Financieel Ondersteuner
Job Description
“Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Westland mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Westland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).”
Organisatie
Bouw mee met gemeente Westland. Gemeente Westland is met bijna 115.000 inwoners één van de dertig grootste gemeenten in Nederland. Met haar duurzame en innovatieve glastuinbouwcluster is gemeente Westland een belangrijke economische motor. Op een inspirerende manier biedt gemeente Westland haar inwoner ruimte, rust, groen en woonomgevingen met aantrekkelijke recreatiemogelijkheden en voorzieningen. Een vitale economie en een bloeiend verenigingsleven zorgen voor een dynamische en actieve gemeente. Slagkracht, ambitie, innovatie en professionaliteit, dat zijn de kernbegrippen waar het in Westland om draait!
De opdrachtgever
Gemeente Westland is een uitdagende en eigentijdse opdrachtgever, die continu in ontwikkeling is. We zijn een actieve werkorganisatie met een prettige, informele werksfeer en volop ontwikkelingsmogelijkheden. We sturen op resultaten en het tonen van eigen initiatief wordt gewaardeerd. Gemeente Westland is onderverdeeld in vier clusters: Dienstverlening, Beleid, Ruimte en Bedrijfsvoering, met daarnaast een unit Concern control en eenheid Bureau gemeentesecretaris.
Team Financieel beleid en advies
Het team Financieel beleid en advies is adviseur en partner voor de gemeentelijke organisatie en verbindt deze met de bestuurlijke opgaven.
Het team van 35 collega’s bestaat uit financieel adviseurs, P&C-advies, treasury, verbonden partijen. Hun gezamenlijke ambitie is om blijvende meerwaarde te leveren aan de organisatie en het bestuur. Essentieel hierin is het politiek sensitief invullen van het adviseurschap, integraal denken en werken met oog voor het samenbrengen van verschillende belangen, opgavegericht werken en verbinden en het stimuleren van goed opdrachtgever- en opdrachtnemerschap.
Opdrachtomschrijving
Samen met een aantal collega’s verzorg je de ondersteuning van de clusters en de financieel adviseurs en draagt bij aan de op te leveren documenten door de clusters ten behoeve van de P&C cyclus. Je stelt budgetrapportages op en signaleert afwijkingen en ondersteunt het budgetbeheer van de budgethouders. Je ondersteunt en geeft instructie over financieel administratieve handelingen. Daarnaast bewaak je aansluitingen van sub-administraties met de hoofdadministratie en draagt zorg voor de nodige aanpassingen. Net als de andere medewerkers in het taakveld FC ben je een vakbekwame vertegenwoordiger vanuit het taakveld dat mede procesverantwoordelijk is voor alle P&C documenten. Vanuit je vakmanschap volg je de actuele financiële ontwikkelingen op de voet en herken je vlot knelpunten en kan je deze vertalen naar de Westlandse situatie.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Uurtarief maximaal €83,95 inclusief reiskosten woon-werk, fee Select&Admin (administratiekantoor) en excl. BTW;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als financieel ondersteuner bij een gemeentelijke organisatie;
4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Key2Financiën;
5. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.
Gunningscriteria (weging)
6. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in een financieel/economische richting (10 punten);
7. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het opstellen van budgetrapportages, het signaleren van afwijkingen en het ondersteunen van budgetbeheer van de budgethouders (30 punten);
8. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het bewaken en aansluiten van sub-administraties met de hoofdadministratie, benoem dit in het cv (20 punten);
9. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het opstellen, voorbereiden en controleren van begrotingswijzigingen en memoriaalboekingen, benoem dit in het cv (20 punten);
10. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met gemeentefinanciën binnen de financiële afdeling van een gemeentelijke organisatie, benoem dit in het cv (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Zelfstandige en doortastende verbinder;
- Sterk analytisch vermogen, bent accuraat en durft te zeggen waar het op staat.
Beoordelingsprocedure
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Select&Admin (administratiekantoor) beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Select&Admin (administratiekantoor) beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Select&Admin (administratiekantoor)”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de tien kandidaten die door Select&Admin (administratiekantoor) zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie [of ander aantal] kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund.
Functie(schaal x 10 – 10 = indicatie uurtarief) schaal
Deze functie is ingedeeld in functie(schaal x 10 – 10 = indicatie uurtarief) schaal 9.
Fee Select&Admin (administratiekantoor)
Select&Admin (administratiekantoor) brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 2 april 2025, 14:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op uiterlijk maandag 31 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
- De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
- Het aantal te declareren uren mag het maximum van 1620 uur per jaar niet overschrijden. Er geldt een terugbetalingsverplichting voor het teveel gedeclareerde.
- Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Select&Admin (administratiekantoor). Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
- ‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.
- De voertaal binnen de gemeente is Nederlands (in taal en geschrift), er word geacht dat de kandidaat hieraan kan participeren.
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 18 maart 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 20 maart 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Select&Admin (administratiekantoor), via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Select&Admin (administratiekantoor) is bereikbaar op telefoonnummer info@verseopdrachten.nl.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 24 maart 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.