Kwartiermaker/Coördinator veiligheid, gezondheid en milieu (VGM) (2 FTE)

8 november 2024
Reageer direct
Reageren tot:

Job Description

Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. 

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Opdracht
Je zorgt voor de planning, implementatie en het toezicht op de veiligheid van de werknemers bij het werken aan de infrastructuur, met name waar dat betreft de wegen en waterwegen. Daarbij gaat het enerzijds om het in beeld brengen van de taken en vereisten voor de nog niet ingevulde functie van coördinator VGM, anderzijds gaat het om het implementeren en doorvoeren van nog ontbrekende werkwijzen en opstellen en registreren van documenten.  Te denken valt aan de V&G-plannen en de Taak Risico Analyses, zowel voor de eigen opdrachtgeversverantwoordelijkheden als voor de zaken waar de aannemer verantwoordelijk voor is (dan met name toetsend).

De opdracht start met het maken van een plan van aanpak en eindigt met de overdracht aan de nieuw aan te stellen coördinator VGM. Binnen het beheerteam is reeds een medewerker aanwezig die belast is met de veiligheid op de steunpunten, deze kan de kwartiermaker deels ondersteunen.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal HBO-bachelor niveau in de richting van (hogere) veiligheidskunde, arbeidshygiëne of arbeids- en organisatiewetenschappen;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van arbo in de afgelopen 7 jaar;
3. Je beschikt over een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel schriftelijk als mondeling.

Selectiecriteria te beoordelen door Het Bureau  (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring  als veiligheidscoördinator of kwartiermaker VGM (50 punten)
6. Aantoonbare werkervaring binnen een overheidsinstantie (25 punten)
7. Aantoonbare werkervaring binnen het infrastructurele werkveld (25 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
Persoonlijke eigenschappen

  1. Je bent een kei in analyseren en structureren
  2. Je bent sociaal vaardig op zowel medewerkers- als managementniveau
  3. Je pakt problemen pro-actief aan en deelt dat met je teamleden                                                                                

Vaardigheden                  

  1. Je werkt planmatig gericht op het tijdig behalen van het beoogde resultaat
  2. Je bent besluitvaardig en resultaatgericht vanuit een analytisch kader
  3. Je toont sterk (project)leiderschap                               

Kennis

  1. Je hebt kennis van de wettelijke verplichtingen op het gebied van VGM
  2. Je hebt kennis van werkprocessen in de infrastructurele sector

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling Offertes op minimumeisen
De Offertes worden eerst beoordeeld op de minimumeisen die in de Offerteaanvraag zijn vermeld. De controle van de Offerte vindt plaats op daadwerkelijke inhoud en naar waarheid, hierbij kan eventueel ook contact gezocht worden met derden. Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor Stap 2 in de beoordeling. De Offertes die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) Offertes die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden in onderlinge vergelijking op de in de Offerteaanvraag genoemde “selectiecriteria te beoordelen in Stap 2”. De tien (10) Offertes die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor Stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief (-7,5% fee verse opdrachten en evt. admin kosten) doorslaggevend. De overige Offertes worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de tien (10) offertes van in onderlinge vergelijking op de volgende gunningscriteria.

– Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
– Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De drie (3) Offertes die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria gaan door naar Stap 4 (Selectiegesprek). De kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de Opdrachtgever nader geverifieerd in hoeverre de betreffende Offertes voldoen aan de minimumeisen en criteria die genoemd zijn bij Stap 2 en Stap 3. Daarnaast wordt getoetst op de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal Stap 3 van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de Gegadigde die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Alle overige Inschrijvers worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11.  Bandbreedte tarief (-7,5% fee verse opdrachten en evt. admin kosten) € 90,00 – € 105,00

Fee Het Bureau
Het Bureau brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
2 (geen duo’s)

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja/nee

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 21 november 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Het Bureau. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 13 november 2024, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 14 november 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Het Bureau, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Het Bureau is bereikbaar op telefoonnummer info@verseopdrachten.nl.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 19 november 2024, 09.00 uur. Tot 2 dagen daarvóór, kunt u reageren.