Manager Supportorganisatie RSC

29 augustus 2024
Reageer direct
Reageren tot:

Job Description

Startdatum: 01-11-2024
Einddatum: 31-10-2025
Standplaats: Apeldoorn
Uren per week: 32

Optie tot verlenging : 2×12 mnd

Opdracht omschrijving

Opdracht omschrijving
In de rol van interim leider van dit project, Inrichting Support Organisatie, ben je de drijvende kracht achter het centraliseren van het landelijk Support-proces binnen de regionaal service centra (RSC’s) van de politie. Hierbij geef je verander-sturing aan een team van gepassioneerde Supportprofessionals en bent verantwoordelijk voor het inrichten, vormgeven en optimaliseren van de gehele Support-organisatie. Vanuit jouw expertise rol ben je de ambassadeur voor Support binnen ons RSC en speel je een cruciale rol bij het uitdenken en implementeren van nieuwe processen die ons helpen de volgende stap te zetten binnen support voor de service centra. Naast een proceskant heeft de inrichting ook een grote HR component. Je bent, samen met HR, verantwoordelijk voor een zorgvuldige overgang van de mensen naar de support organisatie. Data Driven werken is een van de pijlers, dit houdt in dat data wordt gebruikt als belangrijkste instrument om strategische beslissingen te nemen en operationele doelen te behalen. Het WFM team analyseert en adviseert op basis van de data op operationeel, tactisch en strategisch niveau met namen op het gebied van capaciteit en efficiëntie. Ook het kwaliteit team werkt op deze manier aan projecten binnen de RSC’s. Je streeft naar een continue verbetering, daarbij fungeer je ook als de Ambassadeur van Support. Je bouwt relaties op met stakeholders, bevordert bewustwording en zorgt voor de juiste positionering van de Support organisatie.Omdat de Support afdeling volop in beweging is adviseer je niet alleen over welke richting maar leidt je ook de implementatie van de nieuwe support organisatie Doorlopend ontwikkelen van de Support functie voor het RSC, door onder andere:·        Sturing aan de veranderopgave van het huidig en toekomstig Support team en aan het gehele inrichtingsproces·        Teamchefs / collega’s helpen om capaciteit en kwaliteitsverbeteringen slimmer in te zetten·        Voorstellen doen om kwaliteit te verbeteren

Doelstelling
Vanuit bedrijfsvoering stuur je samen de eenheden, op de afgesproken KPI’s. Continu verbeteren is vanaf de start een speerpunt voor zowel WFM als kwaliteit waarbij je gebruik maakt van vergaande data-analyse (inrichten).Het tweede jaar staat in het teken van de formele inrichting van het supportteam en de positionering binnen de landelijke samenwerking. In deze fase worden de werkprocessen definitief geborgd in de operatie. Tenslotte is het voorbereiden van – en daarna – de formele inrichting en overdracht van de tijdelijke naar de definitieve invulling binnen de politie organisatie een op te leveren resultaat.Het RSC is verantwoordelijk voor het te woord staan van burgers met vragen die ‘geen’ spoed hebben. Hieronder valt onder andere al het telefonisch contact dat binnenkomt op 0900-8844 maar ook e-mails, live chat en video bellen. Het RSC is opgedeeld in tien verschillende regio’s die gedeeltelijk regio overstijgend werken. Een uitdagende rol waarin jij mede de koers bepaalt voor de Support organisatie binnen het RSC van de Politie. We bieden een dynamische werkomgeving en een kans om bij te dragen aan de verdere professionalisering van ons team.Een gecentraliseerde support functie  is nieuw binnen het service center. Je zult dus de volgende doelen realiseren:·        Opleveren van een plan van aanpak inrichting support organisatie. Dit plan na goedkeuring ook implementeren. Deze implementatie is gerealiseerd einde inhuurperiode.·        Sturing geven aan de tijdelijke support organisatie na implementatie tot overdracht aan de bestaande organisatie. 

Verantwoordelijkheden:
Je fungeert als landelijk interim manager van de supportorganisatie RSC Support. Verder heb je de onderstaande verantwoordelijkheden:Support team·        Projectmatige aansturing van de manager WFM en de coördinator kwaliteit. ·        Ontwikkeling van het Support team op kennis en kunde·        Stimuleren van deskundigheidsbevorderingSupport-strategie·        Ontwikkelen, implementeren en onderhouden van de inrichting en processen binnen de support organisatie.·        Positioneren van Support binnen de RSC’s als deskundige partners in de dienstverleningsambitie·        Genereren van periodieke rapportages over afdeling en medewerkersprestaties·        Bewaken van de gestelde KPI’s en daarbij adviseren over mogelijke aanscherping of nieuwe.  ·        Adviezen uitbrengen op door analyse verkregen inzichten met als doel een continue verbeteringProjectenbeheer:·        Bewaken van overzicht op de projectenkalender en prioriteren. 

Planning
Start publicatie: 29-08-2024
Vragenstellen tot (NVI): 02-09-2024 16:30
Beantwoording vragen: 03-09-2024
Offertes indienen tot: 09-09-2024 23:59
Beoordeling offertes (vanaf): 10-09-2024
Verwachte terugkoppelingsdatum: 21-10-2024

Meer informatie en offerte uit brengen is mogelijk nadat u bent toegelaten als leverancier.
Om een verzoek tot toelating tot één of meerdere categorieën te kunnen indienen, dient u zich eerst éénmalig te Dien voorstel in via een door deze organisatie verplicht CV template (deze is op te vragen in reactie op deze opdracht).
Dien voorstel in via een door deze organisatie verplicht CV template (deze is op te vragen in reactie op deze opdracht)