Ondernemende voorliggende handhavingsproject voorzieningen tarief: Onbekend

28 maart 2025
Reageer direct
Reageren tot:

Job Description

Deadline 28 March 2025 (reageer 2 dagen hiervoor)

I 24 tot 32 uur I HBO I Onbekend I VO202520709 I I ZZP-opdracht

Ondernemende voorliggende handhavingsproject voorzieningen

Opdracht
De gemeente heeft behoefte aan een tijdelijke specialist die specifieke kennis en ervaring op het terrein van handhaving inbrengt. Het eindresultaat van de opdracht omvat een adviesrapport over voorliggende voorzieningen, fraudepreventie en handhaving. Dit rapport zal aanbevelingen bevatten voor structurele verbeteringen binnen de gemeente.

De opdrachtnemer is verantwoordelijk voor het uitvoeren van een screening op voorliggende voorzieningen, het uitvoeren van handhavingsonderzoeken, het trainen van medewerkers, het uitbrengen van een adviesrapport en het ondersteunen en adviseren van medewerkers (klantmanagers, handhavers en overige medewerkers binnen het sociaal domein) op het gebied van fraudepreventie en handhaving.
De opdracht omvat onder andere:
Screening van het volledige uitkeringsbestand (1356 dossiers) van de gemeente Rijswijk op mogelijkheden tot aanvraag van voorliggende voorzieningen en ondersteuning bij het aanvraagproces;
Uitvoering van 30 handhavingsonderzoeken binnen de Participatiewet, IOAW en IOAZ, inclusief aandacht voor voorliggende voorzieningen;
Training in gesprekstechnieken, rapportagevaardigheden en het onderkennen van fraudesignalen;
Eindrapportage met bevindingen en adviezen over voorliggende voorzieningen, fraudepreventie en handhaving;
Ondersteuning bij het stimuleren van fraudealertheid en het correct en volledig informeren van klanten aan de poort.
Doel van de opdracht en verwachte resultaten
Een volledige screening van het uitkeringsbestand en ondersteuning bij aanvragen van voorliggende voorzieningen;
Stimulering en overdracht van kennis over handhaving en voorliggende voorzieningen binnen het sociaal domein;
Uitvoering van 30 handhavingsonderzoeken met oog voor preventie en fraudedetectie;
Eindrapportage met bevindingen en adviezen over voorliggende voorzieningen, fraudepreventie en handhaving.

Vereisten/ knock-outcriteria
1. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding in de richting van sociale dienstverlening;
2. Uiterlijk beschikbaar per 7 april 2025 voor 24 tot 32 uur per week;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met screening voorliggende voorzieningen;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met handhaving Participatiewet;
5. Een maximum uurtarief van € 83,- exclusief btw en inclusief Fee Administratief bureau Select en Admin en reiskosten woon-/ werkverkeer;
Gunningscriteria
6. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als handhaver binnen een gemeente (35 punten);
7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het aanvragen van voorliggende voorzieningen, benoem dit duidelijk in het cv (30 punten);
8. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met suite voor sociaal domein (20 punten);
9. Aantoonbare werkervaring in de regio Haaglanden in de afgelopen 3 jaar (15 punten).

Ben jij het ZZP talent voor deze opdracht? En wil jij dat wij voor je aan de slag gaan? Reageer dan heel specifiek: omschrijf per wens (gunningscriterium) en eis één voor één waarom jij de beste bent, omschrijf werkervaring die op deze opdracht lijkt. Benoem dit ook in je maatwerk CV. (NB: werkt reageren niet, mail dan direct naar: info@verseopdrachten.nl)