Adviseur logistiek
Job Description
Let op: Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden.
Organisatie
Werken bij Overijssel
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.
Beschrijving Ruimte en Bereikbaarheid
Je gaat aan de slag bij de afdeling Ruimte en Bereikbaarheid (RB), één van de acht eenheden binnen de provincie Overijssel. De afdeling is verantwoordelijk voor een duurzame ruimtelijke ontwikkeling van de steden en het landelijk gebied in Overijssel. Belangrijke thema’s zijn ruimte, ondergrond, water, wonen, bereikbaarheid en openbaar vervoer. Er is een intensieve samenwerking met burgers, bedrijven, andere overheden en verschillende belangengroepen, waarbij wordt ingespeeld op initiatieven die aansluiten bij de provinciale ambities.
De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding, Mobiliteit beleid, Mobiliteit Uitvoering, Beleidsrealisatie, Beleidsvorming Fysiek, Beleidsstrategie.
Opdracht
Logistiek is zeer belangrijk voor de provincie Overijssel. De provincie heeft een sterke logistieke positie binnen Nederland en Europa, mede dankzij de gunstige ligging van de drie belangrijke logistieke Ports: Zwolle, Twente en Deventer. Deze Ports liggen strategisch op de North-Sea-Baltic-Corridor, een belangrijke handelsroute tussen grote zeehavens zoals Rotterdam, Amsterdam, Antwerpen en Hamburg.
Daarnaast speelt logistiek een cruciale rol in de economische groei en werkgelegenheid van de regio. Goede transport- en vervoersmogelijkheden zijn essentieel voor de ontwikkeling van de provincie. Overijssel zet zich ook in voor duurzame logistieke oplossingen, zoals het bevorderen van goederenvervoer over water, wat bijdraagt aan minder verkeersdrukte en een veiliger wegennet.
Binnen de provincie speelt het platform Logistics Overijssel een provincie breed een belangrijke rol bij het bij elkaar brengen van bedrijven en initiatieven op gebied van logistiek en goederenvervoer in Overijssel. Logistics Overijssel werkt aan de hand van vier thema’s aan een vitale toekomst voor deze sector.
Deze vier thema’s zijn:
- Bereikbaarheid en ruimte;
- International business;
- Duurzaamheid en circulaire economie;
- Kennis, onderwijs en arbeidsmarkt.
Inzet
Voor de thema’s: Bereikbaarheid en ruimte en International business vragen wij ondersteuning voor minimaal 16 en maximaal 24 uur per week.
Inhoud opdracht
Binnen het thema Bereikbaarheid en ruimte werken we voor de modaliteiten weg, water, spoor en ruimte aan diverse opgaven en projecten. Dit doen we samen met onze partners binnen Logistics Overijssel. De transitie neer een circulaire economie heeft grote effecten voor de logistieke sector. Dit gaat gepaard met extra, nieuwe en/of andere ruimte vraag van bedrijven in Overijssel. Ook de logistieke stromen zullen hierdoor gaan veranderen. Dit zal de nodige impact hebben op zowel de ruimte, de bereikbaarheid van Overijssel en voor de Overijsselse bedrijven. Juist deze impact willen we voor Overijssel beter in beeld krijgen. En om op basis hiervan mogelijke vervolgstappen in gang te zetten.
Voor het thema International business is er ondersteuning gewenst voor onze inzet op lobby. Logistics Overijssel heeft de ambitie om haar zichtbaarheid te vergroten in het nationale en Europese netwerk en de netwerkvorming op North-Sea-Baltic-corridor te vergroten. Voor het optuigen van de Baltic Agenda en het daaraan uitvoering geven is ondersteuning gewenst.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Maximum tarief (minus 7,5% fee en evt admin kn) €115 per uur (excl. btw incl. woon-werk – en zakelijk verkeer);
2. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau richting (vervoers)economie, mobiliteit of ruimtelijke ordening.
Selectiecriteria te beoordelen door Het Bureau (weging, totaal 100 punten)
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur goederenvervoer/logistiek in de afgelopen 10 jaar (40 punten);
4. Aantoonbare werkervaring in de voorbereiding – en uitvoering van logistieke projecten bij overheden en/of bedrijven (20 punten);
4. Aantoonbare werkervaring in de voorbereiding – en uitvoering van logistieke projecten bij overheden en/of bedrijven (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met samenwerking met externe stakeholders op regionale schaal en op corridor niveau (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
– Bestuurssensitiviteit;
– Samenwerkingsgericht;
– Sterke regiseursvaardigheden;
– Strategische denker;
– Communicatief sterk (mondeling en schriftelijk).
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Het Bureau beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Het Bureau beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Het Bureau”.
De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief (minus 7,5% fee en evt admin kn) doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Het Bureau zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld op een tarief (minus 7,5% fee en evt admin kn) van €115,- per uur (excl. btw incl. woon/werk – en zakelijk verkeer).
Fee Het Bureau
Het Bureau brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg
Standplaats: Zwolle
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 21 november 2024 vanaf 09.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 20 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 12 november 2024, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 13 november 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Het Bureau, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Het Bureau is bereikbaar op telefoonnummer info@verseopdrachten.nl.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 18 november 2024, 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.