Kundige Omgevingsplan projectleider gooise meren

4 april 2025
Reageer direct
Reageren tot:

Job Description

tarief: €90,- I 1e looptijd 6 maanden I uren per week: 16 – 24 uur uur I

DEADLINE 08 April 2025 (reageer 2 dagen hiervoor)

Directe ZZP inhuur (fee verse opdrachten 7,5%) of ZZP-detachering (15%) ZZP Detachering via Verse Opdrachten (i.v.m. DBA) I HRM & Personeel I (Project, Programma Interim ) Management, Product Owners I VO202520797

Kundige Omgevingsplan projectleider gooise meren

Opdracht
Als projectleider omgevingsplan heb je een belangrijke rol in de uitvoering van het werken met en volgens de Omgevingswet. Een belangrijke opgave is het uitwerken en opbouwen van het Omgevingsplan voor het gehele grondgebied van de gemeente Gooise Meren. Dit Omgevingsplan bevat alle regels over de fysieke leefomgeving en moet voor 1 januari 2032 klaar zijn. We hebben op dit moment het (tijdelijk) Omgevingsplan dat per 1 januari 2024 van rechtswege van kracht is geworden, waarin de basis van de bruidsschat en de verordening voor fysieke leefomgeving is vastgelegd.
Een belangrijke kapstok voor het Omgevingsplan is de in 2023 door de raad vastgestelde Omgevingsvisie voor Gooise Meren. Deze visie wordt in 2025 voor de eerste keer geactualiseerd. Er is een startnotitie opgesteld waarin de gebiedsgerichte aanpak voor het uitwerken van het Omgevingsplan is uitgewerkt. Deze startnotitie moet nog door de gemeenteraad worden vastgesteld.
Als projectleider ben jij verantwoordelijk voor het stapsgewijs uitvoeren van de aanpak zoals in de startnotitie opgenomen, met als resultaat een gebiedsdekkend omgevingsplan. Je bent verantwoordelijk voor het integrale projectresultaat van begin tot eind. Het opstellen van het Omgevingsplan is nieuw en we hebben nog beperkte ervaring opgedaan in het afgelopen eerste jaar van de Omgevingswet. Dat betekent dat het ook een opdracht is met veel ruimte voor eigen professionele invulling en pionieren, samen met de collega’s van het team Ruimtelijke Ordening en Stedenbouw en de andere betrokken collega’s van verschillende beleidsvelden en de afdeling VTH. Je werkt samen met een nog te selecteren bureau dat helpt bij het opstellen van het omgevingsplan.
Jij hebt de zorg voor het integrale projectresultaat inclusief voortgangsbewaking, budget, kwaliteit en de informatievoorziening. Je hebt als projectleider daarbij een belangrijke adviesrol naar de organisatie en het gemeentebestuur in hoe het nieuwe Omgevingsplan vormgegeven wordt.
Als energieke en betrokken projectleider beschik je over de benodigde kennis. Je bent in staat om zowel intern als extern betrokkenen met elkaar te verbinden en hebt een duidelijke visie op het Omgevingsplan en weet de voordelen van de Omgevingswet te benutten.
Concreet betekent dit:
Je zorgt voor de uitvoering van het proces zoals in de startnotitie uitgewerkt. Je organiseert hiervoor een team van collega’s waarmee je samenwerkt aan het plan.
Je zorgt voor het opstellen van toepasbare regels en zorgt voor een goed ingericht werkproces;
Je weet jouw kennis over te dragen op de medewerkers in het team Ruimtelijke Ordening en Stedenbouw en naar de collega’s van de afdeling VTH;
Je zorgt voor implementatie in de organisatie van het gebruik van het Omgevingsplan in samenspraak met de collega’s van RO en VTH;
Je stuurt op de planning en voortgang en coördineert de werkzaamheden voor de opbouw van het omgevingsplan;
Je bewaakt dat alle relevante partijen (stakeholders) actief worden betrokken.
Minimumeisen / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare werkervaring op het gebied van de Omgevingswet en met het opzetten van het Omgevingsplan;
3. Aantoonbare werkervaring als programmamanager of projectmanager;
4. Een aantoonbare afgeronde HBO bachelor opleiding.
Gunningscriteria (weging totaal 100 punten)
5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op het gebied van de Omgevingswet en met opzetten van het Omgevingsplan binnen een gemeente (30 punten);
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur op het gebied van ruimtelijke ordening / de fysieke leefomgeving (30 punten);
7. Een aantoonbare afgeronde HBO bachelor opleiding in de richting van ruimtelijke ordening/ planologie(20 punten);
8. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als projectleider (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
– Je toont initiatief en je werkt gericht op het behalen van resultaten en doelstellingen;
– Je behoudt overzicht en blijft flexibel in je aanpak;
– Je werkt goed samen met collega’s, maar kunt ook zelfstandig uit de voeten;
– Je bent een netwerker met een groot empathisch vermogen die snel contact en verbinding legt met anderen;
– Je ziet de grote lijnen, brengt structuur in complexiteit, en bewaart het perspectief zonder details uit het oog te verliezen;
– Je bent je sterk bewust van de omgeving waarin je werkt: goed op de hoogte van (in- en externe) ontwikkelingen en van wat er leeft bij alle belanghebbenden;
– Met jouw politiek-bestuurlijke sensitiviteit en uitstekende communicatieve vaardigheden weet je mensen te verbinden en draagvlak te creëren;
– Je denkt kritisch mee, komt met creatieve oplossingen en kunt helder adviseren.
Overige informatie
1. Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor Opdrachtnemer.
2. De integriteitsverklaring dient binnen 24 uur na gunning ingevuld én ondertekend bij Administratief bureau Select en Admin te worden aangeleverd. Indien dit document niet tijdig wordt aangeleverd heeft dit consequenties voor de beoogde startdatum.
3. Opdrachtnemer zal maandelijks achteraf opgaaf doen van het daadwerkelijk aantal gewerkte uren.
4. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Administratief bureau Select en Admin. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
5. We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Gooise Meren komt werken. In de marktuitvraag van Administratief bureau Select en Admin wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.
6. Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast tot en met 31.12.2025. Daarna kan er maximaal éénmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassingen aan de Opdrachtgever plaatsvinden van maximaal 2,5%.
7. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2023/1062M.ind
– U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.
8. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi).
9. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. Ipad.
10. Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffend thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is

REAGEER! Ben jij het ZZP-talent dat perfect geschikt is voor deze Verse Opdracht? Reageer dan direct: omschrijf in je reactie heel goed hoe jij denkt te voldoen aan de wensen en eisen van deze opdracht denkt te voldoen. Met name vergelijkbare werkervaring is erg belangrijk. Zorg er ook voor dat dit te verifiëren is, in jouw CV. Bij reactie ga je er mee akkoord dat wij je voorstellen bij de opdrachtgever en bij succes, onze fee’s (no cure no pay: 7,5% ZZP bemiddeling, 15% voor ZZP detachering). Als je wilt dat wij je ook voorstellen op soortgelijke opdrachten, zet dat er dan bij.