Reageer direct
Reageren tot:

Job Description

Organisatie
Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor zo’n 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continu in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collega’s elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer én voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat de komende jaren bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.

Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in de Gooi- en Vechtstreek, tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend!   

Opdracht
Ben jij de projectleider HR die gemeente Wijdemeren helpt bij de lichte samenvoeging met Hilversum? Met jouw ervaring in overheidsprojecten en verandertrajecten, ben je de sparringspartner die wij zoeken. Sluit je aan bij ons team en maak impact in de blauwgroene parel van Nederland!

De gemeenteraden van Wijdemeren en Hilversum hebben in de zomer van 2024 het principebesluit genomen tot het aangaan van een lichte samenvoeging. De samenvoeging tussen deze gemeenten heeft gevolgen voor de ambtenaren, het bestuur en de inwoners. De bestuurlijke fusie staat gepland per 1 januari 2027 en wordt voorafgegaan door een ambtelijke integratie per 1 januari 2026.
Vanuit de samenvoeging worden de medewerkers van gemeente Wijdemeren toegevoegd aan gemeente Hilversum. Hiervoor is een sociaal plan vastgesteld door de gemeente Wijdemeren.

Wat is er klaar als de opdracht klaar is
Het belangrijkste hierbij is een ordentelijk verloop van de plaatsingsprocedure. Deze start in maart 2025 met als doel dat uiterlijk in september alle vaste collega’s weten waar ze landen in de ‘nieuwe’ organisatie. Alle medewerkers van Wijdemeren hebben dan met ingang van 1 januari 2026 een arbeidsovereenkomst bij gemeente Hilversum. Daarnaast help je bij het afhechten/overdragen van HR werkprocessen, systemen en contracten naar Hilversum. Bovendien is er duidelijkheid over de inrichting van HR-ondersteuning aan medewerkers die wél tot 2027 in dienst zijn van Wijdemeren.

Om dit te realiseren is het belangrijk om moeiteloos te kunnen schakelen tussen tactische en strategische HR-advisering op verschillende niveaus: van lokaal overleg met vakbonden tot en met burgemeester, wethouders en gemeentesecretaris. En het is essentieel dat je je het komende jaar volledig kunt committeren aan de brede omvang van het project: van het opstellen van de organisatiestructuur van de nieuwe organisatie en het nieuwe functieboek tot het afhechten en overdragen van HR-processen, -systemen en -contracten en alles daar tussen.

Wat zoeken wij?
Gemeente Wijdemeren is op zoek naar een projectleider HR die met de deelprojectleider van Hilversum de samenvoeging vormgeeft op het gebied van personeel en organisatie. Samen vormen jullie de projectgroep Personeel en Organisatie. In die rol ben je een goede sparringspartner naar de programmamanager en daar rapporteer je aan. Je zorgt samen met stakeholders en de werkgroep voor een goede projectvoering en het bereiken van het eindresultaat. Je begeleidt daarin het proces van het plan naar realisatie, je werkt de route uit, zorgt voor het juiste proces en stuurt op de kosten. Je schakelt met collega’s en externe partijen. Kleinere projecten/klussen ga je niet uit de weg, want je pakt aan wat aangepakt moet worden.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op WO-niveau;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar in de rol van senior HR adviseur of projectleider HR bij een gemeente;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met veranderprocessen en organisatiewijzigingen bij gemeenten in de afgelopen 5 jaar;
4. Aantoonbaar in het bezit van een HR21 certificatie.

Gunningscriteria (weging)
5. Aantoonbare werkervaring met het implementeren van structuurwijzigingen binnen gemeenten (geef hiervan concrete voorbeelden in het cv) (35 punten);
6. Aantoonbare werkervaring vanuit een HR adviesrol met het in- of outsourcen van medewerkers binnen een gemeente (geef hiervan concrete voorbeelden in het cv) (35 punten);
7. De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met het maken van een plan van aanpak om te komen tot een verandering, de kandidaat schrijft een voorbeeld uit in het cv (30 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Daadkrachtig;
  • Resultaatgericht;
  • Politiek organisatorische sensitiviteit;
  • Conceptueel denken en de taal van de uitvoering spreken;
  • Verbinden.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Select&Admin (administratiekantoor) beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Select&Admin (administratiekantoor) beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Select&Admin (administratiekantoor)”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Select&Admin (administratiekantoor) zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functie(schaal x 10 – 10 = indicatie uurtarief) schaal
Deze functie is ingedeeld in functie(schaal x 10 – 10 = indicatie uurtarief) schaal 11. Deze functie(schaal x 10 – 10 = indicatie uurtarief) schaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Select&Admin (administratiekantoor)
Select&Admin (administratiekantoor) brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1.

Cv-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

De gemeente Wijdemeren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

Planning
De gesprekken bij de gemeente Wijdemeren zijn gepland op dinsdag 11 februari 2025 tussen 09.30 uur en 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 10 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De gemeente Wijdemeren vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Select&Admin (administratiekantoor). Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Wijdemeren komt werken. In de marktuitvraag van Select&Admin (administratiekantoor) wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.
  • Het aangeboden uurtarief is van toepassing op de gehele loopduur van de opdracht (inclusief verlengingen).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 4 februari 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 5 februari 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Select&Admin (administratiekantoor), via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Select&Admin (administratiekantoor) is bereikbaar op telefoonnummer info@verseopdrachten.nl.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 7 februari 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.