Beleidsmedewerker Verkeer en Mobiliteit

16 augustus 2024
Reageer direct
Reageren tot:

Job Description

Dit is de gemeente Wijk bij Duurstede: Groot genoeg om klein te blijven 
Samen met Cothen en Langbroek vormt Wijk bij Duurstede met ongeveer 24.000 inwoners en 150 medewerkers een relatief kleine gemeente, waar het fijn is om te wonen en te werken. We zijn klein en dat zien we als voordeel. Want werken voor onze gemeente wil zeggen dat je niet alleen je hoofd gebruikt, maar ook je handen uit de mouwen steekt en met je voeten in de klei staat. Je weet mét en voor wie je werkt en je ziet het resultaat van je werk in de praktijk tot stand komen. Korte lijnen met inwoners, ondernemers en het bestuur maken je werk interessant. Daarbij zetten we een gezonde dosis pragmatiek in. Naast je vakkennis is er volop ruimte om je talenten in te zetten. Het is denken én doen geblazen hier in Wijk. Daarbij vinden we het belangrijk dat we elkaar goed kennen en het leuk hebben met elkaar.
Bij de gemeente Wijk bij Duurstede verwelkomen wij graag mensen met verschillende leeftijden, achtergronden, overtuigingen en voorkeuren. We vinden het belangrijk dat jouw talenten en kwaliteiten worden benut en dat je met vertrouwen en plezier je werk kan doen. Verhalen van collega’s over hoe het is om bij ons te werken vind je op www.werkenbijgemeentewijkbijduurstede.nl.

Opdracht
De specifiek taken moeten nog worden benoemd i.r.t. de beleidsadviseur Verkeer en Mobiliteit. Te denken valt aan:

  • Je adviseert het bestuur over verkeersvraagstukken en zorgt voor de uitwerking en implementatie van het gemeentelijk verkeersbeleid
  • Je adviseert over verkeersmaatregelen, wegafzettingen, APV- en omgevingsvergunningen en bent adviseur bij bouwinitiatieven en gemeentelijke projecten
  • Je bereidt verkeersbesluiten voor en zorg voor de afhandeling daarvan
  • Je beheert databestanden m.b.t. verkeerszaken (zoals gehandicaptenparkeerplaatsen en snelheidsmetingen)
  • Je stelt maatregelen voor om de verkeersveiligheid voor langzaam verkeer te verbeteren
  • Je verzorgt de verkeerseducatie voor onder meer scholen
  • Je bent verantwoordelijk voor het beheer van verkeersborden
  • Je behandelt klachten en meldingen op verkeersgebied

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal HBO-bachelor niveau;
2. Aantoonbare werkervaring op het gebied van verkeer / mobiliteit binnen een gemeentelijke instelling of overheidsinstelling;

Gunningscriteria te beoordelen door Select&Admin  (weging, totaal 100 punten)
3. Aantoonbare werkervaring of een afgeronde opleiding in de richting van verkeer en/of mobiliteit (50 punten); 
4. Beschikbaar voor minimaal 32 uur per week (25 punten);
5. Uurtarief maximaal €85,00 exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk (25 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre jij / de door jou aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • bestuurlijke sensitiviteit & tactvol
  • heldere schriftelijke en mondelinge communicatie
  • generalistische insteek
  • overzicht kunnen bewaren in een breed beleidsveld
  • kunnen samenwerken, en ook zelfstandig kunnen werken
  • handen uit de mouwen mentaliteit (doortastend), en bewust van eigen grenzen
  • integer
  • klantgericht naar inwoners, ondernemers, collega’s, bestuur
  • kwaliteitsbewust

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Select&Admin beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Select&Admin beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Select&Admin”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Select&Admin zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Select&Admin
Select&Admin brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende partij.    

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja, in overleg

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 28 augustus in de middag, of vrijdag 30 augustus in de ochtend. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 27 augustus 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Select&Admin. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Indien er onkosten gemaakt dienen te worden in geval van lunch of diner zijn deze kosten voor rekening van de winnende partij en kunnen niet worden gedeclareerd bij de opdrachtgever.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 19 augustus 2024, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 21 augustus 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Select&Admin, via de onderstaan de button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Select&Admin is bereikbaar op email adres info@verseopdrachten.nl.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 26 augustus 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kun je Reageer 2 werkdagen vóór deze datum zodat wij je goed voor kunnen stellen.