Beleidsmedewerker 3 fte

11 augustus 2024
Reageer direct
Reageren tot:

Job Description

Startdatum: 01-11-2024
Einddatum: 30-04-2025
Standplaats: Apeldoorn
Uren per week: 36

Optie tot verlenging : 2×6 mnd

Opdracht omschrijving

Opdracht omschrijving
De Politieacademie is het opleidings- en kenniscentrum voor de Nederlandse politie waar competentiegericht onderwijs, kennis en het politiewerkveld samenkomen. Van de Politieacademie (PA) wordt verwacht op optimale wijze te voorzien in de onderwijsvraag van de politie en derden.De Politieacademie heeft drie onderwijssectoren, een sector kennis en onderzoek en een staf. De inrichting van de staf past niet (meer) bij de opgaven waar de Politieacademie voor staat. Hiertoe is een project opgestart met drie pijlers: opgaven die de staf heeft tav de (ondersteuning van) –    de besturing, –    het onderwijs en kennis en onderzoek –    de bedrijfsvoering.Dit moet halverwege 2025 resulteren in een voorstel voor een nieuw inrichtingsplan.We zoeken voor elke pijler een beleidsmedewerker die ons helpt bij het tot stand brengen van procesverbeteringen en bijdraagt aan de algehele verandering van de staf.In het najaar zijn er werksessies binnen deze drie pijlers om de opgaven van de staf uit te werken. Jij ondersteunt deze sessies, bent onderdeel van het projectteam en speelt een belangrijke rol bij het voorbereiden en begeleiden van de werksessies. Je werkt de resultaten uit, analyseert ze en verwerkt het in een adviesrapport. Je hebt tevens een actief adviserende rol binnen het programmateam. Je bent daarbij in staat dit op een wat hoger abstractieniveau objectief over de materie heen te kunnen kijken. 

Doelstelling
Samenhang: Het, vanuit de werksessies, mede zorgdragen voor de integraliteit/samenhang tussen de planvorming van de drie pijlers. Samenspel: Het mede zorgdragen voor het opstellen van het nieuwe inrichtingsplan waarin de planvorming van de drie pijlers samenkomt en aan moet sluiten bij de strategie en bedrijfsvoering van de Politieacademie.Soepelheid: Het, tijdens de ontwikkelperiode, bewaken van de flexibiliteit in de toekomstige organisatie.  

Verantwoordelijkheden:
Met een helikopterview de opgaven, taken en verantwoordelijkheden van de staf in kaart brengen, analyseren en toetsen. Meewerken aan een voorstel voor de missie en visie van de nieuwe staf passend bij de opgaven.Meewerken met het vertalen van de in kaart gebrachte opgaven naar een concept inrichtingsvoorstel.Geven van gevraagd en ongevraagd advies Organiseren en begeleiden van activerende werksessiesVerzorgen van documentatie en informatieActieve afstemming tussen de verschillende ontwikkelgroepen organiseren en verschillende activiteiten op elkaar uitlijnen.  

Planning
Start publicatie: 09-08-2024
Vragenstellen tot (NVI): 14-08-2024 08:00
Beantwoording vragen: 15-08-2024
Offertes indienen tot: 20-08-2024 08:00
Beoordeling offertes (vanaf): 20-08-2024
Verwachte terugkoppelingsdatum: 30-09-2024

Meer informatie en offerte uit brengen is mogelijk nadat u bent toegelaten als leverancier.
Om een verzoek tot toelating tot één of meerdere categorieën te kunnen indienen, dient u zich eerst éénmalig te Dien voorstel in via een door deze organisatie verplicht CV template (deze is op te vragen in reactie op deze opdracht).
Dien voorstel in via een door deze organisatie verplicht CV template (deze is op te vragen in reactie op deze opdracht)