Beleidsmedewerker (vaar)wegen en gezonde mobiliteit
Job Description
Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.
Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.
Opdracht
Je bent breed inzetbaar op mobiliteitsvraagstukken. Je opereert op het snijvlak van strategisch beleid en beheer en onderhoud van wegen en vaarwegen en op het snijvlak van mobiliteit en milieu.
Je adviseert over mobiliteitsplannen van gemeenten en je bent betrokken bij de beoordeling van (gemeentelijke) ruimtelijke ontwikkelingen op de gevolgen voor de bereikbaarheid.
Je kunt als adviseur ingezet worden in beleidsontwikkeling en -projecten. Je levert een bijdrage aan het vertalen van innovaties, wet- en regelgeving naar onze eigen beleid en omgevingsverordening, en je zorgt voor een goede implementatie en uitvoering daarvan.
Hierbij werk je projectmatig en je levert naast bestuurlijke beslisdocumenten en advisering ook informatie over de voortgang van het proces. Richting interne collega’s fungeer je als vraagbaak over de toepassing van het beleid in projecten of bij het beheer en onderhoud.
Vanzelfsprekend betrek je alle beleidsvelden integraal bij de advisering, ben je omgevingsgericht en in staat om bij tegengestelde belangen tot gedragen oplossingen te komen. Je werkt samen met onze partners, zorgt voor draagvlak en actieve (burger)participatie.
Dit doe je samen met enthousiaste en gedreven collega’s binnen en buiten het team.
Voorbeelden van onderwerpen waar je mee te maken krijgt:
- Het uitvoeren van en adviseren over de bereikbaarheidsscan en -onderzoek bij gemeentelijke ruimtelijke plannen en de daaraan gerelateerde werkzaamheden.
- Het adviseren over mobiliteitsvraagstukken, onder andere als uitwerking van de provinciale omgevingsvisie en het verder ontwikkelen en toepassen van onze omgevingsverordening.
- Het maken van beleidsuitwerkingen voor (vaar)wegenbeleid en het opstellen van bestuurlijke besluitstukken daarover. Daarbij vertaal je strategisch (mobiliteits)beleid naar richtlijnen voor duurzame inrichting, beheer en onderhoud van onze infrastructuur. Denk bijvoorbeeld aan beleid voor het beheren van onze (vaar)wegen, carpoolpleinen of geluidsproductieplafonds.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur binnen de overheid;
3. Aantoonbare werkervaring met beleidsadvisering op het gebied van mobiliteit;
Selectiecriteria te beoordelen door Select&Admin (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met beleidsadvisering op het gebied van mobiliteit en bij een overheidsinstelling (40 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met het zelfstandig opstellen, uitvoeren van beleid en het adviseren van management en bestuur (10 punten);
6. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van built environment, planologie, verkeerskunde, geografie of vergelijkbaar (10 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van vaarwegbeleid (30 punten);
8; Uurtarief maximaal 110,- exclusief BTW en inclusief reiskosten (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
– Eigenschappen
- Analytisch met helicopterview;
- Overtuigingskracht;
- Politiek-bestuurlijke en omgevingssensitiviteit;
- Probleemoplossend;
- Verbindend en overtuigend;
- Teamspeler die initiatiefrijk, proactief en resultaatgericht aan de slag gaat;
- Zelf startend en met doorzettingsvermogen.
Vaardigheden
- Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden, hebt een vlotte pen en bent gericht op samenwerking.
- Je kunt verbindingen leggen met verschillende inhoudelijke disciplines.
Kennis
- Inrichten van integrale beleidsprocessen
- Projectmatig werken
- Inkoop- en aanbestedingsprocessen.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling Offertes op minimumeisen
De Offertes worden eerst beoordeeld op de minimumeisen die in de Offerteaanvraag zijn vermeld. De controle van de Offerte vindt plaats op daadwerkelijke inhoud en naar waarheid, hierbij kan eventueel ook contact gezocht worden met derden. Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor Stap 2 in de beoordeling. De Offertes die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) Offertes die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden in onderlinge vergelijking op de in de Offerteaanvraag genoemde “selectiecriteria te beoordelen in Stap 2”. De tien (10) Offertes die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor Stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige Offertes worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de tien (10) offertes van in onderlinge vergelijking op de volgende gunningscriteria.
– Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
– Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De drie (3) Offertes die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria gaan door naar Stap 4 (Selectiegesprek). De kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de Opdrachtgever nader geverifieerd in hoeverre de betreffende Offertes voldoen aan de minimumeisen en criteria die genoemd zijn bij Stap 2 en Stap 3. Daarnaast wordt getoetst op de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal Stap 3 van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de Gegadigde die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Alle overige Inschrijvers worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11 Bandbreedte 90 – 110.
Fee Select&Admin
Select&Admin brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende partij.
Benodigd aantal professionals
1 Geen duo.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op 29 augustus 2024 tussen 09.30 en 14.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 27 augustus 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Select&Admin. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 19 augustus 2024 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 21 augustus 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Select&Admin, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Select&Admin is bereikbaar op email adres info@verseopdrachten.nl.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 23 augustus 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u Reageer 2 werkdagen vóór deze datum zodat wij je goed voor kunnen stellen.