Adviseur cultuurhistorie / ruimtelijk erfgoed

5 maart 2025
Reageer direct
Reageren tot:

Job Description

Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Provincie Utrecht mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Provincie Utrecht. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet Verse Opdrachten biedt detachering aan ZZP talent, dus dit is altijd mogelijk). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”

Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. 

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Resultaatopdracht
[Geef hier aan om welke specifieke opdracht het gaat. Wat is het beoogde resultaat? Een goede opdrachtomschrijving bevat specifieke informatie over de verwachte resultaten en deadlines. Wat moet er aan het einde van het project opgeleverd worden? Zijn er tussenresultaten vereist? Geef een duidelijk einddoel.

Wat ga je doen
Je werkpakket omvat een combinatie van taken op het gebied van omgevingsgericht erfgoedbeleid: 

  • Je toetst – samen met collega’s – voorgenomen gemeentelijke en provinciale planwijzigingen aan cultuurhistorisch beleid van de provincie Utrecht;
  • Je fungeert in het kader van gebiedsontwikkelingen en provinciale projecten als aanspreekpunt erfgoed voor aanpalende beleidsvelden zoals mobiliteit en gemeentelijke Ruimtelijke Ontwikkeling;
  • Je hebt zorg voor enkele thema’s uit het lopende beleidsprogramma, zoals historische infrastructuur;
  • Je neemt deel aan (interne) werkgroepen en overleggen wanneer een bijdrage vanuit cultuurhistorie gewenst is.

Wat verwachten wij

  • Je hebt een opleiding op HBO of WO-niveau, in landschap/planologie/historische geografie of vergelijkbaar;
  • Je hebt ervaring met ervaring met advisering op het gebied van cultuurhistorie/erfgoed in ruimtelijke plannen
  • Je hebt ervaring met beleidsprocessen en beschikt over goede adviesvaardigheden;
  • Je kunt je verplaatsen in de belangen van je gesprekspartners én de provinciale standpunten helder toelichten, zowel mondeling als schriftelijk;
  • Je hebt een brede blik, bent ondernemend en communicatief en gericht op samenwerking;
  • Je kunt je snel inwerken in nieuwe onderwerpen;

Voor het uitoefenen van de opdracht wordt vanuit de provincie Utrecht verwacht dat de opdrachtnemer haar eigen (ICT)middelen inzet. Indien gedurende de opdracht blijkt dat er extra bedrijfsmiddelen nodig zijn om het product of dienst te kunnen leveren/verlenen, dan zal opdrachtnemer deze zelf bekostigen.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met erfgoed/cultuurhistorie;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de advisering op het gebied van erfgoed/ cultuurhistorie bij gebiedsontwikkelingen of gemeentelijke planwijzigingen;
3. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

Selectiecriteria te beoordelen door Select&Admin (administratiekantoor)  (weging, totaal 100 punten)

4.Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met cultuurhistorie/erfgoed; (25 punten)
5. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met de advisering op het gebied van erfgoed/ cultuurhistorie bij gebiedsontwikkelingen of gemeentelijke planwijzigingen; (45 punten)
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van erfgoed of ruimtelijke ontwikkeling binnen de overheid; (10 punten)
7. Aantoonbare kennis van provinciaal Utrechts erfgoed, maak dit kenbaar doormiddel van een voorbeeld;
8. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van landschap/planologie of historische geografie; (10 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Je bent communicatief, vlot en vaardig in woord en schrift. 
  • Je bent georganiseerd en kunt goed zelfstandig en projectmatig werken; 
  • Je kunt je verplaatsen in de belangen van je gesprekspartners én de provinciale standpunten helder toelichten, zowel mondeling als schriftelijk;
  • Je doet dat verbindend, enthousiasmerend; 
  • Je hebt een brede blik, bent omgevingsbewust,
  • Wanneer de werkdruk hoog is, ben je in staat om prioriteiten te stellen; 
  • Je bent pragmatisch en oplossingsgericht.  

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling Offertes op minimumeisen
De Offertes worden eerst beoordeeld op de minimumeisen die in de Offerteaanvraag zijn vermeld. De controle van de Offerte vindt plaats op daadwerkelijke inhoud en naar waarheid, hierbij kan eventueel ook contact gezocht worden met derden. Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor Stap 2 in de beoordeling. De Offertes die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) Offertes die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden in onderlinge vergelijking op de in de Offerteaanvraag genoemde “selectiecriteria” beoordeeld in Stap 2. De tien (10) Offertes die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor Stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige Offertes worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de tien (10) offertes van in onderlinge vergelijking op de volgende gunningscriteria.

– Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
– Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De drie (3) Offertes die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria gaan door naar Stap 4 (Selectiegesprek). De kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de Opdrachtgever nader geverifieerd in hoeverre de betreffende Offertes voldoen aan de minimumeisen en criteria die genoemd zijn bij Stap 2 en Stap 3. Daarnaast wordt getoetst op de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal Stap 3 van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de Gegadigde die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Alle overige Inschrijvers worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Fee Select&Admin (administratiekantoor)
Select&Admin (administratiekantoor) brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 20 maart van 14.00 uur tot 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Select&Admin (administratiekantoor). Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • De (schaal x 10 – 10 = indicatie uurtarief) schaalrichting voor deze uitvraag is (schaal x 10 – 10 = indicatie uurtarief) schaal 11.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 6 maart 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 7 maart 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Select&Admin (administratiekantoor), via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Select&Admin (administratiekantoor) is bereikbaar op telefoonnummer info@verseopdrachten.nl.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 11 maart 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.