Projectleider Mobiliteit en Infra
Job Description
Organisatie
De gemeente Leidschendam Voorburg is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.
Afdeling
De opdracht wordt uitgevoerd voor de afdeling MOR Maatschappij en OR. De opdracht is ondergebracht binnen de beleidsteams Ruimte waar onder andere Economie, Groen en Mobiliteit hun plek hebben. Verder kun je gebruik maken van eerdere uitvragen waar we de gemeente Leidschendam Voorburg presenteren.
Opdracht
De beoogd projectleider is een omgeving sensitieve professional met een verkeerskundige achtergrond. Hij/zij heeft affiniteit met leefbaarheidsproblematiek veroorzaakt door verkeer. Hij/zij is een sparringpartner voor het bestuur en kan zich goed verplaatsen in de belangen van de inwoners. Hij/zij werkt projectmatig, werkt met een integrale projectgroep en informeert interne- en externe stakeholders regelmatig over de voortgang.
De projectleider is verantwoordelijk voor het resultaat van de maatregelen in het vastgestelde plan van aanpak Damcentrum en Stationsplein. Hij/zij draagt zorg voor afstemming met de trekkers van de maatregelen die in de lijnorganisatie belegd zijn en trekt zelf ook een aantal maatregelen zoals het laten uitvoeren van verschillende onderzoeken:
- Onderzoeken autoluwe inrichting Damcentrum;
- Effect- en haalbaarheidsonderzoek naar een milieuzone uitvoeren;
- Onderzoek naar kansen en mogelijke effecten logistieke hub of overslagpunt;
- Haalbaarheid en wenselijkheid onderzoek van lengtebeperking en maximaal gewicht onderzoek;
- Toezien op korte termijn maatregelen verbeteren leefomgeving Stationsplein (o.a. vergroenen, kunst en terrassen);
- Onderhoud contacten met projectteam dat o.a. werkt aan de aanlanding van de HOV-halte (Hoogwaardig Openbaar Vervoer) op het Stationsplein en behartigt belangen omgeving en speelt in op kansen die zich vanuit deze ontwikkeling voordoen;
- Bereid de participatie met de omgeving voor over een integraal verbeterplan voor het Stationsplein na bekend worden HOV plannen (2026);
- Vraagt waar nodig middelen aan voor te nemen maatregelen.
Daarnaast:
- Stuurt en rapporteert hij/zij op alle maatregelen in de PvA‘s;
- Stemt af met en haalt draagvlak op bij inwoners en ondernemers (i.s.m. met de centrummanager en omgevingsmanager);
- Is zich bewust van de politiek/bestuurlijke gevoelige context en weet hierin de verantwoordelijk wethouders te adviseren;
- Heeft ervaring met het bestuurlijk besluitvormingsproces (het schrijven van collegevoorstellen, beantwoorden van raadsvragen etc.);
- Heeft ervaring met verkeerskundige opgaven met een sterke luchtkwaliteit en leefbaarheid component;
- Is bekend met het gebied Damcentrum en het Stationsplein (pré).
Vereisten / knock-outcriteria
1. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
2. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
3. De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht;
4. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting verkeerskunde/mobiliteit;
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als projectleider Ruimtelijke opgaven binnen gemeentelijke organisaties;
6. Aantoonbare werkervaring met de haalbaarheidsrapportages in verkeerskunde /mobiliteit maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv);
Gunningscriteria (weging)
8. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als adviseur/ projectleider Ruimtelijke ontwikkeling binnen gemeentelijke organisatie (35 punten);
9. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met bestuurlijke beleidsadvisering op het gebied van mobiliteit en milieu (geef dit duidelijk weer in het cv) (30 punten);
10. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het (laten) onderzoeken op het gebied van verkeerskundige en leefbaarheidsproblematiek (20 punten);
11. Aantoonbare werkervaring met projectparticipatie binnen ruimtelijke projecten binnen een gemeentelijke organisatie, benoem waar deze is opgedaan (15 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.
Competenties
– Bestuurlijke sensitiviteit;
– Communicatief vaardig en gemakkelijke netwerker/ pro actief;
– Organiseren/ coördineren;
– Gezaghebbend, overtuigingskracht en overredingskracht;
– Stressbestendig;
– Goede beheersing van Nederlandse taal in woord en geschrift.
Beoordelingsprocedure
Stap 1: Beoordeling CV’s op knock-outcriteria
Select&Admin beoordeelt de CV’s op de knock-outcriteria die in de marktplaatsuitvraag worden omschreven. Kandidaten die voldoen aan de knock-outcriteria worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie CV’s
Select&Admin beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de knockoutcriteria in onderlinge vergelijking op de gunningscriteria uit de marktplaatsuitvraag. De (maximaal) tien kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde gunningscriteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
Pijnacker-Nootdorp beoordeelt de CV’s van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De (minimaal 2) kandidaten die op basis van deze criteria als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt nader getoetst in hoeverre de geselecteerde kandidaten voldoen aan de competenties uit de marktplaatsuitvraag. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort kan stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar ons oordeel het beste voldoet aan het gevraagde profiel in de marktplaatsuitvraag. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De gemeente Pijnacker-Nootdorp behoudt zich het recht de opdracht niet te gunnen.
Fee Select&Admin
Select&Admin brengt voor deze opdracht €2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende partij.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland in woensdagmiddag 4 september 2024 en donderdagmiddag 5 september 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 3 september 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
– De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
– Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Select&Admin. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
– ‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 27 augustus 2024, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 29 augustus 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Select&Admin via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Select&Admin is bereikbaar op email adres info@verseopdrachten.nl.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 2 september 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u Reageer 2 werkdagen vóór deze datum zodat wij je goed voor kunnen stellen.