Klantmanager Poort
Job Description
Opdracht (aanvullende eisen, wensen, en tarief ontvang je na reactie)-reageer binnen 5 dagen na publicatie datum
Team Nieuwe Klanten bestaat uit 17 klantmanagers en 6 participatiecoaches. Dit is een energiek team in ontwikkeling, waarin je mee mag denken over de uitvoering. Gedrevenheid en samenhorigheid zijn kenmerken die bij het team passen. Je begeleid klanten waarbij je de deze zo optimaal mogelijk ondersteunt naar zelfredzaamheid.
Gezien de aard van de werkzaamheden is deze opdracht niet geschikt voor Zzp- ers.
Verantwoordelijkheden
De kern van je werk bestaat uit het beoordelen en afhandelen van aanvragen. Je wordt daarnaast periodiek ingeroosterd als troubleshooter, waarbij je telefonisch voorkomende vragen van klanten afhandelt. Je werkt daarbij veel samen met collega’s, maar ook met externe partijen. Jij brengt deze verschillende disciplines bij elkaar om het maximale resultaat voor de klant te behalen.
- Afhandelen van aanvragen levensonderhoud
- Voeren van (intake) gesprekken en afleggen van huisbezoek
- Verantwoordelijk voor een eigen caseload
- Verwerken van mutaties (caseloadbeheer)
- Maken van rapportages en beschikkingen
- Uitvoeren van rechtmatigheidsonderzoeken
Hoe je dit doet?
- Je beoordeelt bijstandsaanvragen en verwerkt de aanvragen in PKO en Suite.
- Je voert gesprekken met klanten en voert huisbezoeken uit.
- Je beantwoordt vragen van klanten en instanties en zorgt voor een juiste afhandeling;
- Je onderhoudt veelvuldig contact met partners zoals het WerkBedrijf en maatschappelijke organisaties in Nijmegen.