Reageer direct
Reageren tot:

Job Description

 Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en Gemeente Apeldoorn mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van Gemeente Apeldoorn. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Apeldoorn merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Opdrachtgever
Met bijna 170.000 inwoners zijn we de elfde gemeente van Nederland. En we groeien door naar 180.000 inwoners. Met zo’n 2.000 collega’s dragen we bij aan de strategische doelen van de organisatie: Apeldoorn versterken als gezinsstad, duurzaam en ondernemend Apeldoorn en een toeristisch toplandschap.

Onze ambitie
De samenleving verandert continu. Dat vraagt ook iets voor onze organisatie. We willen wendbaar blijven en daarbij in control zijn. Onze uitvoeringskracht vergroten en ons strategisch vermogen versterken. Dat is een mooie ambitie en vraagt om mensen die die ambitie willen waarmaken. Samen werken we aan het Apeldoorn van morgen!

In onze organisatie werken we in vier thema’s waarbinnen de verschillende afdelingen opereren. De thema’s zijn Concern, Ruimte en Economie, Maatschappelijke ontwikkeling en Dienstverlening & Bedrijfsvoering.

Onze cultuur
De vier kernwaarden van de gemeente Apeldoorn zijn: vakmanschap, innovatiekracht, betrouwbaarheid en samenwerking. Ons vakmanschap wil zeggen dat onze kennis en kunde groot is. Onze innovatiekracht helpt ons om te kunnen reageren op de veranderingen om ons heen. Onze betrouwbaarheid blijkt uit het feit dat we zeggen wat we doen en doen wat we zeggen.

En tot slot zijn we stevig geworteld in de Apeldoornse samenleving en gaan we actief samenwerkingen aan met onze inwoners, ons bestuur, bedrijven, andere overheidsinstanties en natuurlijk ook binnen het stadhuis met elkaar. We weten dat we elkaar nodig hebben en dat bundeling van onze kennis, inzicht en visies op de toekomst leidt tot de beste oplossingen voor onze inwoners voor nu en voor later. We zien samenwerking ook niet als iets vrijblijvends. We investeren actief in samenwerkingen vanuit de overtuiging dat we samen meer kunnen bereiken dan alleen, en dat we samen ook verantwoordelijk zijn voor het eindresultaat.

Opdracht
De gemeente Apeldoorn is op zoek naar een Projectjurist Oekraïne.
De projectjurist adviseert het project ‘Opvang en zorg Oekraïne’ op alle juridische vraagstukken binnen het brede werkveld van het project. De juridische vraagstukken hebben onder meer betrekking op het ruimtelijk ordeningsrecht, aanbestedingsrecht, vreemdelingenrecht, openbare orde & amp; veiligheid en privaatrecht. De projectjurist is in staat om snel te schakelen, juridische aandachtspunten in kaart te brengen, coördineert het uitzetten van de adviesvragen bij de juridisch specialisten, zorgt voor scherpte en verband in de juridische adviezen, zorgt voor tijdige juridische advisering en signaleert ontwikkelingen op juridisch gebied. Hierbij adviseert de projectjurist vanuit de behoefte van de projectorganisatie en werkt hij samen met de projectleider van het project ‘Opvang en zorg Oekraïne’. De projectjurist zorgt er vervolgens voor dat zijn adviezen worden vertaald en verwerkt in regelgeving, beleid en voorstellen aan het bestuur.De projectjurist die wij zoeken heeft een stevige breed georiënteerde basis in het publiekrecht en heeft bij voorkeur ook
(affiniteit met) privaatrecht. Daarnaast is de projectjurist doortastend, besluitvaardig, oplossingsgericht en politiek sensitief.

De projectjurist is verantwoordelijk voor tijdige juridische advisering van het project ‘Opvang en zorg Oekraïne’, rekening houdend met de behoefte van de projectorganisatie. Daarbij draagt de projectjurist zorg voor het gecoördineerd uitzetten van adviesvragen bij de juridisch specialisten en het aanbrengen van scherpte en verband in de adviezen. Daarnaast zorgt de projectjurist voor vertaling van de adviezen in regelgeving, beleid, besluiten en voorstellen aan het
bestuur.

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. 

Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Het ingediende CV bevat maximaal 5 pagina’s. Alle extra pagina’s boven de gevraagde 5 pagina’s worden niet beoordeeld door de aanbestedende dienst;
3. De kandidaat heeft een afgeronde WO/Master opleiding Rechten of een afgeronde HBO-Rechten opleiding met aantoonbaar WO werk- en denkniveau. Dit dient te blijken uit het cv;
4. De kandidaat heeft minimaal drie (3) jaar aantoonbare werkervaring op een breed publiekrechtelijk werkveld binnen gemeenten. Dit dient te blijken uit het cv;
5. Het is opdrachtnemer bekend dat de opvang van vluchtelingen uit Oekraïne aan grote schommelingen onderhevig is. Gedurende de looptijd van de overeenkomst kunnen het aantal vluchtelingen aanzienlijk toenemen of afnemen en zelfs tot 0 worden gereduceerd. Indien gedurende de looptijd van de Overeenkomst de situatie rondom de opvang van vluchtelingen uit Oekraïne veranderd en hierdoor andere inspanningen van de gemeente worden gevraagd dan in de huidige situatie kan worden voorzien, dan kan dit leiden tot tussentijdse beëindiging van de Overeenkomst. In geval van tussentijdse beëindiging om deze reden bedraagt de opzegtijd 1 maand, ingaande op de 1e van de maand volgend op de opzegging;
6. Uurtarief maximale tarief is € 115,- Exclusief BTW en inclusief reiskosten woon-werverkeer en fee Flextender;

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
7. De kandidaat heeft minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met juridische advisering bij een gemeentelijke organisatie (maximaal 30 punten);
A: De kandidaat heeft minder dan 3 jaar werkervaring met juridische advisering bij een gemeentelijke organisatie of overheidsinstantie (0 punten);
B: De kandidaat heeft tussen de 3 en 4 jaar werkervaring met juridische advisering bij een overheidsinstantie (6 punten);   
C: De kandidaat heeft tussen de 3 en 4 jaar werkervaring met juridische advisering bij een gemeentelijke organisatie (12 punten);
D: De kandidaat heeft minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met juridische advisering bij een overheidsinstantie (18 punten);
E: De kandidaat heeft minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met juridische advisering bij een gemeentelijke organisatie (30 punten).

8. De kandidaat heeft aantoonbare stevige breed georiënteerde basis in het publiekrecht en kent de weg in het algemene bestuursrecht, vreemdelingenrecht, sociaal domein, ruimtelijk domein en/of privaatrecht (maximaal 35 punten);
A: Onvoldoende: geen relevante werkervaring in een van de genoemde rechtsgebieden (0 punten);
B: Matig: zeer beperkte relevante werkervaring op 1 of meerdere rechtsgebied(en) (14 punten);
C: Voldoende: relevante en stevige werkervaring op 2 rechtsgebieden (21 punten);
D: Goed: relevante en stevige werkervaring op 3 rechtsgebieden (28 punten);
E: Zeer goed: relevante en stevige werkervaring op 4 of meer genoemde rechtsgebieden (35 punten).

9. De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur en/of projectjurist en in het schrijven van beleidsnotities, regelgeving en besluiten (maximaal 35 punten);
A: Onvoldoende: voldoet aan geen van de gestelde eisen (0 punten);
B: Matig: geen ervaring als adviseur/projectjurist wel in schrijven (14 punten);
C: Voldoende: ervaring als adviseur of projectjurist en in schrijven (21 punten);
D: Goed: Veel ervaring als adviseur of projectjurist (28 punten);
E: Zeer goed: veel ervaring als adviseur en projectjurist en in schrijven (35 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • de kandidaat is doortastend en besluitvaardig;
  • de kandidaat is overtuigend;
  • de kandidaat is oplossingsgericht;
  • de kandidaat is bestuurlijk sensitief;
  • de kandidaat heeft goede communicatieve vaardigheden, mondeling en schriftelijk.

Benodigd aantal professionals
1.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

– Eenzelfde kandidaat in meerdere inschrijvingen. Het heeft voor de Gemeente Apeldoorn geen meerwaarde als eenzelfde kandidaat in meerdere inschrijvingen wordt aangeboden. Wij vragen inschrijvers hier alert op te zijn. Indien één kandidaat onverhoopt toch in verschillende inschrijvingen wordt aangeboden, zal enkel de inschrijving met het laagste tarief in behandeling worden genomen. Indien in deze situatie de tarieven hetzelfde zijn, zullen wij via loting bepalen welke inschrijving in behandeling genomen wordt.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

– Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.

– Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op  woensdag 16 april en/of donderdag 17 april 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 14 april 2025. bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie 
– De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
– Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
– Eenzelfde kandidaat in meerdere inschrijvingen. Het heeft voor de Gemeente Apeldoorn geen meerwaarde als eenzelfde kandidaat in meerdere inschrijvingen wordt aangeboden. Wij vragen inschrijvers hier alert op te zijn. Indien één kandidaat onverhoopt toch in verschillende inschrijvingen wordt aangeboden, zal enkel de inschrijving met het laagste tarief in behandeling worden genomen. Indien in deze situatie de tarieven hetzelfde zijn, zullen wij via loting bepalen welke inschrijving in behandeling genomen wordt.
– Uitval gekozen kandidaat. Bij uitval van de gekozen kandidaat staat de gemeente Apeldoorn vrij om de tweede (2e) en vervolgens de derde (3e) kandidaat te selecteren voor hetzelfde aanbod.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 8 april 2025, 15:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 10 april 2025  gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.


De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 14 april 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.