Projectleider Transitie Sociaal Cultureel Werk
Job Description
Organisatie
Gemeente Waterland is een (relatief) kleine gemeente. Typerend voor onze organisatie is het ‘ons kent ons’ gevoel en de korte, informele lijnen. Het enige constante is verandering en dat is voor gemeente Waterland niet anders.
Opdracht
Begeleiden complex transitieproces onder tijdsdruk van het sociaal cultureel werk, waarbij de subsidierelatie met de bestaande organisatie wordt afgebouwd en een nieuwe uitvoeringsorganisatie wordt aangesteld, die zich tevens op meerdere dorpskernen zal gaan richten. Tegelijk wordt het gebouwbeheer van het huidige sociaal cultureel centrum inclusief huurders losgekoppeld van de uitvoeringsorganisatie en wordt het beheer hiervan belegd bij de gemeentelijke organisatie.
Vereisten / knock-out criteria
1. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als programmamanager, projectleider en/of senior beleidsadviseur kunst & cultuur bij een gemeente.
Gunningscriteria (wensen) te beoordelen door Select&Admin (administratiekantoor) (weging, totaal 100 punten)
4. Aantoonbare werkervaring met advisering van portefeuillehouders over beleid Kunst en Sociaal Cultureel Werk (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met de begeleiding en realisatie van complexe kunst openbare ruimte trajecten (25 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met regie op een transitieproces van het sociaal cultureel werk en een sociaal cultureel centrum (25 punten);
7. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competentie
In Waterland zijn belangrijke competenties lef, verbinding, vertrouwen, nieuwsgierigheid.
Voor deze opdracht komen daar Bestuurlijk sensitief, snel, zorgvuldig, proactief, analytisch, collegiaal, oplossingsgericht, productief en flexibel bij.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Select&Admin (administratiekantoor) beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Select&Admin (administratiekantoor) beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Select&Admin (administratiekantoor)”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Select&Admin (administratiekantoor) zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functie(schaal x 10 – 10 = indicatie uurtarief) schaal
Functie(schaal x 10 – 10 = indicatie uurtarief) schaal 10. Deze functie(schaal x 10 – 10 = indicatie uurtarief) schaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenerbeloning.
Fee Select&Admin (administratiekantoor)
Select&Admin (administratiekantoor) brengt voor deze opdracht €2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: 16 uur per week.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 13 maart 2025, vanaf 09.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 12 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- Voor de uitvoering van de opdracht is een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht.
- Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Select&Admin (administratiekantoor). Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
- Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 5 maart 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 6 maart 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Select&Admin (administratiekantoor), via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Select&Admin (administratiekantoor) is bereikbaar op telefoonnummer info@verseopdrachten.nl.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 10 maart 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.