Coördinator Ontwikkeling Ketenbureau i-Sociaal Domein bij VNG Realisatie (tijdelijke opdracht)

19 augustus 2024
Reageer direct
Reageren tot:

Job Description

  • Den Haag, 36 uur per week
  • Opdrachtnummer: 24.093

Het betreft een tijdelijke opdracht op basis van inhuur (ZZP-er, via bureau of detachering vanuit een andere organisatie). De maximale duur van dit contract  op grond van deze aanbesteding is 36 maanden. De omvang is gemiddeld 36 uur per week, de beoogde startdatum is 1 oktober 2024.

Specificatie

Over Support Overheid Realisatie

De Support Overheid representeert de ruim 300 Nederlandse gemeenten en werkt samen met haar afdelingen aan een krachtige lokale overheid. Support Overheid Realisatie stelt daarbij de lokale uitvoering van de maatschappelijke opgaven door gemeenten centraal. Onder meer door actief te participeren in de netwerken van gemeenten en hun partners, door samenwerking te stimuleren via ‘samen organiseren’ en waar mogelijk standaarden te ontwikkelen die de dienstverlening van gemeenten verbeteren.

Support Overheid Realisatie draagt bij aan vier gemeentelijke speerpunten:

  • werken als één overheid, met leden en partners, aan het oplossen van maatschappelijke vraagstukken op sociaal, fysiek en veiligheidsdomein;
  • verbeteren van de dienstverlening;
  • een efficiënte en wendbare organisatie;
  • anticiperen op de toekomst.

Over het Ketenbureau i-Sociaal Domein

Samen met gemeenten, zorgaanbieders, softwarepartijs en samenwerkingspartners werkt het Ketenbureau i-Sociaal Domein aan het verminderen van de administratieve lasten en verbeteren van de samenwerking tussen gemeenten en zorgaanbieders in het sociaal domein (Jeugdwet en Wmo). Om meer tijd en geld beschikbaar te stellen voor zorg en ondersteuning aan de cliënt, werkt het Ketenbureau, als onderdeel van Support Overheid Realisatie, samen met verschillende partners. De Support Overheid is één van de leden van de stuurgroep i-Sociaal Domein. Andere leden van deze stuurgroep zijn ActiZ, GGZ Nederland, Jeugdzorg Nederland, VGN, Valente en het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS).

Onze thema’s

Recent hebben we in onze Meerjarenkoers de ambities en aanpak voor de komende jaren uiteengezet. Ons doel is om gemeenten en aanbieders te ontlasten door te helpen bij het verminderen van administratieve lasten, het verbeteren van de informatievoorziening en het vereenvoudigen van de uitvoering. We bereiken dit met diverse projecten, producten en diensten, waarbij we altijd experts uit het veld betrekken bij de uitwerking. We richten ons op de volgende thema’s:

  • Inkoop en contractering
  • Administratieve processen en iStandaarden
  • Gegevensuitwisseling in de keten
  • Ketensamenwerking en partnerschap

Dit alles doen wij met ca. 35 enthousiaste collega’s die uit het werkveld komen en zich volledig inzetten om de administratieve lasten in het Sociaal Domein (Wmo en JW) te verminderen. Naast de nodige online overleggen en afspraken hebben we op maandag in Den Haag en op woensdag in Utrecht een ‘kantoordag’ zodat we elkaar ook fysiek blijven ontmoeten en versterken.

Binnen het Ketenbureau zijn de volgende teams werkzaam:

  • Projecten (Ontwikkeling)
  • Beheer
  • Regioteam

Omschrijving van de opdracht

Het team Projecten voert diverse onderzoeken, impactanalyses en projecten uit binnen de hiervoor genoemde thema’s. Voorbeelden van deze projecten zijn:

  • Implementatie Woonplaatsbeginsel Jeugd
  • Implementatie Contractstandaarden Jeugd
  • Ontwikkeling Contractstandaarden Wmo
  • Zorginhoudelijke informatieuitwisseling
  • Kwartiermakersfase Vernieuwing i-SD

Deze projecten worden uitgevoerd in samenwerking met medewerkers van de andere teams binnen het Ketenbureau en met verschillende partijen in het veld. Dit omvat onder andere het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS), de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (Support Overheid), brancheorganisaties, individuele zorgaanbieders en gemeenten.

De coördinator team Projecten maakt deel uit van het kernteam van het Ketenbureau. 

Hij of zij heeft het overzicht en de regie over de diverse projecten die worden uitgevoerd. De coördinator is het eerste aanspreekpunt voor de projectleiders, die verantwoordelijk zijn voor de uitvoering van de afzonderlijke projecten. Daarnaast ziet de coördinator erop toe dat de projecten succesvol worden gerealiseerd en dat de samenwerking binnen het team en met de andere teams binnen het Ketenbureau wordt versterkt.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden

Als coördinator team Projecten ben je verantwoordelijk voor:

  • Regie op het voortraject van projecten, d.w.z. afstemming met externe partijen zoals Support Overheid, VWS en brancheorganisatie o.a. over de doelstellingen en de op te leveren resultaten van toekomstige projecten.
  • Afbakening van projecten en programma’s met betrekking tot inhoud, scope en middelen. 
  • Begeleiden, aansturen, coachen en faciliteren van de medewerkers binnen het team.
  • Prioritering en sturing op inzet van capaciteit vanuit de beschikbare poule projectleiders.
  • Sturing op de ontwikkeling van het team Ontwikkeling, zowel op het gebied van kennis als op het gebruik van projecttools en -methoden.
  • Deelname aan het kernteam van het Ketenbureau i-Sociaal Domein, waarin de strategische koers wordt bepaald.
  • Verbinding van de projecten met de andere teams binnen het Ketenbureau en Support Overheid(-Realisatie).
  • Inhoudelijke advisering aan de programmamanager Ketenbureau i-Sociaal Domein.

Resultaat van de opdracht

De coördinator team Projecten zorgt ervoor dat er voor elk uit te voeren project een heldere en afgestemde doelstelling is. De coördinator zorgt er ook voor dat de projecten tijdig en volgens de afspraken worden uitgevoerd. Hierbij is het cruciaal om tijdig bij te sturen, waar nodig te rapporteren, verwachtingen te managen en effectief relatiebeheer te onderhouden.

Eisen

De inschrijving moet volledig voldoen aan de eisen die vermeld zijn in deze paragraaf.

Uit het cv en/of de aangeleverde motivatiebrief blijkt minimaal dat de aangeboden kandidaat aantoonbaar (door opleidingen, cursussen, werkervaring, voorbeeldprojecten et cetera.) beschikt over:

  • Tenminste afgeronde WO opleiding, richting bedrijfskunde of strategisch management.
  • Minimaal 7 jaar aantoonbaar werk- en denkervaring op WO-niveau;
  • Minimaal 5 jaar ervaring als projectmanager bij het uitvoeren van meerdere projecten bij gemeenten of zorgaanbieders of softwarepartijs in Wmo of Jeugdwet.
  • Minimaal 3 jaar ervaring in de aansturing van een team projectmanagers.
  • Beschikt over een aantoonbaar netwerk binnen het Sociaal Domein (Jeugdwet en Wmo).
  • We gaan uit van gebruik van eigen telefoon en laptop.

Wensen

Nadat de inschrijvingen zijn gecontroleerd op de eisen, worden de wensen beoordeeld.

  1. Aantoonbare werkervaring met het aansturen van complexe projecten binnen de Wmo en/of Jeugdwet.
  2. Aantoonbare werkervaring bij gemeentelijk processen, dienstverlening en informatievoorziening binnen de Jeugdwet of Wmo.
  3. Inhoudelijke en actuele kennis (voortvloeiend uit opleiding of werkervaring in de laatste 5 jaar) met betrekking ontwikkelingen in het sociale domein, zoals de Hervormingsagenda Jeugd of Vernieuwing Informatievoorziening.
  4. Aantoonbare werkervaring met stakeholdermanagement in complexe organisaties binnen de Wmo en Jeugdwet.

Informatie

Het betreft een tijdelijke opdracht met een initiële periode met een omgang van gemiddeld 36 uur per week. De maximale vergoeding is 120 euro, exclusief BTW, inclusief reis- en verblijfkosten en dienstreizen. Gedurende de gehele looptijd van de inleenovereenkomst kan er niet geïndexeerd worden. De standplaats voor deze opdracht is Utrecht. We gaan uit van gebruik van eigen telefoon en laptop.

Gesprek

Na evaluatie (eisen/wensen/prijs) worden aan de hand van de ranking in Selectéén of meerdere (in de regel drie) kandidaten uitgenodigd voor het gesprek. Deze ranking wordt niet meegenomen in de beoordeling van het gesprek: het gesprek is uiteindelijk doorslaggevend.

In dit gesprek wordt de kandidaat beoordeeld op werk- en opdrachtinhoudelijke aspecten, de match met de organisatie en de benodigde competenties. Op basis van de uitkomst van deze gesprekken vindt gunning van de opdracht plaats en/of wordt een kandidaat geselecteerd voor een eventueel tweede gesprek.

Het is de verantwoordelijkheid van de inschrijver dat de kandidaat op het afgesproken tijdstip aanwezig is. Als de kandidaat, zonder voorafgaande afmelding, op de door ons gecommuniceerde datum en tijdstip afwezig is, kan dit leiden tot uitsluiting van de procedure.

Als u binnen zeven werkdagen na de sluitingstermijn geen uitnodiging heeft ontvangen voor een gesprek (via Select& Admin), kunt u ervan uitgaan dat u niet geselecteerd bent voor een eerste gesprek en niet voor gunning in aanmerking komt.

Reageer 2 werkdagen vóór deze datum zodat wij je goed voor kunnen stellen?

Een onderdeel van de procedure is een formele inschrijving op het Online Marktplaats (OP) van Support Overheid Realisatie door middel van het platform van CTM& Admin.nl

Deze inschrijving is noodzakelijk in verband met Europese wet & regelgeving waar Support Overheid Realisatie aan moet voldoen. Deze inschrijving is eenmalig.

De gepubliceerde offerteaanvraag op Select& Admin met aanbestedingsnummer 370713 is leidend boven elders gepubliceerde documenten. De eisen en wensen zijn bij eventuele discrepanties leidend boven het gestelde in de profieltekst.

De offerteaanvraag staat in het vakgebied Project en programmamanagement

https://www.ctm& Admin.nl/project/Support Overheid-Support Overheidrealisatie/

Voorgenomen planning

  1. Verzending offerteaanvraag: 7 augustus 2024
  2. Uiterste datum stellen vragen via CTM& Admin.nl    21 augustus, 12:00 uur
  3. Uiterste datum tot registratie
    Deze registratie wordt behandeld door CTM& Admin.nl (helpdesk@ctm& Admin.nl, 2 dagen voor sluitingsdatum)
  4. Uiterste datum tot kwalificatie
    Deze aanvraag wordt behandeld door Support OverheidRealisatie (OP@Support Overheid.nl, dag voor sluitingsdatum)
  5. De deadline om te Reageer 2 werkdagen vóór deze datum zodat wij je goed voor kunnen stellen op de opdracht: 28 augustus 2024, 12:00 uur
  6. Geplande datum eerste gesprek: 3 september 2024, van 14:00 tot 17:00 uur.
  7. Eventueel tweede gesprek: nader te bepalen

U kunt uw belangstelling uitsluitend kenbaar maken via het OP (Online Marktplaats) waarvan Support Overheid Realisatie gebruik maakt. 

De stappen om te kunnen Reageer 2 werkdagen vóór deze datum zodat wij je goed voor kunnen stellen op uitvragen zijn in grote lijnen als volgt:

  1. Registreer bij CTM& Admin
  2. Selecteer een kwalificatie/vakgebied en klik op accepteer om toegang te krijgen tot de aanvraag
  3. Rond de inschrijving af door de vragen te beantwoorden, het invullen van het verplichte Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA). Daarna kunt u uw aanmelding in sturen door op verzenden te klikken.
  4. Na beoordeling van uw verzoek tot kwalificatie (enkele dagen), wordt deze opdracht (en eventuele andere openstaande uitvragen) aan u toegezonden. U kunt hierop Reageer 2 werkdagen vóór deze datum zodat wij je goed voor kunnen stellen en uw aanbieding, CV en motivatie insturen.

Mocht u vragen hebben omtrent het inschrijven in CTM, kunt u mailen naar OP@Support Overheid.nl.

Indien u binnen 7 werkdagen na sluitingstermijn geen uitnodiging ontvangen heeft voor een selectiegesprek, kunt u ervan uitgaan dat u niet geselecteerd bent voor een eerste gesprek en niet voor gunning in aanmerking komt. De uitnodiging voor de selectiegesprekken wordt via Selectverstuurd en het is de verantwoordelijkheid van de inschrijver dat de kandidaat ook op het genoemde tijdstip aanwezig is.