Communicatiemedewerker Innovatie Gezonde Leefomgeving
Job Description
Voor het innovatieprogramma zoekt de provincie Utrecht een Communicatie-medewerker. Met het programma Innovatie Gezonde Leefomgeving 2022-2024 is de provincie aan de slag gegaan met innovatie. In samenwerking met partners binnen en buiten de organisatie doen we innovatieve experimenten, kijken we hoe we succesvolle innovaties kunnen opschalen, en inspireren we hoe innovatie bijdraagt aan de transitie-opgaven die aan gezondheid raken.
Een belangrijk onderdeel van het programma is het communiceren van successen, maar ook van geleerde lessen. De communicatie is zowel intern als extern, waarbij we via externe communicatie ook intern impact willen bereiken. De context van het programma wordt bepaald door dynamisch samenwerken, een integrale, omgevingsgerichte aanpak en de uitdaging om vernieuwende oplossingen te vinden waar verschillende ambities in de leefomgeving schuren. De samenwerking met externe partijen vindt onder andere plaats via vernieuwende lerende netwerken zoals de Data- en Kennishub Gezond Stedelijk Leven en de Health Hub Utrecht, waarin de provincie als partner samen met publieke, private partijen, kennisinstellingen en inwoners innovatieve pilots, onderzoeken en living labs uitvoert. Daarnaast is het innovatie-programma actief in twee Europese samenwerkingsprojecten. Zo wil de provincie met haar partners duidelijk maken hoe innovatie kan helpen bij het bevorderen van een gezonde leefomgeving voor de inwoners van de provincie Utrecht.
De communicatie is gericht op het delen van informatie over innovatieve voorbeeldprojecten, nieuwe werkwijzen en onderzoeksresultaten van de provincie Utrecht en haar samenwerkingspartners. Je gebruikt hierbij communicatiemiddelen als storytelling, podcasts, social media & inspiratie-events. Doel is om mensen die aan en in de openbare ruimte werken te stimuleren tot innovaties die de leefomgeving gezonder kunnen maken.
Opdracht:
Als communicatiemedewerker van het innovatieprogramma voer je de communicatieactiviteiten uit die extern gericht zijn maar ook intern mede bedoeld zijn om de collega’s te informeren over het programma. Daarnaast ondersteun je met communicatie uitingen de inspiratieactiviteiten die de collega’s aanzetten tot het adopteren van innovaties en innovatieve werkmethoden. Je stemt je werkzaamheden af met de programmamanager, inspiratieadviseur en je werkt nauw samen met de collega’s uit het programmateam. Je bent actief betrokken bij het kernteam communicatie van de Data- en Kennishub Gezond Stedelijk Leven (DKH GSL).
Je bent als communicatieadviseur van het innovatieprogramma verantwoordelijk voor de volgende werkzaamheden:
- Je voert de communicatie en inspiratie activiteiten uit op basis van het communicatie en inspiratieplan, zoals het schrijven en redigeren van teksten voor website, nieuwsberichten, social media, factsheets en het organiseren van presentaties, fotografie en video (ism stagiaire);
- Je zorgt dat de communicatie en inspiratie activiteiten een samenhangend geheel zijn en gebruikt daarbij een communicatiekalender;
- Je vergroot met de communicatie de zichtbaarheid van de provincie op innovatie voor een gezonde leefomgeving. Je komt met een vernieuwende kijk en zorgt daarmee gegarandeerd voor meer exposure onder verschillende doelgroepen door het schrijven van verschillende uitingen op verschillende kanalen. Door bijvoorbeeld de inzet op sociale media, huis-aan-huisbladen en content marketing.
Deelname corporate communicatie:
Voor goede afstemming met het corporate communicatieteam en aansluiting op de corporate communicatiestrategie van de provincie Utrecht, neem je structureel deel aan corporate communicatie-overleggen. Je sluit aan bij het tweewekelijkse overleg van communicatie en werkt samen met woordvoerders, communicatieadviseurs en de collega’s van het webteam die de website, het intranet en de social mediakanalen beheren.
Voor het innovatieprogramma zoeken wij:
Je bent een communicatiemens in hart en nieren: iemand met creatieve ideeën en inzichten in de laatste ontwikkelingen op het communicatievlak. Projecten komen bij jou tot leven en veranderen onder jouw handen van beleidsdocumenten in aansprekende communicatie. Op het juiste moment kun je afstand nemen, de grote lijnen bepalen en verbinding leggen met de doelen van het programma. Bovendien voel je haarfijn aan wat de toon van je communicatie moet zijn, zowel voor de interne collega’s als voor de externe stakeholders, en op politiek-bestuurlijk niveau. Je bent pragmatisch en je kunt goed planmatig werken. Flexibiliteit, deskundigheid en doortastendheid zijn sleutelwoorden in jouw manier van werken.
Bovenal ben je een doener. Je werkt zelf aan artikelen, nieuwsberichten, social media posts, fotografie, podcasts, bijeenkomsten, etc.
Vaardigheden:
– Je bent een goede planner en brengt structuur aan;
– Je beheersing van het Nederlands is uitstekend;
– Je schrijft makkelijk en snel zelf een tekstje in de juiste tone of voice, maar je weet ook hoe je een scherpe briefing schrijft als je dit uit moet besteden;
– Je bent bekend met verschillende sociale mediaplatforms, zoals Facebook, Twitter, Instagram en LinkedIn, en weet hoe je ze effectief kunt beheren;
– Je kan berichten maken en plannen, reacties monitoren, en resultaten verzamelen om de prestaties te meten;
– Je bent in staat om behoeften binnen teams te herkennen en deze in overleg met de communicatieadviseur aan te pakken, zoals het ontwikkelen van een communicatie aanpak, briefing of middelen zoals een Powerpoint presentatie;
– Je bent de spin in het web, waarbij je flexibel kunt schakelen tussen collega’s, partijs en communicatieadviseurs;
– Je ondersteunt waar nodig en zorgt voor een vlotte samenwerking tussen alle betrokken partijen;
– Je bent in staat om een communicatieactiviteiten in de communicatiekalender te bewaken;
– Je haalt input voor de kalender niet alleen uit het communicatieteam, maar ook van projectleiders en andere collega’s binnen de organisatie;
– Je hebt gevoel voor fotografie en video zodat je goede en bruikbare beelden kunt maken en selecteren van evenementen (met behulp van een telefoon);
– Je hebt affiniteit met innovatie en de thema’s van de gezonde leefomgeving;
– Je hebt een proactieve houding en ‘getting things done’ mentaliteit;
– Je bent een teamplayer en werkt gevraagd en ongevraagd aan goed onderbouwde communicatie-activiteiten die leiden tot zichtbare resultaten;
– Je bent behendig in samenwerken en netwerken en je kunt je goed verplaatsen in de belangen van onze samenwerkingspartners;
– Je bent omgevingsbewust en hebt een goed ontwikkelde politiek/bestuurlijke antenne;
– Je bent verantwoordelijk en in staat tot zelfreflectie, je bent een stevige en prettige persoonlijkheid;
– Je hebt een brede visie op het werkveld van overheidscommunicatie, interne communicatie en stakeholdercommunicatie.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van communicatie of eventmanagement;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar als communicatiemedewerker/adviseur.
Selectiecriteria te beoordelen door Select&Admin (weging, totaal 100 punten)
3. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van communicatie of eventmanagement (20 punten);
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als communicatiemedewerker/adviseur (max. 25 punten);
5. Aantoonbare kennis van A) innovatie en B) gezonde leefomgeving (max. 10 punten voor A en max 10 punten voor B);
a. Aantoonbare kennis van innovatie én gezonde leefomgeving (20 punten);
b. Aantoonbare kennis van alleen innovatie (10 punten);
c. Aantoonbare kennis van alleen gezonde leefomgeving (10 punten);
d. geen aantoonbare kennis van beide onderdelen (0 punten);
6. Vermeld duidelijke voorbeelden van sprekende communicatieproducten van eigen hand (30 punten);
7. Maximaal uurtarief van €80,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk (5 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling Offertes op minimumeisen
De Offertes worden eerst beoordeeld op de minimumeisen die in de Offerteaanvraag zijn vermeld. De controle van de Offerte vindt plaats op daadwerkelijke inhoud en naar waarheid, hierbij kan eventueel ook contact gezocht worden met derden. Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor Stap 2 in de beoordeling. De Offertes die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) Offertes die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden in onderlinge vergelijking op de in de Offerteaanvraag genoemde “selectiecriteria te beoordelen in Stap 2”. De tien (10) Offertes die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor Stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige Offertes worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de tien (10) offertes van in onderlinge vergelijking op de volgende gunningscriteria.
– Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
– Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De drie (3) Offertes die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria gaan door naar Stap 4 (Selectiegesprek). De kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de Opdrachtgever nader geverifieerd in hoeverre de betreffende Offertes voldoen aan de minimumeisen en criteria die genoemd zijn bij Stap 2 en Stap 3. Daarnaast wordt getoetst op de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal Stap 3 van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de Gegadigde die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Alle overige Inschrijvers worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functie(schaal x 10 – 10 = indicatie uurtarief) schaal
Deze functie is ingedeeld in functie(schaal x 10 – 10 = indicatie uurtarief) schaal 9 tot 10.
Fee Select&Admin
Select&Admin brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende partij.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 3 september 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 2 september 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Select&Admin. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 26 augustus 2024, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 27 augustus 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Select&Admin, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Select&Admin is bereikbaar op email adres info@verseopdrachten.nl.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 30 augustus 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u Reageer 2 werkdagen vóór deze datum zodat wij je goed voor kunnen stellen.