Krachtige actualisatie projectleider omgevingsvisie gooise meren

4 april 2025
Reageer direct
Reageren tot:

Job Description

tarief: €100,- I 1e looptijd 12 maanden I uren per week: 16 uur I

DEADLINE 08 April 2025 (reageer 2 dagen hiervoor)

Directe ZZP inhuur (fee verse opdrachten 7,5%) of ZZP-detachering (15%) ZZP Detachering via Verse Opdrachten (i.v.m. DBA) I HRM & Personeel I (Project, Programma Interim ) Management, Product Owners I VO202520795

Krachtige actualisatie projectleider omgevingsvisie gooise meren

Opdracht
In 2023 is de Omgevingsvisie Gooise Meren door de gemeenteraad vastgesteld. De omgevingsvisie is hét integrale beleidsdocument waarin alle gemeentelijke omgevingsgerelateerde en lange termijn opgaven, ambities en (beleids)doelen op elkaar zijn afgestemd. Daarbij is door de raad aangegeven de visie elke twee jaar te willen actualiseren. Eind 2024 heeft de raad een proces vastgesteld voor het regelmatig actualiseren van onze Omgevingsvisie. Bij de eerste actualisatie wordt gekeken naar:
– Nieuwe trends en ontwikkelingen die verwerkt moeten worden;
– Beleidsontwikkelingen binnen de gemeente op strategisch niveau in de afgelopen twee jaar;
– Concrete ontwikkelingen in de afgelopen twee jaar.
Het is de bedoeling om eind 2025 de geactualiseerde omgevingsvisie voor te leggen aan de gemeenteraad voor besluitvorming.
Er vindt in principe geen nieuwe integrale beleidsvorming plaats, we gaan ervan uit dat de ambities en doelstellingen en de opgenomen beleidslijnen in de visie van 2023 nog actueel zijn. Tenzij recent nieuw beleid is aangenomen dat logischerwijs wel een plek moet krijgen in de omgevingsvisie.
Ook het uitvoeringshoofdstuk wordt gemonitord en geactualiseerd. Op grond van de Omgevingswet moet in de Omgevingsvisie staan hoe burgers, bedrijven, maatschappelijke organisaties en andere bestuursorganen bij de voorbereiding betrokken zijn. En wat de resultaten hiervan zijn. Bij deze actualisatie is de impact van de aanpassing van de omgevingsvisie gering en wordt niet uitgebreid geparticipeerd.
Afstemming van de actualisatie vindt plaats met een te vormen integraal beleidsoverleg. Daarnaast vindt afstemming plaats met de uitvoering, de afdeling projecten en de wijkadviseurs. Het product van deze herziening is uiterlijk eind 2025 gereed.
Met jouw duidelijke visie en scherpe blik zorg je voor de benodigde integraliteit tussen de diverse beleidsvelden bij de actualisatie. Voor jou is het vanzelfsprekend om over de beleidsvelden heen te kijken en ze te verbinden. Je ontwerpt hiervoor heldere processen, organiseert betrokkenheid, plant verschillende fases en zorgt voor een tijdige oplevering.
Concreet betekent dit onder andere:
Sturing geven aan het proces om te komen tot een eind 2025 aan de gemeenteraad aangeboden geactualiseerde Omgevingsvisie Gooise Meren;
In nauwe samenwerking met de collega’s van verschillende afdelingen in onze organisatie en een aantal stakeholders;
Sturing geven aan een team van medewerkers dat betrokken is bij het actualiseren van de Omgevingsvisie (team opnieuw samen te stellen), maar zeker ook zelf de handen uit de mouwen steken;
Afstemming met collega’s van de gemeente om de aspecten van de omgevingsvisie goed kunnen laten landen in het uit te werken omgevingsplan;
Informeren van ambtelijk en bestuurlijk opdrachtgever over de voortgang;
Advisering aan college van B&W en gemeenteraad, gericht op besluitvorming over de geactualiseerde Omgevingsvisie;
Bevorderen van het proces om indien nodig te komen tot specifieke programma’s en het doen van voorstellen wat in dit kerninstrument moet worden geregeld;
Je evalueert de gekozen werkwijze, trekt lessen voor de gemeentelijke organisatie en levert waar nodig via de Omgevingsvisie een bijdrage aan de uitwerking in het Omgevingsplan voor Gooise Meren;
Je denkt mee in de positionering van de omgevingsvisie in het beleidshuis van de gemeente.
Minimumeisen / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van ruimtelijke ordening, planologie of bestuursrecht;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met beleidsvorming in het fysieke domein;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in een politiek bestuurlijke context (overheidsorganisatie of aantoonbare advisering aan een overheidsorganisatie met politiek-bestuurlijke dossiers);
5. Een maximum uurtarief van € 120,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten.
Gunningscriteria (weging totaal 100 punten)
6. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van een Omgevingsvisie; (30 punten)
7. Aantoonbare werkervaring als projectleider binnen het fysieke domein; (30 punten)
8. Aantoonbare werkervaring met het beleidsproces, het integraal opstellen en afstemmen van beleidsdocumenten (benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten)
9. Aantoonbare kennis van de Omgevingswet d.m.v. een opleiding of cursus (15 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
– Je bent gericht op verbinden, samenwerken en communiceren;
– Je kunt je advies goed uitdrukken in woord en op schrift;
– Je bent resultaatgericht, en erop gefocust hoe dingen mogelijk gemaakt kunnen worden;
– Je kunt moeiteloos schakelen tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau;
– Je hebt een goed netwerk en legt makkelijk nieuwe contacten
– Je bent een integraal denker en werker, die de verschillende belangen snel en goed in kaart kan brengen en afwegen;
– Je bent omgevingsbewust en hebt gevoel voor politiek;
– je kunt de verbinding leggen tussen bestuurlijke en ambtelijke inzet en zelfstandig de afstemming met / advisering aan het bestuur (portefeuillehouder, college en gemeenteraad) vormgeven.
Overige informatie
1. Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor Opdrachtnemer.
2. De integriteitsverklaring dient binnen 24 uur na gunning ingevuld én ondertekend bij Administratief bureau Select en Admin te worden aangeleverd. Indien dit document niet tijdig wordt aangeleverd heeft dit consequenties voor de beoogde startdatum.
3. Opdrachtnemer zal maandelijks achteraf opgaaf doen van het daadwerkelijk aantal gewerkte uren.
4. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Administratief bureau Select en Admin. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
5. We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Gooise Meren komt werken. In de marktuitvraag van Administratief bureau Select en Admin wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.
6. Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast tot en met 31.12.2025. Daarna kan er maximaal éénmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassingen aan de Opdrachtgever plaatsvinden van maximaal 2,5%.
7. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2023/1062M.ind
– U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.
8. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi).
9. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. Ipad.
10. Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffend thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is

REAGEER! Ben jij het ZZP-talent dat perfect geschikt is voor deze Verse Opdracht? Reageer dan direct: omschrijf in je reactie heel goed hoe jij denkt te voldoen aan de wensen en eisen van deze opdracht denkt te voldoen. Met name vergelijkbare werkervaring is erg belangrijk. Zorg er ook voor dat dit te verifiëren is, in jouw CV. Bij reactie ga je er mee akkoord dat wij je voorstellen bij de opdrachtgever en bij succes, onze fee’s (no cure no pay: 7,5% ZZP bemiddeling, 15% voor ZZP detachering). Als je wilt dat wij je ook voorstellen op soortgelijke opdrachten, zet dat er dan bij.