Aardige Toezichthouder senior bodem
Job Description
tarief: Onbekend I uren per week: 24 tot 36 uur uur I
DEADLINE 11 April 2025 (reageer 2 dagen hiervoor)
ZZP directe inhuur of ZZP-detachering? ZZP-opdracht
VO202520920 I 1e looptijd 6 maanden I HBO I categorie: Sociaal, Zorg, Jeugd & Maatschappelijk I type: Directie & Bestuur (hoger management)
Aardige Toezichthouder senior bodem
Opdrachtgever
Bij ODR zet jij je samen met ruim 200 andere collega’s in voor een prettige, veilige en duurzame leefomgeving in regio Rivierenland. Dit doen we voor en samen met 8 gemeenten in de regio en de provincie. Dat doen we door vergunningverlening, toezicht en handhaving bij ondernemers, organisaties en inwoners. Maar we doen meer. We hebben veel kennis in huis en delen deze graag. Zo adviseren we de gemeenten en andere partijen o.a. over de leefomgeving, bouw, milieu, energie, archeologie, bodem, lucht en natuur. Ook houden we voor heel Gelderland toezicht op de afval- en grondstoffen ketens om milieucriminaliteit te voorkomen. We zijn een open en naar buitengerichte organisatie en zijn graag van meerwaarde.
Ons mooie en sfeervol ingerichte kantoor staat in Tiel, waar jij kunt parkeren voor de deur. Ook het treinstation is op loopafstand. Binnen het kantoor zijn er ruimten om te werken en te ontmoeten. Er is een goede, informele werksfeer en volop ruimte voor ontwikkeling en groei.
Opdracht
Door o.a. ouderschapsverlof in ons team zoeken wij eentwee senior of zeer ervaren toezichthouders bodem voor een periode van 6 maanden.
Je belangrijkste werkzaamheden
– Jij zorgt ervoor dat het Rivierenland een fijne plek blijft om te wonen, werken en recreëren. Er worden dagelijks werkzaamheden uitgevoerd in de bodem die invloed hebben op het milieu en de leefomgeving.
– Jij ziet erop toe dat deze werkzaamheden op de juiste wijze gebeuren en dat voorschriften uit vergunningen en meldingen worden nageleefd. Maar ook houd je een open en kritische blik. Dat betekent dat je in het gebied rondkijkt en beoordeelt of een nadere inspectie nodig is.
– Je informeert initiatiefnemers over eventuele afwijkingen bij werkzaamheden die ze uitvoeren. Waar nodig adviseer je gemeenten en collega’s over wat ze moeten doen, vooral als je vermoedt dat de werkzaamheden niet helemaal volgens de regels of veilig worden uitgevoerd.
– Je voert zelfstandig of met collega’s uit andere teams controles uit.
– Je houdt toezicht op (voornamelijk) ingediende meldingen en aangereikte informatieplichten bodem;
– Je voert inspecties en controles uit op bodemsaneringen en toepassingen van grond en bouwstoffen. Je volgt geconstateerde overtredingen op en treft indien nodig handhavingsmaatregelen;
– Je behandelt klachten & meldingen. Je werkt samen met de juridische handhavers om te bepalen of handhavingsbesluiten nodig en haalbaar zijn.
– Je adviseert en informeert betrokken partijen over maatregelen, procedures en wet- en regelgeving.
– Je werkt samen met je collega’s aan een goed eindresultaat.
– Je bent verantwoordelijk voor verslaglegging van je bevindingen en draagt zorg voor een complete registratie en dossieropbouw.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een aantoonbare afgeronde opleiding op hbo bachelor;
2. De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf;
3. Aantoonbare kennis van de huidige milieuwet en regelgeving en de huididge omgevingswet (benoem dit duidelijk in het cv);
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als toezichthouder bodem binnen een overheidsinstelling.
Selectiecriteria te beoordelen door Administratief bureau Select en Admin (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring al toezichthouder bodem (zowel binnen als buiten) binnen een overheidsinstelling (25 punten);
6. Aantoonbare werkervaring een omgevingsdienst, RWS of ILT in de afgelopen 2 jaar (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met OpenWave (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van inspecties en beoordelen van saneringsplannen en aansluitende besluiten (15 punten)
9. Een maximum uurtarief van €90 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee flextender (15 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Je bent klant –en resultaatgericht, flexibel en een teamspeler.
Je hebt een goed gevoel voor de wet- en regelgeving en kunt deze effectief toepassen in je werk, zowel bij het informeren als bij het optreden waar nodig.
Je bent in staat om duidelijk en zorgvuldig te communiceren met burgers en bedrijven, zowel in het uitleggen van wet- en regelgeving als in het geven van advies en het opstellen van rapportages.
Je weet wanneer je stevig in je schoenen moet staan en daadkrachtig moet optreden, en kunt moeilijke beslissingen nemen wanneer de situatie daarom vraagt.
Je deelt van nature kennis en informatie met anderen en vraagt ook om hulp of advies wanneer nodig. Je begrijpt dat we samen verder komen.
– Goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk;
– Besluitvaardigheid en het vermogen om zelfstandig te werken;
– Goed in het organiseren van je werk en het stellen van prioriteiten;
– In staat om verschillende belangen af te wegen en daarover te beslissen;
– Goede schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheid.
Benodigd aantal professionals
2.
REAGEER! Ben jij het ZZP-talent dat perfect geschikt is voor deze Verse Opdracht? Reageer dan direct: omschrijf in je reactie heel goed hoe jij denkt te voldoen aan de wensen en eisen van deze opdracht denkt te voldoen. Met name vergelijkbare werkervaring is erg belangrijk. Zorg er ook voor dat dit te verifiëren is, in jouw CV. Bij reactie ga je er mee akkoord dat wij je voorstellen bij de opdrachtgever en bij succes, onze fee’s (no cure no pay: 7,5% ZZP bemiddeling, 15% voor ZZP detachering). Als je wilt dat wij je ook voorstellen op soortgelijke opdrachten, zet dat er dan bij.