Allround Inkomensconsulent
Job Description
Organisatie
Wij zijn een 100.000+ gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40. Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken, vanuit gezamenlijke doelen en het collectief.
We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Samenwerkingsgericht, resultaatgericht, klantgericht en veranderingsbereid zijn onze kerncompetenties. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.
Opdracht
Je zult werken vanuit een pool van externe inkomensconsulenten aan deel opdrachten binnen het team Inkomen. Dit is onder andere:
- Ondersteuning bij de inhaalslag op dienstverlenende gesprekken;
- Deel bestand draaien van uitgevallen medewerkers;
- Surplus van de intake gesprekken levensonderhoud afvangen;
- Coachende werkzaamheden trainee in opbouw van bestand en kennis van de inhoud;
Jouw dagelijks werk bevat o.a. de volgende taken (afhankelijk van de deelopdracht):
- Je begeleid een trainee in de opbouw van de caseload en de kennis van de inhoud;
- In dit kader voer je gesprekken met klanten, met betrekking tot voorlichting, advisering, rechtmatigheid en doelmatigheid;
- Je verzorgt de intakegesprekken met klanten die een aanvraag levensonderhoud en/of bijzondere bijstand willen indienen;
- Je handelt zelfstandig aanvragen levensonderhoud (bijstand) en/of bijzondere bijstand af;
- Je stelt de beschikkingen op;
- Je informeert klanten over de rechten en plichten;
- Je beheert een eigen klantenbestand;
- Je voert de regie op het participatietraject dat jouw klanten doorlopen;
- Je verricht beëindigingsonderzoeken.
Vakanties zijn altijd in overleg en zullen altijd in afstemming met de rest van het team zijn.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 3 aantoonbare werkervaring als inkomensconsulent / op het gebied van werk en inkomen binnen een gemeente;
3. Uiterlijk beschikbaar per 12 december 2024 voor 36 uur;
4. Een afgeronde training / cursus op het gebied van de participatiewet.
Gunningscriteria te beoordelen door Het Bureau (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met de uitvoering van de Participatiewet in een als inkomensconsulent (40 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met voorliggende voorzieningen (recht op WW, ZW etc.) en fraude-alertheid (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met SuiteWIZ (het kunnen raadplegen en aanvragen kunnen afhandelen) (15 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met het systeem Suwinet (weten wanneer je dit mag gebruiken en hoe te gebruiken) (10 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met het voeren van dienstverlenende gesprekken en participatie intake (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
- Zelfstandigheid;
- Flexibiliteit (aangezien er aan elke aanvraag een wettelijke termijn vastzit die gehaald moet worden);
- Resultaatgericht;
- Accuraat;
- Empathisch vermogen;
- Samenwerkingsgericht (ook op afstand).
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Het Bureau beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie vijf (5) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Het Bureau beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Het Bureau”.
De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief (minus 7,5% fee en evt admin kn) doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Het Bureau zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. HR21 Beleidsuitvoering II.
Fee Het Bureau
Het Bureau brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1-2.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 18 november 2024, vanaf 15:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 15 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Het Bureau. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
- In verband met de informatieveiligheid zal er uitsluitend gewerkt worden met devices vanuit de gemeente.
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 12 november 2024, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 13 november 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Het Bureau, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Het Bureau is bereikbaar op telefoonnummer info@verseopdrachten.nl.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 14 november 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.