Adviseur Zorg en Veiligheid
Job Description
Organisatie
De gemeente Waterland is een (relatief) kleine gemeente. Typerend voor onze organisatie is het ‘ons kent ons’ gevoel en de korte, informele lijnen.
Het enige constante is verandering en dat is voor de gemeente Waterland niet anders.
Opdracht
De adviseur Zorg en Veiligheid biedt specialistische ondersteuning en advisering binnen de afdeling Samenleving. Het resultaat van de opdracht is herstructurering van de functie beleidsmedewerker Zorg en Veilig. Ervaring opdoen in deze functie, afstemming met een collega op dit terrein en verkenning van de regionale en lokale inzet zijn een vereiste om tot een gedegen advies te komen.
Werkzaamheden
Het initiëren, ontwikkelen en borgen van beleid op het gebied van zorg- en veiligheid. Denk hierbij aan onderwerpen en thema’s als lokale vertaling van de aanpak van woonoverlast, nazorg aan ex-gedetineerden, aanpak radicalisering en terrorismebestrijding, jeugdgroepen en Wet aanpak middelen en maatregelen (Wams) en Wet verplichte geestelijke gezondheidszorg / Wet zorg en dwang (WVGGZ/WZD). Je adviseert en draagt beleidsvoorstellen aan bij bestuurders over deze onderwerpen, waardoor je een grote en directe impact hebt op de besluitvorming binnen onze gemeente. Je bent een vanzelfsprekende partner en sleutelfiguur voor onder andere de politie, brandweer, ambulancezorg, RIEC en breder.
Als coördinator van het regionaal ketenpartnersoverleg, actualiseer je lokale convenanten en vertaal je landelijke en regionale ontwikkelingen naar een lokale aanpak voor de korte en lange termijn binnen de gemeente. Je bent ambassadeur van het Zorg & veiligheidshuis, verantwoordelijk voor crisiszorg en bent aandachtsfunctionaris mensenhandel. Je neemt deel aan regionale ambtelijke en bestuurlijke overleggen m.b.t. gezamenlijk (domein overstijgend) aanbod op Zorg & veiligheid en aan regionale werkgroepen over de lokale aanpak Huiselijk Geweld en Kindermishandeling.
De organisatie
De gemeente Waterland telt ruim 17.000 inwoners en bestaat uit de kernen Broek in Waterland, Ilpendam, Katwoude, Marken, Monnickendam, Overleek, Purmer, Uitdam, Watergang en Zuiderwoude. Waterland wordt gekenmerkt door een combinatie van authentieke kernen met hoogwaardige cultuurhistorische achtergrond, afgewisseld met een groen en open landschap met een bijzonder veenweidegebied. De naam Waterland verwijst naar de vele waterrijke gebieden, en de ligging aan de Gouwzee en het Markermeer. De ligging van Waterland nabij Amsterdam is economisch, recreatief en toeristisch aantrekkelijk. De combinatie van die factoren wordt ook wel gezien als ‘het Waterlandse goud’.
Het team
Je valt onder de afdeling Samenleving. Je basisteam is daarmee Beleid & Kwaliteit maar je werkt nauw samen met de collega’s van OOV.
Vereisten / knock-out criteria
1. BYOD (bring your own device) voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Aantoonbare werkervaring met het initiëren, ontwikkelen en borgen van beleid op het gebied van zorg- en veiligheid;
4. Aantoonbare werkervaring binnen een gemeente.
Gunningscriteria (wensen) te beoordelen door Select&Admin (administratiekantoor) (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het initiëren, ontwikkelen en borgen van beleid op het gebied van zorg- en veiligheid (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met Wet aanpak middelen en maatregelen én Wet verplichte geestelijke gezondheidszorg / Wet zorg en dwang (WVGGZ/WZD) (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het adviseren en aandragen van beleidsvoorstellen bij bestuurders (15 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met politie, brandweer, ambulancezorg, RIEC en/of breder (15 punten);
9. Aantoonbare kennis van de sociale kaart van Zaanstreek Waterland (licht dit duidelijk toe in het cv) (10 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met werkgroepen en advisering over GIA (geweld in afhankelijkheidsrelaties) (benoem dit duidelijk op het cv) (15 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competentie
In Waterland zijn belangrijke kernwaarden: lef, verbinding, vertrouwen en nieuwsgierigheid.
Specifiek voor deze functie aanvullend daarop de competenties: analyseren, stressbestendigheid, resultaatgericht, probleemoplossend vermogen en samenwerken.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Select&Admin (administratiekantoor) beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Select&Admin (administratiekantoor) beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Select&Admin (administratiekantoor)”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Select&Admin (administratiekantoor) zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). Maximaal drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functie(schaal x 10 – 10 = indicatie uurtarief) schaal
Functie(schaal x 10 – 10 = indicatie uurtarief) schaal 10. Deze functie(schaal x 10 – 10 = indicatie uurtarief) schaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenerbeloning.
Fee Select&Admin (administratiekantoor)
Select&Admin (administratiekantoor) brengt voor deze opdracht €2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg. Vanwege overleggen is het zeer wenselijk dat de kandidaat gaat werken op dinsdag en donderdag.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 17 maart 2025, tussen 12.00 uur en 14.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 14 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
– Voor de uitvoering van de opdracht is een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht.
– Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Select&Admin (administratiekantoor). Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
– Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht woensdag 12 maart 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.