oplossingen. De naderende vervanging van de infrastructuur zal een mix vormen van een public en een private IaaS/PaaS.
Opdracht
– Het realiseren van de onderstaande projecten in afstemming met het Architectuurteam;
– Het realiseren van de onderstaande projecten in afstemming met onze eerste- en tweedelijns medewerkers, de eventuele externe ICT-specialisten en het project ‘Aanbesteding Datacenterconcept’;
– Je zult je als technisch projectleider richten op de volgende (deel)projecten:
– Oracle Implementatie bij eventuele nieuwe partij (uitbesteed bij partij);
– Implementatie Zero Trust;
– Aanbesteding/vervanging hardware (Servers) en data lijnen;
– Centric aanbesteding/Upgrade Centric 2022/Start Citrix uitfasering;
– ICT projectleider ICT gedeelte van fysieke beveiliging (Sloten en dergelijke);
– Start met migratie van Fileshare’s naar Sharepoint.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Uiterlijk beschikbaar per 10 september 2024 voor 8-12 uur per week inzetbaar gedurende een periode van 6 maanden met eventuele optie op verlenging.
2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
4. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt, zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
5. De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht;
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen technisch / ICT werkgebied.
Gunningscriteria (weging)
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als technisch projectleider (30 punten);
8. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar binnen gemeentelijke ICT-omgevingen (30 punten);
9. Aantoonbare (migratie) werkervaring met de volgende systemen (benoem duidelijk met welke systemen ervaring is, 5 punten per systeem, maximaal 30 punten);
a. Fortinet producten;
b. Oracle, WLS;
c. Windows 11;
d. Office365;
e. Citrix en Centric applicaties.
10. Selectiegesprek in de tweede beoordelingsfase (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.
Competenties
– Representatieve uitstraling;
– Goede communicatieve vaardigheden;
– Flexibel in houding en in werktijden;
– Omgevingsbewust;
– Servicegericht, dienstverlenende instelling;
– Teamspeler;
– Samenwerkingsgericht.
Beoordelingsprocedure
Stap 1: Beoordeling CV’s op knock-outcriteria
Select&Admin beoordeelt de CV’s op de knock-outcriteria die in de marktplaatsuitvraag worden omschreven. Kandidaten die voldoen aan de knock-outcriteria worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie CV’s
Select&Admin beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de knockoutcriteria in onderlinge vergelijking op de gunningscriteria uit de marktplaatsuitvraag. De (maximaal) tien kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde gunningscriteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
Pijnacker-Nootdorp beoordeelt de CV’s van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De (minimaal 2) kandidaten die op basis van deze criteria als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt nader getoetst in hoeverre de geselecteerde kandidaten voldoen aan de competenties uit de marktplaatsuitvraag. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort kan stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar ons oordeel het beste voldoet aan het gevraagde profiel in de marktplaatsuitvraag. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De gemeente Pijnacker-Nootdorp behoudt zich het recht de opdracht niet te gunnen.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Select&Admin
Select&Admin brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende partij.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 4 september 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 2 september 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
- De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
- Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Select&Admin. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
- ‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 21 augustus 2024, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 23 augustus 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Select&Admin via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Select&Admin is bereikbaar op email adres info@verseopdrachten.nl.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 26 augustus 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u Reageer 2 werkdagen vóór deze datum zodat wij je goed voor kunnen stellen.