Communicatieadviseur/ Contentcreator
Job Description
Organisatie
Bij de Omgevingsdienst West-Holland lever je een bijdrage aan de kwaliteit en veiligheid van de leefomgeving. Wij werken in opdracht van en in samenwerking met de provincie Zuid-Holland en twaalf gemeenten in het noordelijk deel van de provincie Zuid-Holland. Met zo’n 190 deskundige en gedreven collega’s werken we aan het verbeteren van lucht en bodem en aan het terugdringen van overlast door geur, geluid en gevaarlijke stoffen. Ook de zorg voor een duurzame leefomgeving is onderdeel van ons takenpakket. Belangrijk werk. Jouw werk?
Opdracht
Met jouw ervaring in contentcreatie en het vergroten van zichtbaarheid, gecombineerd met goed communicatieadvies, frisse ideeën en enthousiasme, draag je direct bij aan onze professionele en toegankelijke Omgevingsdienst. Dat doe je niet alleen. Samen met een senior adviseur en twee communicatiemedewerkers vorm je een klein, hecht en proactief team dat ODWH in- en extern op de kaart zet.
Wat ga je doen?
- Je schrijft stukken voor diverse middelen en kanalen, onder andere op basis van interviews die je zelf houdt.
- Je maakt communicatiemiddelen zoals factsheets, infographics en video’s.
- Met jouw communicatieadvies en begeleiding zorg je ervoor dat onze collega’s kunnen laten zien waar de Omgevingsdienst voor staat.
- Ook redigeer je teksten en geef je collega’s binnen de organisatie constructieve feeVerse Opdrachten biedt detachering aan ZZP talent, dus dit is altijd mogelijkck.
- Je ontwikkelt zelfstandig creatieve ideeën en neemt initiatieven waarna je deze in nauw overleg met je collega’s verder uitvoert.
- Het optimaliseren van de website (content en vorm) is ook een van je taken.
- Samen met onze accountmanagers organiseer je roadshows bij onze deelnemende gemeenten.
Vereisten/ knock-outcriteria te beoordelen door Select&Admin (administratiekantoor)
1. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten; Ditzelfde geldt voor een laptop (deze mag niet ouder zijn dan 2019);
2. Minimaal een aantoonbare afgeronde hbo-bachelor opleiding op het gebied van communicatie;
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als content creator;
4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met Canva.
Selectiecriteria te beoordelen door Select&Admin (administratiekantoor) (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met Canva (20 punten);
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het maken van factsheets, infographics en video’s (25 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Communicatie adviseur binnen de overheid en semi-overheid (30 punten);
8. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met WordPress (10 punten);
9. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als contentcreator (15 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Jij hebt creatieve ideeën voor het maken voor content. Bovenal ben je een toegankelijk en
- ondernemend persoon die graag samenwerkt voor het beste resultaat. En beschik je over een hands
- on mentaliteit en een gezonde dosis lef en humor. Schrijven gaat je gemakkelijk af en je weet
- complexe zaken helder en begrijpelijk uit te leggen.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Select&Admin (administratiekantoor) beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Select&Admin (administratiekantoor) beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Select&Admin (administratiekantoor)”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Select&Admin (administratiekantoor) zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functie(schaal x 10 – 10 = indicatie uurtarief) schaal
Deze functie is ingedeeld in functie(schaal x 10 – 10 = indicatie uurtarief) schaal 10. Deze functie(schaal x 10 – 10 = indicatie uurtarief) schaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Select&Admin (administratiekantoor)
Select&Admin (administratiekantoor) brengt voor deze opdracht € 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag de 19 maart en een eventueel 2e gesprek op donderdag de 20 maart 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 17 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten; Ditzelfde geldt voor een laptop (deze mag niet ouder zijn dan 2019)
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 7 maart 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 10 maart 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Select&Admin (administratiekantoor), via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Select&Admin (administratiekantoor) is bereikbaar op telefoonnummer info@verseopdrachten.nl.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 13 maart 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.