Jurist Arbeidsrecht

16 augustus 2024
Reageer direct
Reageren tot:

Job Description

Organisatie
Bussum, Naarden en Muiden vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.

We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Als je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.

Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede eigenaar van de oplossing.

We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.

Opdracht

  • Maken/aanpassen/actualiseren van arbeidsvoorwaardelijke regelingen (personeelshandboek). Dit is inclusief het interne overlegtraject met OR/LO (vakorganisaties) en college besluitvorming;
  • Maken/aanpassen/actualiseren van verordeningen voor de politieke ambtsdragers (APPA’s), dit is inclusief het overleg traject met directie/bestuur, college en raad;

Overige werkzaamheden:

  • Dossier behandeling en advies;
  • Ledenraadplegingen cao’s ‘Aan de slag’ en ‘Gemeenten/SGO’, dit is inclusief traject college en voor bespreken met wethouder/portefeuillehouder;
  • Bijhouden actualiteit van de wet- en regelgeving op het gebied van het arbeidsrecht en sociaal zekerheidsrecht, internationale regelgeving (Unierecht).

Minimumeisen / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in een juridische richting;
2 Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar bij een gemeente;
3. Aantoonbare werkervaring met schrijven van regelingen en verordeningen (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv);
4. Aantoonbare kKennis van ledenraadplegingen cao gemeenten;
5. Kandidaat is beschikbaar per 1 september 2024 voor 0-18 uur;
7. Bij inschrijving ZZP’er: KVK toevoegen;
8. In het bezit van een VOG (niet ouder dan 12 maanden).

Gunningscriteria (weging totaal 100 punten)
9. Aantoonbare opleiding op minimaal wo master niveau in een juridische richting ( 20 punten);
10. Aantoonbare werkervaring bij gemeenten, meer dan vier jaaMinimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar bij een gemeente (10 punten);
11. Aantoonbare werkervaring met het besluitvormingsproces college B&W en raad, (20 punten);
12. Aantoonbare wekervaring in het uitvoeren van taken door bestuur/directie en management (uitvoeren en ontzorgen) (10 punten);
13. Aantoonbare werkervaring met zaaksysteem (en snel eigen maken) en werken met ‘formats voor besluitvorming directie, college en raad’ (10 punten); 
14. Flexibel beschikbaar, ook op kantoorlocatie van de opdrachtgever, als dat volgens opdrachtgever nodig is  (10 punten);
15. Aantoonbare werkervaring als gesprekspartner voor directeur/bestuur, OR en vakorganisaties (10 punten);
16. Een maximum uurtarief van €100,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer werk-werkverkeer én parkeerkosten (10 punten);

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet. 

Competenties

  • Goede en vlotte schrijver;
  • Gericht op uitvoering;
  • Resultaatgericht;
  • Pragmatisch;
  • Overtuigend, in staat om anderen mee te krijgen;
  • Flexibel, qua werkhouding en inzet;.
  • Goede gesprekspartners;
  • Goede werkhouding.

Beoordelingssystematiek
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen.
Select&Admin beoordeelt de CV’s op de minimumeisen/knock-outcriteria in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd.
Select&Admin beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Select&Admin”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Select&Admin zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  •        Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  •        Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De beste 3 kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat (of kandidaten) die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet(of voldoen) aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn van 5 kalenderdagen gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functie(schaal x 10 – 10 = indicatie uurtarief) schaal
Deze functie is ingedeeld in functie(schaal x 10 – 10 = indicatie uurtarief) schaal 11. Deze functie is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. 

Fee Select&Admin
Select&Admin brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende partij.

Benodigd aantal professionals
1. Het gaat om flexibele uren (0-18 uur)

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen 
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg. 

Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland van op in week 35 (26 t/m 30 augustus). De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn,k ontvangen uiterlijk in week 35 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de inhuuropdracht.

Overige informatie 
1. Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een   VOG zijn voor Opdrachtnemer.
2. De integriteitsverklaring dient binnen 24 uur na gunning ingevuld én ondertekend bij Select&Admin te worden aangeleverd. Indien dit document niet tijdig wordt aangeleverd heeft dit consequenties voor de beoogde startdatum.
3. Opdrachtnemer zal maandelijks achteraf opgaaf doen van het daadwerkelijk aantal gewerkte uren.
4. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Select&Admin. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
5. We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Gooise Meren komt werken. In de marktuitvraag van Select&Admin wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkwverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is. 
6. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculptatie als gesteld in de wijziging leidraag invordering nr. BLKB2023/1062M.ind

o    U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.
7. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. Ipad. 
8. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi). 

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 20 augustus 2024, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 21 augustus 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Select&Admin, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Select&Admin is bereikbaar op email adres info@verseopdrachten.nl.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 23 augustus 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u Reageer 2 werkdagen vóór deze datum zodat wij je goed voor kunnen stellen.