Medewerker Gegevensbeheer Groen
Job Description
Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.
Organisatie
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen.
In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.
Opdracht
Op tijdelijke basis kom je ondersteunen bij het inwinnen en verwerken van gegevens van groenelementen in Obsurv. We zoeken een medewerker die zelfstandig te werk kan gaan met het aanvullen van data binnen het beheerpakket Obsurv en in het veld inventarisaties uitvoert met behulp van GEO-WEB applicaties om data in te winnen. Er zijn momenteel 2 trajecten die ervoor zorgen dat er tijdelijk veel informatie verwerkt moet worden.
- Bijwerken bomenbestand in Obsurv.
Sinds 2020 werkt Zwolle met een kap- en herplantapp. Via deze Gis- applicatie hebben we een kaart waarin we overzicht houden wat er gekapt wordt. Omdat we meerdere projecten hebben waaruit gekapt wordt, is het handig om dit allemaal in 1 overzicht bij elkaar te houden. Werkprocessen worden hiermee efficiënter ingericht, zoals een integrale kapkaart en ook de herplant kan geografisch worden aangevlogen. Er ontstaan binnen de keten logische routes in het werk, zowel voor de kap als de herplant.
Het teruglezen van de data ging echter minder makkelijk dan gehoopt. Uiteindelijk is er een script waarmee gegevens kunnen worden teruggelezen. Echter hebben we een achterstand met het teruglezen van de boomgegevens en vooral het verifiëren van deze data opgelopen. Als medewerker doe je een toets op de gegevens en kijk je of de boom er werkelijk staat en wel op de goede plaats. Tevens doe je een controle op de boomgegevens.
- Water en Oevers inventariseren en vastleggen in Obsurv
Onze watergangen en oevers staan onvolledig in ons beheersysteem. De wijze waarop de werkzaamheden hieromtrent georganiseerd zijn, gaat vooral uit van oude analoge kaarten. Om deze analoge kennis te borgen is het nodig om de juiste informatie in Obsurv op te nemen. Om hiertoe te komen is een projectomschrijving opgesteld. Als medewerker gegevensbeheer ga jij voor dit onderdeel vorm geven aan de beheerdata in Obsurv. Daarvoor is het nodig om buiten de situatie te bekijken en te inventariseren. Ook overleg je met collega en medewerkers van ROVA om goed zicht te krijgen op de beheersituatie van de watergangen en oevers. De geïnventariseerde en opgehaalde informatie verwerk je vervolgens in Obsurv.
De verwachting is dat je 2 dagen in de week over een periode van 4 maanden aanwezig bent, met mogelijk een verlenging van 2 maanden. Voor de voortgang van de projecten vindt er frequent overleg plaats. Voor dagelijkse vragen over Obsurv en of groengerelateerde vragen staan collega’s uit de afdeling voor je klaar om je verder te helpen.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4;
2. Aantoonbare kennis van / werkervaring met Gis systemen;
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker gegevensbeheer groen binnen een gemeente;
Selectiecriteria te beoordelen door Het Bureau (weging, totaal 100 punten)
4. Aantoonbare kennis van / werkervaring met Obsurv (20 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met themakaarten vervaardigen in GIS en gegevenslagen exporteren (30 punten)
6. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau (10 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker gegevensbeheer groen binnen een gemeente (40 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Je begrijpt het belang van nauwkeurig en volledig ingewonnen data;
- Je bent nieuwsgierig en begrijpt hoe de dingen werken in de praktijk. Hierdoor kan je inschatten welke data nodig is voor het bepaalde van de nodige onderhoudsmaatregelen en de wijze waarop dit kan worden uitgevoerd;
- Je houdt ervan om je werkzaamheden zowel binnen als buiten te verrichten.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Het Bureau beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 5 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Het Bureau beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Het Bureau”.
De 5 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief (-7,5% fee verse opdrachten en evt. admin kosten) doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Het Bureau zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Het Bureau
Het Bureau brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma t/m vr
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 18 december 2024 en/of donderdag 19 december 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 16 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 5 december 2024, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 6 december 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Het Bureau, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Het Bureau is bereikbaar op telefoonnummer info@verseopdrachten.nl.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 11 december 2024, 09:00 uur. Tot 2 dagen daarvóór, kunt u reageren.