Reageer direct
Reageren tot:

Job Description

Organisatie
De gemeenten Gooise Meren, Hilversum en Laren hebben gekozen voor een gezamenlijke en integrale ontwikkeling van het plangebied Crailo. Voor de uitvoering van de ontwikkeling is GEM Crailo B.V. opgericht. Doelstelling is om een samenhangend en onderscheidend woon- en werkgebied te realiseren met 590 woningen en circa 5 hectare bedrijvigheid met hoge ambities op het gebied van ecologie, natuur en duurzaamheid.

Opdracht
GEM Crailo B.V. zoekt een onafhankelijk voorzitter met ruime advieservaring in gebiedsontwikkeling, met deze rol in andere GEM-organisaties en met het begeleiden van de totstandkoming van complexe (publiek private) samenwerkingsverbanden, het werken in een bestuurlijke complexe omgeving en met intergemeentelijke samenwerking. De voorzitter heeft daarnaast aantoonbare kennis van en ervaring met het werken met marktpartijen. De voorzitter heeft zeer ruime ervaring met bestuurlijk advisering, beschikt over een goed ontwikkelde bestuurlijke antenne en een bewezen track record in het bij elkaar brengen van overheden en marktpartijen.
Het maximaal aantal werkbare weken voor deze functie betreffen 45 weken per jaar.

De opdracht van GEM Crailo voor de voorzitter is de volgende:
– Onafhankelijk technisch voorzitterschap van de aandeelhouders vergadering en het bestuurlijk overleg, inclusief voorbereiding van de vergaderingen met de directeur van de GEM en vertegenwoordigers van partijen.
– Het optreden als onafhankelijk adviseur naar en klankbord voor de gemeentelijke aandeelhouders en de directeur in het reilen en zeilen van de GEM en het realiseren van de doelstellingen uit de gesloten samenwerkingsovereenkomst.

Bij elkaar brengen van partijen bij verschillen van inzicht of afwijkende gezichtspunten of afwijkende belangen tussen/van aandeelhouders en GEM of partijen onderling in zaken die de gebiedsontwikkeling aangaan.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een aantoonbare afgeronde opleiding op WO niveau;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met advieservaring van complexe en omvangrijke gebiedsontwikkelingen en stedelijke ontwikkelingsprojecten;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar en/of binnen één of meerdere gemeente(n);

Gunningscriteria te beoordelen door Select&Admin (administratiekantoor) (weging, totaal 100 punten)
4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in vergelijkbare onafhankelijke voorzitter rollen in zowel publiek private als publiek publieke samenwerkingen en GEM verbanden (30 punten);
5. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring met advieservaring van complexe en omvangrijke gebiedsontwikkelingen en stedelijke ontwikkelingsprojecten (35 punten);
6. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeentelijk organisatie (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het voorzitterschap in overleggen tussen stuurgroepen, Raad van besturen en College van B&W (15 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
– Politiek-bestuurlijke antenne
– Ervaren voorzitter
– Snel kunnen schakelen
-Samenwerken
– Teamspeler

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Select&Admin (administratiekantoor) beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie vijf (5) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Select&Admin (administratiekantoor) beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Select&Admin (administratiekantoor)”.

De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Select&Admin (administratiekantoor) zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal één vertegenwoordiger van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Fee Select&Admin (administratiekantoor)
Select&Admin (administratiekantoor) brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Indexering tarief

Bij goed functioneren kan in gezamenlijk overleg met beide partijen eventueel een marktconforme indexering plaatsvinden – passend bij het bedrijfsbeleid van beide partijen – op basis van de jaarmutatie van een indexcijfer dat aansluit bij de aard van de functie. Indexering kan maximaal 1 keer per jaar plaatsvinden en tevens pas na 12 contractmaanden.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij GEM Crailo worden gepland in overleg met de kandidaten. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 17 maart 2025 voor 17.00 uur bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 10 maart 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 11 maart 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Select&Admin (administratiekantoor), via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Select&Admin (administratiekantoor) is bereikbaar op telefoonnummer info@verseopdrachten.nl.De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 14 maart 2025. Tot die tijd kunt u reageren.