Adviseur mobiliteit
Job Description
Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 66.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Onze cultuur is informeel, onze werkwijze integraal en interactief. Ontwikkeling is voortdurend vereist en belangrijk: als organisatie weten wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen.
Als medewerker van de gemeente Zeist voel je je echt betrokken bij Zeist en haar inwoners. Er is veel te doen om onze gemeente nu en in de toekomst voor iedereen aantrekkelijk te houden. Samen met je collega’s werk je er continu aan om dat voor elkaar te krijgen. We staan met onze organisatie voor de uitdaging om de dienstverlening aan de inwoners, bedrijven en instanties van Zeist te blijven verbeteren. Dat doen we samen en daarbij richten we ons op onze klant. Sterker nog, we vertrekken vanuit de klant. In onze organisatie vormen we op een eigentijdse manier de schakel tussen politiek en burger.
Team
Je werkt binnen het team Beheer openbare ruimte (40fte) samen met de collega’s werk je aan de realisatie van onderhoud- en herinrichtingsprojecten in de gemeente Zeist. Samen met nog 4 verkeerskundige geef je invulling aan het mobiliteitsplan van de gemeente Zeist.
Opdracht
In de functie van adviseur mobiliteit bij de gemeente Zeist hou je je bezig met alle facetten van de verkeerskunde: Je werkt aan het verbeteren van de verkeersveiligheid, het oplossen van verkeerskundige knelpunten, het oplossen van parkeerproblematiek, het nadenken voer de toekomstie bereikbaarheid van Zeist en aan het verbeteren van de fietsinfrastructuur. Ons mobiliteitsplan is ambitieus: Zeist wordt verkeersveiliger, de fiets en de voetganger gaan een belangrijke vervullen in onze duurzaamheidsambities en Zeist wordt steeds meer een fietsgemeente.
Als advsieur mobiliteit houd jij je bezig met het;
- Beantwoorden van verkeerskundige vragen vanuit de gemeente, zoals het wijkteam, toezicht, politie en brandweer:
- Behandelen van vragen, verzoeen en meldingen van bewoners, bedrijven en scholen over verkeerskundige situaties, zoals aanpassing van de bebording, de wegmarkering en het nemen van verkeersbesluiten;
- Toetsen van bouwplannen op basis van verkeers- en parkeerkundige uitgagnspunten;
- Je wordt ook betrokken bij onderwerpen als bewegwijzering, verkeersredcutie, samenspel en communicatie.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding minimaal hbo bachelor niveau in de richting van verkeerskunde;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als verkeerskundige;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als verkeerskundige binnen een gemeente; (30 punten)
4. Aantoonbare werkervaring met het adviseren en uitvoeren van beleid op het gebied van mobiliteit (licht dit duidelijk toe in het cv); (35 punten)
5. Aantoonbare werkervaring met het afhandelen van meldingen; (20 punten)
6. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met verkeersveiligheidsvraagstukken (omschrijf minimaal één duidelijk voorbeeld in het cv). (15 punten)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Je bent sociaal vaardig;
- Je kunt zelfstandig werken;
- Je bent een teamplayer;
- Je bent communicatief sterk in woord en schrift;
- Je hebt geen 9 tot 5 mentaliteitt.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
extern bureau beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 10 CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
extern bureau beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door extern bureau”.
De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door extern bureau zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties).
Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functie(schaal naar uurtarief= schaal x10, minus 10, voorbeeld schaal 9 wordt 90-10=80))
Deze functie is ingedeeld in functie(schaal naar uurtarief= schaal x10, minus 10, voorbeeld schaal 9 wordt 90-10=80)) 9. Deze functie(schaal naar uurtarief= schaal x10, minus 10, voorbeeld schaal 9 wordt 90-10=80)) is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee extern bureau
extern bureau brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 8 november 2024, 09.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 7 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
- De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij extern bureau.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 31 oktober 2024, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 1 november 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij extern bureau, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. extern bureau is bereikbaar op telefoonnummer info@verseopdrachten.nl.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 5 november 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.