Projectleider ICT
Job Description
Organisatie
De gemeente Purmerend en in het bijzonder het team ICT is volop in ontwikkeling. Als gemeente willen we weten wat er in de stad speelt, in verbinding staan met onze inwoners en ondernemers. Dat betekent dat we goed in de gaten houden hoe het met onze inwoners, ondernemers én collega’s gaat. Het team ICT bestaat uit 40 medewerkers en zorgt ervoor dat systemen en applicaties op de juiste manier werken zodat onze collega’s zich optimaal kunnen inzetten. Door groei van de stad en organisatie, verbreden onze aandachtsgebieden en de daarmee samenhangende uitdagingen.
Opdracht
We zijn op zoek naar een enthousiaste en ervaren projectleider ICT. Samen met de andere projectleiders werk je aan het uitvoeren van projecten uit het projectportfolio. De projecten zijn een mix van projecten die een businessvraagstuk oplossen, en de implementatie van nieuwe software of complexe wijzigingen van bestaande software.
Je krijgt er energie van om meerdere projecten gelijktijdig aan te sturen. Een voorbeeld van een project wat we komend jaar gaan uitvoeren en waar we een projectleider voor zoeken is de implementatie afval- en planningssysteem. Ons informatievoorziening/ ICT-landschap verandert continu, zodat we ook projecten uitvoeren voor de optimalisatie van ons netwerk en infrastructuur.
Je bent verantwoordelijk voor het inrichten van de projectorganisatie, je zorgt dat de juiste disciplines worden betrokken bij het uit te voeren project. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het opstellen van plannen en het bewaken van scope, tijd, geld en kwaliteit. Je hebt overzicht, stuurt bij waar nodig en laat je niet verleiden tot technisch inhoudelijke discussies. Bij het komen tot projectresultaten rapporteer en reageer je op risico’s en zorg je voor een zorgvuldige overdracht aan de beheerorganisatie.
Jij
- Je geeft leiding / operationele sturing aan ICT projecten;
- Je bent verantwoordelijk voor de inrichting van een passende projectorganisatie;
- Je voert je werkzaamheden uit volgens het projecten proces in samenwerking met andere disciplines;
- Je geeft gevraagd en ongevraagd advies over de uitvoering van het project of de oplossing die door het project wordt opgeleverd;
- Je draagt zorg voor een efficiënte inzet van beschikbare middelen
- Je rapporteert maandelijks over de voortgang en verwachtingen aan opdrachtgever, teammanager en portfoliomanager;
- Je escaleert issues tijdig naar opdrachtgever, teammanager of portfoliomanager;
- Je evalueert de uitvoering van projecten en draagt verbeteringen aan.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar in projectmanagement;
Gunningscriteria te beoordelen door Select&Admin (administratiekantoor) (weging, totaal 100 punten)
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar binnen een gemeente (35 punten);
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider/projectmanager ICT (25 punten);
5. Aantoonbare afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau in de richting van bedrijfskunde, ICT (15 punten);
6. De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf (25 punten).
Competenties
- Je bent gedreven, resultaatgericht en denkt in kansen en oplossingen.
- Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden en het vermogen om te schakelen tussen verschillende niveaus binnen de organisatie.
- Je bent in staat om collega’s positief te coachen, te ondersteunen en te overtuigen bij .
- Je bent een verbinden tussen ICT en de klantdomeinen.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Select&Admin (administratiekantoor) beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Select&Admin (administratiekantoor) beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Select&Admin (administratiekantoor)”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Select&Admin (administratiekantoor) zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling).
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
(schaal x 10 – 10 = indicatie uurtarief) schaal
Deze functie is ingedeeld in (schaal x 10 – 10 = indicatie uurtarief) schaal 11. Deze (schaal x 10 – 10 = indicatie uurtarief) schaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Select&Admin (administratiekantoor)
Select&Admin (administratiekantoor) brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende partij.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vrij.
We werken waar nodig voor het resultaat voor de stad. Dit kan op locatie zijn en betekent ook dat thuiswerken mogelijk is wanneer het werk dit toelaat.
Planning
De fysieke gesprekken de gemeente zijn gepland op dinsdag 17 december 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 10 december bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Select&Admin (administratiekantoor). Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
- We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Purmerend komt werken. In de marktuitvraag van Select&Admin (administratiekantoor) wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 26 november 2024, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 28 november 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je indienen bij Select&Admin (administratiekantoor), via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. Select&Admin (administratiekantoor) is bereikbaar op telefoonnummer info@verseopdrachten.nl.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 2 december 2024, 9:00 uur. Tot die tijd kun je reageren.