Ervaren Contractmanager Wmo en Jeugdwet
Job Description
Tijdelijke Detachering op een Verse Opdracht! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt
Organisatie
De Regionale backoffice Lekstroom (RBL) is een samenwerkingsverband voor de Wmo en Jeugdwet van de Lekstroomgemeenten Vijfheerenlanden, IJsselstein, Nieuwegein, Houten en Lopik. De RBL is ondersteunend aan de gemeenten, sociaal teams en zorgorganisaties, zodat zij inwoners kunnen ondersteunen in het oplossen van de ondersteuningsvraag.
Het is een unieke plek in de regio waar medewerkers de administratie van de Wmo en Jeugdwet verzorgen, de informatievoorziening over het zorggebruik blijven ontwikkelen, de inkoop, het contractmanagement, contractbeheer en het toezicht uitvoeren. De RBL wil haar kennis op het gebied van het ondersteuningsaanbod Jeugdhulp en Wmo blijven ontwikkelen en aanbieden aan de verschillende betrokken partijen.
Opdracht
RBL is op zoek naar een ervaren contractmanager die de RBL kan ondersteunen bij het contractmanagement voor zowel de Wmo als de Jeugdwet. In 2025 spelen er diverse opdrachten, naast het feit dat er altijd onverwachte dingen gebeuren. Afhankelijk van de expertise van de persoon in kwestie zelf, wordt afgesproken welke werkzaamheden hij/zij gaat oppakken. We denken aan de volgende mogelijke opdrachten:
– Ondersteunen in opzetten en meeschrijven aan het leveranciersmanagement Wmo;
– Ondersteunen bij de verschillende ontwikkelingen die spelen binnen het segment Jeugdhulp in Onderwijstijd;
– Extra ondersteuning bij het segment Gezinsvormen (verblijf);
– Het specifiek oppakken van zorgaanbieders Wmo en/of Jeugdwet waar extra aandacht naar toe moet;
– Het voeren van de accountgesprekken met zorgaanbieders;
– Het voeren van signaalgesprekken met aanbieder en signaalgever (in de meeste gevallen één of meerdere gemeenten);
– Samenwerkingspartner van de 5 gemeenten in de regio op bestuurlijk, strategisch en uitvoerend niveau;
– Linking pin tussen gemeenten en aanbieders.
Team
Uiteraard werk je als kandidaat samen met de medewerkers van de RBL. Binnen het eigen cluster werken een senior contractmanager, contractmanagers, contractbeheerders en ondersteuners. Er is een cluster bedrijfsvoering & informatie die je ondersteunt op het gebied van financiën en data. Er is een cluster administratie die input geeft over de aanbieders. Uiteindelijk blijft de teammanager als opdrachtgever verantwoordelijk voor het geheel.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met contractmanagement binnen het sociaal domein, Jeugdzorg en Wmo;
3. Uiterlijk beschikbaar per 17 februari 2025 voor 24 uur per week;
4. Afgeronde opleiding op minimaal hbo- bachelor niveau;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met contractmanagement binnen het sociaal domein Jeugdzorg en Wmo; (40 punten) .
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met gespreksvoering en onderhandelen in een complexe (politiek-bestuurlijke) omgeving, omschrijf duidelijk hoe deze ervaring is opgedaan; (35 punten)
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van projectleiderschap binnen het sociaal domein. (25 punten)
Geef in de cv duidelijk aan in hoeverre je aan de bovengenoemde profielen voldoet>
Competenties
• Je bent in staat om verschillende meningen en belangen op tafel te krijgen en op zakelijke en verbindende wijze tot een richting te komen;
• Je bent in staat om zelf overzicht te houden, te plannen en te organiseren;
• Je bent in staat om in korte tijd veel informatie op te halen en daar een overzichtelijk verhaal van te maken;
• Je bent in staat om het gesprek aan te gaan met diverse collega’s intern bij de RBL en in de regionale samenwerking: op strategisch, tactisch en uitvoerend niveau binnen het sociaal domein;
• Je bent in staat om snel te schakelen tussen de diverse niveaus: bestuurlijk, strategisch, tactisch, uitvoerend;
• Je bent in staat om vanuit een scherp analytisch vermogen snel signalen op te pikken in het kader van doelmatigheid en rechtmatigheid, de bedrijfsvoering van de aanbieder.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Select&Admin (administratiekantoor) beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Select&Admin (administratiekantoor) beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Select&Admin (administratiekantoor)”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Select&Admin (administratiekantoor) zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
• Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
• Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functie(schaal x 10 – 10 = indicatie uurtarief) schaal
Er is een maximum uurtarief van € 90,00 tot € 112,50 exclusief BTW / inclusief fee Select&Admin (administratiekantoor).
Fee Select&Admin (administratiekantoor)
Select&Admin (administratiekantoor) brengt voor deze opdracht € 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Is hybride werken mogelijk: in overleg.
Planning
De gesprekken zijn gepland op vrijdagochtend 31 januari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 30 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
• De kandidaat dient over een geldige Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) te beschikken en het origineel te kunnen tonen, maximaal 6 maanden oud.
• Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
• Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 24 januari 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 24 januari 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Select&Admin (administratiekantoor), via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Select&Admin (administratiekantoor) is bereikbaar op telefoonnummer info@verseopdrachten.nl.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 28 januari 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.