Financieel adviseur sociaal domein
Job Description
Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.
Organisatie
Je komt te werken voor een kleine bijzondere gemeente. Een uniek stukje Nederland, waar zo’n 27.000 mensen wonen. Wassenaar ligt midden in het groen aan de Zuid-Hollandse kust, direct naast de bestuurlijke hoofdstad Den Haag met een diverse bevolking; één op de 5 inwoners heeft bijvoorbeeld een internationale achtergrond. Wassenaar is een heel gevarieerde gemeente; met prachtige landgoederen, strand, natuur- en waterwingebied, residenties en de ambassade van de Verenigde Staten.
Spreekt onze werkcultuur met de kernwaarden respectvol, verantwoordelijk en omgevingsgericht jou aan? Als het antwoord ‘ja’ is dan kijken we uit naar jouw reactie. Laat ons weten waarom jíj een aanwinst bent voor Wassenaar.
Opdracht
De gemeente is op zoek naar een financieel adviseur voor het sociaal domein. Je bent de spil in financiële vraagstukken voor het sociaal domein, op het gebied van de Wmo, jeugd, werk, inkomen, zorg, onderwijs, cultuur, sport, gezondheid, kinderopvang, welzijn en subsidies. Op dit gebied werkt de gemeente Wassenaar veel samen met collega-gemeenten in de Haagse regio.
Je adviseert collega’s, het management en het bestuur over financieel beleid en ondersteunt in de ontwikkeling van Planning & Control-producten(P&C). Hierbij ga je nauw samenwerken met collega’s van financiële en van andere eenheden om het overzicht te behouden. Je wordt onderdeel van een klein financieel team (ong. 10 fte). Naast advisering van management en bestuur, voer je daarom ook administratieve werkzaamheden uit zoals correcties, begrotingswijzigingen, financiële opstellingen en analyses.
Met ingang van 1 januari stappen we over naar een nieuw financieel systeem (PINK). Het is een pré als je dit systeem kent en je kan helpen bij een soepele implementatie van dit systeem door gebruikers actief te helpen.
Hoofdtaken en verantwoordelijkheden
– Financieel adviseren: zorgen dat de basis van de financiële advisering in orde is;
– Verandermanagement: Het begeleiden van de eenheid en medewerkers bij het doorvoeren van veranderingen en het versterken van de bereidheid om aanpassingen te omarmen.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur binnen een gemeentelijke instelling;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur binnen het sociaal domein van een gemeente (25 punten);
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met financiële beleidsadvisering en het opstellen van de P&C producten binnen een gemeente, benoem waar deze is opgedaan (25 punten);
5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met de gemeentelijke wet en regelgeving (BBV) (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met PINK, benoem waar deze is opgedaan(15 punten);
7. Aantoonbare werkervaring als financieel adviseur met verandermanagement, noem hier een concreet voorbeeld van (10 punten);
8. Uiterlijk 16 december 2024 beschikbaar voor 24 uur per week (5 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
– Je bent flexibel;
– Je bent analytisch;
– Je denkt in oplossingen & maakt besluiten;
– Je bent op de hoogte van de actuele financiële wetgeving en weet indien nodig de vertaalslag te maken naar de gemeentebegroting;
– Je beschikt over bestuurlijke sensitiviteit.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Select&Admin (administratiekantoor) beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Select&Admin (administratiekantoor) beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Select&Admin (administratiekantoor)”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten (minimaal 2) worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort kan stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
(schaal x 10 – 10 = indicatie uurtarief) schaal
Deze functie is ingedeeld in (schaal x 10 – 10 = indicatie uurtarief) schaal 10.
Fee Select&Admin (administratiekantoor)
Select&Admin (administratiekantoor) brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende partij.
Benodigd aantal professionals
1.
(schaal x 10 – 10 = indicatie uurtarief) schaal
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op donderdag en 2 van de volgende werkdagen: maandag t/m woensdag.
Planning
De gesprekken bij de gemeente Wassenaar zijn gepland op maandag 2 december 2024 van 11.00 uur tot 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 29 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
– Wassenaar zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
– Een harde vereiste is dat de opdrachtnemer niet meer dan twee opdrachten, waar deze huidige opdracht tevens onder valt, gedurende de inhuurperiode heeft lopen. Geacht wordt om de uren genoemd in de arbeidstijdenwet te handhaven.
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 26 november 2024, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden uiterlijk op donderdag 28 november 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Select&Admin (administratiekantoor), via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Select&Admin (administratiekantoor) is bereikbaar op telefoonnummer info@verseopdrachten.nl.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 27 november 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.