Beleidsadviseur Sociaal Domein, Jeugd
Job Description
Organisatie
De Lokaleoverheid Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 60.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Onze cultuur is informeel, onze werkwijze integraal en interactief. Ontwikkeling is voortdurend vereist en belangrijk: als organisatie weten wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen.
We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer!
In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes én zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.
Opdracht
Als Senior Adviseur Sociaal Domein kijk en luister je goed naar wat er leeft in de samenleving. Je weet signalen om te zetten in daden die de zorg voor de jeugd verbeteren. Samen met partners zoals het CJG, SAVE en jeugdhulpaanbieders ga jij aan de slag met het (door)ontwikkelen van het jeugdzorglandschap. Dat doe je niet alleen voor vraagstukken binnen onze Lokaleoverheidgrenzen, maar ook voor de regio. Ook ga je aan de slag als projectleider van (regionale) projecten op diverse kinder- en jeugdthema’s . Met aanbieders van jeugdhulp voer je contractgesprekken. Je schakelt gemakkelijk op beleidsniveau met onze partners in het veld. Verder ben je goed op de hoogte wat er op rijksniveau op het gebied van jeugd (hervormingsagenda) en breder in het sociaal domein speelt. Indien nodig vertaal je dit naar heldere college- en of raadsvoorstellen.
Je werkt aan teambrede, soms integrale opgaven. De hectiek en afwisseling van veel onderwerpen past jou goed. Je houdt lokaal het Lokaleoverheidbestuur en de raad proactief aangesloten en je weet tijdig het juiste resultaat te behalen. Ook regionaal zorg je ervoor dat wethouders jeugd goed aangesloten blijven. Soms is er hernieuwde focus nodig om tot het juiste resultaat voor de langere termijn te komen. Je benut de denkkracht van de samenleving en creëert enthousiasme, begrip en draagvlak bij alle betrokkenen.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor afgerond;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur binnen het sociaal domein;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen een Lokaleoverheidlijke instelling;
Gunningscriteria te beoordelen door Select&Admin (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als adviseur binnen het sociaal domein (40 punten);
5. Aantoonbare werkervaring binnen het jeugd werkveld (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring binnen een Lokaleoverheid (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring in het doorontwikkeling in samenwerking met verschillende stakeholders op beleidsniveau (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Proactief;
– Resultaatgericht;
– Enthousiast;
– In staat draagvlak te creëren.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Select&Admin beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Select&Admin beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Select&Admin”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Select&Admin zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties).
Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Select&Admin
Select&Admin brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende partij.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de Lokaleoverheid zijn gepland op maandag 26 augustus 2024, in de middag. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 23 augustus 2024bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
- De Lokaleoverheid stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij Select&Admin.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 19 augustus 2024, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 20 augustus 2024gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Select&Admin, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Select&Admin is bereikbaar op email adres info@verseopdrachten.nl.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 21 augustus 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.